• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Seglat upp som en favorit i samlingen! 🤩

IMG_6619.jpeg
Vackert !
Ref ?

Har blivit lite småsugen på nya Skipper men blir lite avskräckt av tjockleken, är det någon här som har erfarenhet av den?

Har blivit lite småsugen på nya Skipper men blir lite avskräckt av tjockleken, är det någon här som har erfarenhet av den?
Samma dimensioner som vanliga Glassboxen om jag inte har helt fel? Är själv smått allergisk mot tjocka klockor men tycker den här bärs väldigt bra! Upplevs inte som en tjock klocka på mina 17 cm och relativt platta handleder. Värt att notera är att jag har den på länk vilket kan påverka upplevelsen. In och testa hos en AD är mitt råd, är en fantastisk modell!

Samma dimensioner som vanliga Glassboxen om jag inte har helt fel? Är själv smått allergisk mot tjocka klockor men tycker den här bärs väldigt bra! Upplevs inte som en tjock klocka på mina 17 cm och relativt platta handleder. Värt att notera är att jag har den på länk vilket kan påverka upplevelsen. In och testa hos en AD är mitt råd, är en fantastisk modell!
Jag har provat Skipper i guld första intrycket är att den är lite knubbig men att ha den på armen några minuter blir inte heller riktigt rättvist känner jag, jag får helt enkelt prova några gånger till 😅

• Like
Reactions: SCM
Kul! Jag går i typ samma tankar men har lite svårt att välja mellan den och den svarta "panda-glassboxen". Ursäkta för halvkassa bilder men provade dom för någon vecka sedan och tycker det är fantastiska modeller. Tjockleken var inget jag tänkte på. Just nu lutar jag åt Skipper...

Skärmavbild 2025-01-15 kl. 16.22.58.png
Skärmavbild 2025-01-15 kl. 16.23.25.png
Skärmavbild 2025-01-15 kl. 16.23.11.png

Grattis! Och fin start på en samling. Jag hade kollat på JLC, Zenith eller IWC som är mina favoriter. Om du inte skall köra den vanliga från Omega eller Rolex. Eller mer konservativa val. Då finns det andra märken. En begagnad guldklocka funkar också.
Något från zenith hade inte varit dumt! Av nån konstig anledning så ligger Cartier santos de cartier nära, får se om jag hittar ett bra x beggad. Longines conquest 39 ligger också bra på listan, mkt urverk för pengarna. Omega och Rolle är säkra kort men kanske tråkigt. Tycker jag ser Rolex överallt vilket gör att jag blir mindre sugen. Det är oroligt fina urverk inget snack om den saken.

Hejsan! Köpte en klocka på Tradera ref WAZ2011 tag heuer f1 calibre 5

efter att jag noggrant undersökt bilderna så upptäcker jag små brister som jag inte kan hitta på andra med samma ref, särskilt ”swiss made” printet där bokstäverna går ihop och ”S” är inte helt symmetriska, samt den röda pilen högst upp på urtavlan. Klockan var med Fullset så tänkte inte mer på det först. Vad tror ni? Är det en superklon eller bara dålig QC på denna klockan? Har kollat igenom typ alla på chrono24 och ingen hade dessa ”skönhetsfelen ” kom överens med säljaren och fick full återbetalning. Säljaren sa att han köpt den av en distributör i Tyskland men kunde ej uppge namn. Och ändrade senare historian att han köpt den på tradera.

IMG_4818.png
IMG_4819.png
IMG_4822.png
IMG_4821.png

Senast ändrad:
Hejsan! Köpte en klocka på Tradera ref WAZ2011 tag heuer f1 calibre 5

efter att jag noggrant undersökt bilderna så upptäcker jag små brister som jag inte kan hitta på andra med samma ref, särskilt ”swiss made” printet där bokstäverna går ihop och ”S” är inte helt symmetriska, samt den röda pilen högst upp på urtavlan. Klockan var med Fullset så tänkte inte mer på det först. Vad tror ni? Är det en superklon eller bara dålig QC på denna klockan? Har kollat igenom typ alla på chrono24 och ingen hade dessa ”skönhetsfelen ” kom överens med säljaren och fick full återbetalning. Säljaren sa att han köpt den av en distributör i Tyskland men kunde ej uppge namn. Och ändrade senare historian att han köpt den på tradera.

IMG_4818.png
IMG_4819.png
IMG_4822.png
IMG_4821.png
Skicka den på retur, heuer ser inte rätt ut i typsnittet. Bazel ringen ser fake ut, överlag många skönhetsfel. Och då skickar du inte med toppenbra bilder. Länken och låset borde också ha sina brister. Lycka till med processen

Nu börjar LVHM watch week 2025. TH har börjar starkt.

Favoriten:

Kan vara riktigt cool i verkligheten:

Inte min typ av klocka, 44mm, passar troligen helt ok då den saknar bandhorn. Gillar valet av titan till motorsport.

Verkar som att Hoodinkee Autavian som fanns på Kaplans i december finns på auktionen nästa helg (1 feb). Lite sugen blir man ändå.

Verkar som att Hoodinkee Autavian som fanns på Kaplans i december finns på auktionen nästa helg (1 feb). Lite sugen blir man ändå.

Blir nog ett trevlig komplement till den äldre autavian

Tror den varit ute förut, men till högre utgångspris.

Tillbaka
Topp