• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella YouTube (mm)-tråden

theclocknovis

Breitling
Hejsan klockvänner, jag tillsammans med min vän startade för något år sedan en svensk YouTube kanal om klockor. Ni får gärna kika på den och säga vad ni tycker, om det är för ytlig information eller om ni har några tips på hur vi kan förbättras!

Chrono Guys

Ha det fint så länge!
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Hejsan klockvänner, jag tillsammans med min vän startade för något år sedan en svensk YouTube kanal om klockor. Ni får gärna kika på den och säga vad ni tycker, om det är för ytlig information eller om ni har några tips på hur vi kan förbättras!

Chrono Guys

Ha det fint så länge!
Jag kikar inte på era videos, såg en del för något år sedan så vet verkligen inte hur ni behandlar klockor idag.

Men då iallafall, så upplevde jag att det inte var så genuint och mer fokus på sånt som alla vill ha och känner igen, än intresse för klockor.

Men önskar er lycka till och hoppas att ni får bra tips här i tråden 🙏 Kul att ni fortsätter och ni ska självklart behandla klockor som ni gillar, blir nog bäst så.
 

theclocknovis

Breitling
Jag kikar inte på era videos, såg en del för något år sedan så vet verkligen inte hur ni behandlar klockor idag.

Men då iallafall, så upplevde jag att det inte var så genuint och mer fokus på sånt som alla vill ha och känner igen, än intresse för klockor.

Men önskar er lycka till och hoppas att ni får bra tips här i tråden 🙏 Kul att ni fortsätter och ni ska självklart behandla klockor som ni gillar, blir nog bäst så.
Tjena James Franco!
Kul att du har kikat tidigare och kan till viss del hålla med om att det varit väldigt mycket fokus på bara "Rolex" osv, vilket såklart bidrar till bilden du beskriver. Hoppas att framtiden även kunna grotta ner oss i andra micro brands och kanske lite mer avancerat content än bara "Titta när jag unboxar en sub" :p
Tack för dina fina lyckoönskningar också!
 

PJZ

Cartier
Hejsan klockvänner, jag tillsammans med min vän startade för något år sedan en svensk YouTube kanal om klockor. Ni får gärna kika på den och säga vad ni tycker, om det är för ytlig information eller om ni har några tips på hur vi kan förbättras!

Chrono Guys

Ha det fint så länge!
Tjena,

Jag har inte hört talas eller kollat på er kanal men det första jag såg gjorde mig förvirrad haha. Känns inte som att fokus ligger på klockor?

1655839135526.png


Oavsett, kommer kika på era videos och prenumerera 😊

Lycka till!
 

PJZ

Cartier
Vet inte om detta passar in här men de finns videos på när Olof K Gustafsson köper en helguld YM från Krons:

Sen i ett avsnitt vidare går han till Rob Engströms och köper en TT 37MM YM till frugan:

Lite cringe när han låter små kidsen "känna" på tyngden av hans guld Rolle utanför Robs 🤣
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Snubblade över den här nyss. Har funnits i nån månad eller två...
https://www.youtube.com/c/AndrewMorganWatches
De som följer den väldigt välproducerade och underhållande Watchfinder&Co-kanalen känner kanske igen rösten och de "talande händerna"...

Det är hans privata kanal, lite mer personlig och lättviktig, och man får se hur han ser ut. :)
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PJZ
Jösses! Vad har hänt med Archie verkar inte alls må bra efter klockrån 😟

Det var ju mer av en stöld kanske, men tycker ändå att Archie verkar hålla huvudet hyfsat ovanför vattenytan i alla fall.

Man kan ju bara spekulera i hur ens egna psykiska mående hade varit om man blev av med klockor för de summor som han blev av med (ca 2 MSEK utan försäkring som jag förstod det).

Han är ju tillbaka med lite watch reviews nu till och med. Inte för att jag följer kanalen löpande, men tittar in lite då och då.
 
Archie i farten igen.

Han hatar ju inte direkt att Timepiece Gentleman (enligt egen utsago) är skyldig div långivare ca 5 miljoner dollar. Dock verkar det ju belagt (från div andra Youtubers) att Timepiece Gentleman tagit in klockor på komission som man sålt, utan att betala de ursprungliga ägaren till klockorna.

 
  • Like
Reactions: PJZ
Har hittat en ny favorit. Horology Biology Watches. Rätt underhållande urmakare som gör lite annorlunda videos. I denna räddar han en vintage Grand Seiko från att drunkna i olja. :)

 
  • Like
Reactions: PJZ

pemlock

Panerai
2-Faktor
Lite av en epok har nått sitt slut, antar jag, i någon mening. Andrew "Talking Hands" Morgan lämnar Watchfinder&Co efter 13 år. (Infoga kommentar om hur fort åren går här. 🫤) Annonserats i två videor, i respektive kanal:


 
Senast ändrad:
Topp