• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Nu har jag funderat fram och tillbaka i flera veckor och kunde inte hålla mig längre, så jag la just en beställning på en Barbie Carrera. Jag ville ha något annorlunda och färggrant i lådan samtidigt som jag i princip helt gått över till midsize, så då är väl den en 36 mm Carrera i hot pink en bra kandidat.

1-cfe1a49e.jpg
Sjukt cool! Grattis! Kul med nåt som är så långt ifrån mainstream man kan komma!!

Senast ändrad:
Hej,

Vart gör man service på TH Monaco billigast sthlms området? Kan sträcka mig lite utanför geografiskt.
Din har väl Heuer 02-urverket och då är man väl lite begränsad. Om du lämnar in den hos nån AD som Nymans eller Krons, så lär de skicka den till Urteknik i Linköping. Du kan också kontakta dem direkt.

Eventuellt kan du ju alltid höra med Hagströms vid Odenplan först, men med tanke på urverket kan det nog bli svårt om det nu verkligen är en full service klockan behöver.

Senast ändrad:
Det jag kollar efter på bilder när jag köper en beg Tag (endast ägt och kollat Aquaracer) är:
Om ”lumepluppen” är lite lite nersänkt / har en liten ring runt sig eller hur man ska förklara. Är den det = ok
Graveringen på baksidan. Typ tag heuer loggan. Den ska vara fin och lättast att jämföra med bilder.

Sen om det säger allt? Nja. Men köper ingen som inte uppfyller dessa 2 kriterier

Tycker den där är helt fantastisk. Testade en för ett par veckor sedan och vart helt blown away, mycket som känns helt perfekt med den. Som sagt, gärna fler bilder och intryck av den! :)🙌🙏
På allmän begäran. ;)

IMG_6281.jpeg

Samma sak här, ”råkade” prova den när jag egentligen hade siktet inställt på en annan klocka och fastnade direkt. Gillar storleken på den, trivs bäst i klockor runt 38-40 mm, upplever den inte alls så hög som måtten antyder, kan vara en effekt av glaset på den kanske? Sub-dialsen fångar ljuset väldigt bra och ger bra kontrast till övriga tavlan, även i mörkare miljöer. Lumen är väl inte skitbra men det kan jag leva med! 🙂 Denna känns verkligen som en keeper för mig! 👌

Senast ändrad:
👌

Länkarna på nyare Carrera är så bra alltså. Sköna, snygga och solida med ändlänkar som sitter som gjutna mot boetten. Och viklåset som är helt integrerat i länken och liksom försvinner in i den övriga designen utan att synas. Riktigt hög klass. Topp tre bästa länkar jag någonsin haft.
Ja den är skitfin!
Och dom andra "Topp tre bästa länkar" är?
Tycker IWC har toppenklass-viklås. Min Flieger Chrono 43mm tex.

Grå flufftröjor o vinter innebär att min Carrera åker på
tag.jpg
.
Superfin! Carrera är en sådan modell som jag varit sugen på länge men aldrig slagit till på. Och nu när jag äger en fattar jag inte varför jag väntade så länge. Kvalitetskänslan är på topp samtidigt som det är en väldigt distinkt och genomtänkt design. Man ser direkt att det är en Carrera, även på håll. Jag har verkligen blivit ett fan av TAG Heuer på sistone.

• Like
Reactions: SCM
Ja den är skitfin!
Och dom andra "Topp tre bästa länkar" är?
Tycker IWC har toppenklass-viklås. Min Flieger Chrono 43mm tex.
Hmm, utöver nya Carrera - förmodligen Rado Golden Horse (sanlöst fin och smäcker BoR om man gillar det, något av en vattendelare dock) och Omega Railmaster/AT (samma länk på dem). Alla de länkarna är otroligt snygga och sköna har hög finish. De känns lyxiga helt enkelt. Jag föredrar små, tunna och fina lås som smälter in i länken framför långa, bulkiga lås med on-the-fly. IWC ska vara i absolut toppklass har jag hört från många håll, har dock inte provat än.

Tillbaka
Topp