• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella YouTube (mm)-tråden

TGV har fått sparken från Watchbox. Har passande nog en shitter på sig i avskedsvideon


https://forums.watchuseek.com/f2/tgv-urban-gentry-joins-watchbox-4955075-21.html

på skvallerfronten hävdar ACIII att TGV är satanist, därav alla dödskallar hos TGV. ACIII firade naturligtvis och hade en av sina bästa superchatdagar någonsin.

Jag kastar mig totalt ovetandes in i detta men jag undrar:
Vad är det för skrikig korpulent herre i shorts och skjorta? Är detta hans levebröd? Jag stod inte ut i två minuter

Den yngre mannen i videon innan kändes ju mer sympatisk.
 

[Bobo]

Rolex
Jag kastar mig totalt ovetandes in i detta men jag undrar:
Vad är det för skrikig korpulent herre i shorts och skjorta? Är detta hans levebröd? Jag stod inte ut i två minuter

Den yngre mannen i videon innan kändes ju mer sympatisk.
Archie luxury är en e-begger som lever i total misär med vägglöss och mögel, men äger fem Patek...
En mycket märklig herre som folk gillar att hata. Han glädjer sig åt andras olycka samtidigt som dom flesta som följer honom gör det på samma sätt som man följer en brand på en soptipp...

TGV och Archie var vänner förr. Enligt Archie blev han sviken och huggen i ryggen. Finns fler exempel på folk som inte har så mycket gott att säga om TGV efter att ha samarbetat tidigare.

Jag uppskattar båda lirarna. Man får ta båda med en nypa salt. TGV kan inte så mycket som han vill ge sken av medan Archie mest är ett arsle som anser att man måste leva i misär för att ha råd med sina klockor, annars är dom för billiga...

Archie hävdar att han spelar en karaktär. Han heter egentligen Paul Pluta. Karaktärerna verkar dock flyta ihop en aning... Någon skrev att han ger manodeprisivitet ett ansikte.
 

idagtisdag

Cartier
Jag kastar mig totalt ovetandes in i detta men jag undrar:
Vad är det för skrikig korpulent herre i shorts och skjorta? Är detta hans levebröd? Jag stod inte ut i två minuter

Den yngre mannen i videon innan kändes ju mer sympatisk.
Ja han är skrikig och tjock. Han är speciell, men han är ärlig. Dvs ärlig vad gäller vilka klockor han gillar och vilka som är bra köp. Han är den klocktuber som har bäst känsla för hur det är att vara en samlare, etc.

Den yngre mannen kan se trevlig ut, men är en ful fisk. Gjort reklam för shitters och lurat många att köpa dyrt skräp.
Skenet kan bedra.


Läs här:
https://forums.watchuseek.com/f2/tgv-urban-gentry-joins-watchbox-4955075.html
 
Senast ändrad:

idagtisdag

Cartier
Archie luxury är en e-begger som lever i total misär med vägglöss och mögel, men äger fem Patek...
En mycket märklig herre som folk gillar att hata. Han glädjer sig åt andras olycka samtidigt som dom flesta som följer honom gör det på samma sätt som man följer en brand på en soptipp...

TGV och Archie var vänner förr. Enligt Archie blev han sviken och huggen i ryggen. Finns fler exempel på folk som inte har så mycket gott att säga om TGV efter att ha samarbetat tidigare.

Jag uppskattar båda lirarna. Man får ta båda med en nypa salt. TGV kan inte så mycket som han vill ge sken av medan Archie mest är ett arsle som anser att man måste leva i misär för att ha råd med sina klockor, annars är dom för billiga...

Archie hävdar att han spelar en karaktär. Han heter egentligen Paul Pluta. Karaktärerna verkar dock flyta ihop en aning... Någon skrev att han ger manodeprisivitet ett ansikte.
Fin sammanfattning! ACIII är ju en karaktär, men frågan är var gränsen går, och vad som är sanning.

Jag får intrycket att han kanske redan bor med sin "f.d." fru? Jag har dock inte satt mig in i hur det verkligen ligger till. Att han blir utkastad 2021 från huset tror jag kan vara bullshit. Skall bli intressant hur han hanterar denna storyline.

Det är underhållning. Ungefär som Wrestling vs Brottning.
 

[Bobo]

Rolex
Ja han är skrikig och tjock. Han är speciell, men han är ärlig. Han är den klocktuber som har bäst känsla för hur det är att vara en samlare, etc.

Den yngre mannen kan se trevlig ut, men är en ful fisk.

Skenet kan bedra.

