Helt rätt
@KandreasF Jag köpte en Autavia med några månaders garanti kvar. Reggad på Tag's hemsida och som sagt garanti kvar.
Klockan kändes finfin. Men efter bara någon dag släppte låset i länken och klockan föll av handleden.
Då vi har en Tag Heuer återförsäljare i 036 (som jag dessutom känner) va jag snabbt inne med klockan. De kollade upp garantinummer mm och allt verkade ok. Så planen va att skicka den till Skövde för reparation. Dagen efter ringer urmakaren till mig. Han tycker låset ser märkligt ut och misstänker starkt att klockan inte är äkta. Han erbjöd sig att kostnadsfritt skicka klockan till Tyskland för äkthetskontroll. De öppnade även klockan och det stärkte deras misstankar.
Jag tog kontakt med säljaren och informerade om urmakarens bedömning av klockan och gav två alternativ - ta tillbaka klockan eller att den skickas till Tyskland för kontroll. Han tog tillbaka klockan och betalade tillbaka hela summan.
Klockan va alltså reggad med garanti på Tags hemsida med två månaders garanti kvar.
Tyvärr så verkar det vara sjukt mkt Tag Heuer med "tvivelaktig äkthet på Tradera. Jag har skrivit på några jag varit intresserad av men nästan bara fått "flummiga" svar.
Klockan kändes för övrigt väldigt fin och välgjord.
Detta är den andra Tag Heuer'n på Tradera som jag returnerar på 1,5 år. Samma visa med den och säljaren tog tillbaka klockan samt betalade tillbaka alla pengar.
Jag kommer INTE handla någon Tag på Tradera igen utan ett originalkvitto från svensk handlare.