• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Dagens dykare...🙋

1167.jpg

Fick tag på en häftig 2000-modell men missade att endlinks saknas! Är det någon som har eller vet var man köper sådana som passar 2000? (Där man inte behöver betala 1000 kronor från eBay)
IMG_3990.jpeg
IMG_3988.jpeg

Jag blir inte klok på vad TAG har för status och rykte bland klockfolket! Själv har jag alltid suktat efter en TAG då jag är ett lättköpt F1-fan. Men ju mer jag läser desto mer fundersam blir jag. Idag lockar inte Formula 1-modellerna med mediokert viklås och quartz för ca 10000:- längre...
Det känns som att TAG har riktigt dåligt rykte, man ser sällan några ur i "Dagens klocka" tex?!

Vad är Era känslor, tankar och erfarenheter av dagens TAG Heuer??
Har samma känsla. Min reflektion är att Tag har tappat dignitet i Sverige men i Norge/danmark är det ett relativt starkt varumärke. Lingonen och Sjöö Sandström verkar gå bättre i sverige. Någon som känner igen det?

Har samma känsla. Min reflektion är att Tag har tappat dignitet i Sverige men i Norge/danmark är det ett relativt starkt varumärke. Lingonen och Sjöö Sandström verkar gå bättre i sverige. Någon som känner igen det?
Camo skrev det inläggert för 13 år sedan. Jag personligen tycker dom vekligen har steppat upp mer och mer Därefter. Men innan dess, kanske lite tidigare, så kände jag att de va liite halvbra. Men numer har dom i mina ögon riktigt fina grejer :)

Camo skrev det inläggert för 13 år sedan. Jag personligen tycker dom vekligen har steppat upp mer och mer Därefter. Men innan dess, kanske lite tidigare, så kände jag att de va liite halvbra. Men numer har dom i mina ögon riktigt fina grejer :)
Japp. Hade senaste generationens Carrera trehandare och den var grym. Riktigt hög finish och byggkvalitet på boett, tavla och länk. Urverket gick helt perfekt dessutom. Jag var mycket imponerad.

Har haft denna i snart 7 år.
Börjar bli dags för en service.
Någon som kan tipsa om nån bra urmakare runt Stockholm som kan serva till vettigt pris?

Bilagor

• 1000014196.jpg
    1000014196.jpg
    266.3 KB · Visningar: 2
Har en vad som verkar vara full-lång 349/31-länk som passar tag heuer super professional om någon är intresserad, behöver själv endlinks till en FA000 (2000) -länk!

IMG_4218.jpeg

IMG_4217.jpeg
IMG_4221.jpeg
IMG_4219.png
IMG_4220.png

Tillbaka
Topp