Läs här:
https://forums.watchuseek.com/f2/tgv-urban-gentry-joins-watchbox-4955075.html
Ärlig och ärlig. Det har ju på sistone krupit fram att han egentligen gillar Seiko efter att i åratal ha kallat dom för shitters.

Kul dock att han ska sälja alla sina Patek för att han ogillar folk som numera köper Patek.:)
 

[Bobo]

Rolex
Fin sammanfattning! ACIII är ju en karaktär, men frågan är var gränsen går, och vad som är sanning.

Jag får intrycket att han kanske redan bor med sin "f.d." fru? Jag har dock inte satt mig in i hur det verkligen ligger till. Att han blir utkastad 2021 från huset tror jag kan vara bullshit. Skall bli intressant hur han hanterar denna storyline.

Det är underhållning. Ungefär som Wrestling vs Brottning.
Det var ju ett tag sen han la upp några bilder på ladyboys, så dom kanske har gjort ett nytt försök...

Som sagt. Underhållande men samtidigt lite otäckt att se.
 

idagtisdag

Cartier
Ärlig och ärlig. Det har ju på sistone krupit fram att han egentligen gillar Seiko efter att i åratal ha kallat dom för shitters.

Kul dock att han ska sälja alla sina Patek för att han ogillar folk som numera köper Patek.:)
Han har ju rätt så till vida att Seiko är en dålig investering om man ser till andrahandspriset. Men jag ändrade mitt inlägg ovan kring ärlighet lite. Men han har ju inte krängt skit, och om han gjort det har det varit uppenbart att han gör det för pengar, alla har fattat.

Han skall inte sälja sina PP längre. Häng med! :)

Det var ju ett tag sen han la upp några bilder på ladyboys, så dom kanske har gjort ett nytt försök...

Som sagt. Underhållande men samtidigt lite otäckt att se.
Han spelar ju mer eller mindre, vem vet vad som är sanning. Det är väl också lite av tjusningen?
 

[Bobo]

Rolex
Han skall inte sälja sina PP längre. Häng med! :)
Jaså?!:eek:
Då ligger jag efter!
Undrar om dom någonsin var till salu.

Nämner han det i en Paid watch review?
Det senaste jag såg var konferanssamtalet...o_O

Edit: Såg nu. Att man kan vara så glad över att någon har fått sparken.:D
Han har verkligen fått tillbaka livsgnistan.:hilarious:
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Ja han är skrikig och tjock. Han är speciell, men han är ärlig. Dvs ärlig vad gäller vilka klockor han gillar och vilka som är bra köp. Han är den klocktuber som har bäst känsla för hur det är att vara en samlare, etc.

Den yngre mannen kan se trevlig ut, men är en ful fisk. Gjort reklam för shitters och lurat många att köpa dyrt skräp.
Skenet kan bedra.


Läs här:
https://forums.watchuseek.com/f2/tgv-urban-gentry-joins-watchbox-4955075.html

Jag drar mig inte för att lägga ut orden vad gäller den där karln, Archie, eftersom han inte behandlar andra bättre. Han har en rent motbjudande personlighet (att det påstås vara en spelad roll tycker inte jag ursäktar det makalöst dåliga beteendet mot inte bara varumärken, utan också personer!).

Dessutom tycks hans ego börja bli så stort att huvudet inte ens rymmer det, och man kan enkelt se hur det har börjat tränga ut genom tinningarna på honom!

Screenshot_20200603-181714~2.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Jag drar mig inte för att lägga ut orden vad gäller den där karln, Archie, eftersom han inte behandlar andra bättre. Han har en rent motbjudande personlighet (att det påstås vara en spelad roll tycker inte jag ursäktar det makalöst dåliga beteendet mot inte bara varumärken, utan också personer!).

Dessutom tycks hans ego börja bli så stort att huvudet inte ens rymmer det, och man kan enkelt se hur det har börjat tränga ut genom tinningarna på honom!

Screenshot_20200603-181714~2.jpg

Ja han är osmaklig, och känns jävligt ofräsch i huvud taget :shifty:
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
TGV har fått sparken från Watchbox. Har passande nog en shitter på sig i avskedsvideon


https://forums.watchuseek.com/f2/tgv-urban-gentry-joins-watchbox-4955075-21.html

på skvallerfronten hävdar ACIII att TGV är satanist, därav alla dödskallar hos TGV. ACIII firade naturligtvis och hade en av sina bästa superchatdagar någonsin.
Det säger ju lite om Archies person och hans följare när de blir så glada över att någon inte längre jobbar någonstans. Att man dessutom firar detta visar bara på hur lågt självförtroende man har, att man blir så pass glad när det går sämre för någon annan. Jag säger inte att TGV är världens bästa kille men Archies och hans följares beteende är inget annat än utan klass. Förstår mig verkligen inte på charmen med Archie. Varför drar sig folk mot folk som sprider hat? Dessutom är han helt borta i skallen på många sätt.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Kolla på Archie är ju jämförbart med vilken valfri skräp-reality-tv-show som helst. Bojkottar skiten, tillför mig ingenting... :clown:
 

idagtisdag

Cartier
Jag drar mig inte för att lägga ut orden vad gäller den där karln, Archie, eftersom han inte behandlar andra bättre. Han har en rent motbjudande personlighet (att det påstås vara en spelad roll tycker inte jag ursäktar det makalöst dåliga beteendet mot inte bara varumärken, utan också personer!).

Dessutom tycks hans ego börja bli så stort att huvudet inte ens rymmer det, och man kan enkelt se hur det har börjat tränga ut genom tinningarna på honom!

Screenshot_20200603-181714~2.jpg
Exakt vem har ACIII behandlat illa? Här pratar vi om snälla oskyldiga personer som inte har gjort dumma saker mot honom först. Kan du komma på många exempel, speciellt de senare åren?

Ja han är osmaklig, och känns jävligt ofräsch i huvud taget :shifty:
Är det hans fotfetisch du stör dig på? Se upp! RFSL kan driva din kommentar som hets mot folkgrupp!

Det säger ju lite om Archies person och hans följare när de blir så glada över att någon inte längre jobbar någonstans. Att man dessutom firar detta visar bara på hur lågt självförtroende man har, att man blir så pass glad när det går sämre för någon annan. Jag säger inte att TGV är världens bästa kille men Archies och hans följares beteende är inget annat än utan klass. Förstår mig verkligen inte på charmen med Archie. Varför drar sig folk mot folk som sprider hat? Dessutom är han helt borta i skallen på många sätt.
Jag tror inte du förstått den fulla vidden av hur rutten TGV är. Var det inte TGV som skrämde bort ACIII sponsorer?

Kolla på Archie är ju jämförbart med vilken valfri skräp-reality-tv-show som helst. Bojkottar skiten, tillför mig ingenting... :clown:
Hans klockor är i alla fall äkta, jämfört med vad det sagts om andra vanliga dokusåpor här på forumet (jag tittar inte).
 

idagtisdag

Cartier
Jaså?!:eek:
Då ligger jag efter!
Undrar om dom någonsin var till salu.

Nämner han det i en Paid watch review?
Det senaste jag såg var konferanssamtalet...o_O

Edit: Såg nu. Att man kan vara så glad över att någon har fått sparken.:D
Han har verkligen fått tillbaka livsgnistan.:hilarious:
du får se på hans dagliga 0,5 till 4 timmar långa livesändningar!

De ligger på hans andra kanal
ArchieLuxury CORPORATE

han har flera kanaler

ARCHIELUXURY
61.6K subscribers

Paul Pluta
26.6K subscribers

QUEENSLAND RAIL FAIL
1.64K subscribers

ELITE BROADCASTING
120K subscribers

Gary's Garage
191 subscribers

den sista är en sponsordeal
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Litet video-tips som kanske ger kalla kårar i värmen: "Rolex Horror Show - Bad Things Happen to Nice Watches"
Känsliga tittare varnas. ;)
 

Dan Berggren

Breitling
Vill tipsa om denna Kille. kanske inte allas smak, men tycker han kan vara en frisk fläkt. Austin Daniels bor i Japan och älskar Rolex. Man kan betala honom för att göra en bedömning av ens klocksamling. I de senaste 2 avsnitten göra han en bedömning till Frank, då han i det första avsnittet inte riktigt väger orden :) vilket tydligen frank Mejlar om tills dess han gör del 2. kanske någon med samma humor?

Del 1

Del 2
 

lofgreno

Audemars
Kom även att tänka på Pride & Pinion, lite mer som en polerad Archie. OK och kan vara stundtals underhållande
Har kollat lite klipp med honom på sistone, tycker han är rätt rolig. Kul att han hatar Hublot och älskar Casio. :)
Har dock endast sett lite Archie först idag men Nico är ju helt klart lite mer classy. Alltid feta dinkor i sina videos och är ett riktigt Rolex freak. Rankar det högre än Patek, AP och VC tex... :)
 
Senast ändrad:
Topp