• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni hade 20 tkr, vad hade ni köpt?

ÖL! :)

Fast klockmässigt sett hade jag sett till att skaffat en speedy. Hitta en bra begagnad, pruta ner den till förbannelse och när säljaren gråter så har du gjort en bra affär :)
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Speedy Pro och Datejust alltså.

Känns lite optimistiskt för 20k, eller?
Finns många DJ 160x att få för 20k(sen kanske inte i museum-skick but still...), speedy kanske utan länk får man för 20k med lite flax. Tror du inte det?
Kikade på en nyligen fin 80-talare(145.022) med ganska fin patina på C24 för 19-20 ungefär. Utan länk dvs.
 

Knypplarn

Cartier
Speedy Pro och Datejust alltså.

Känns lite optimistiskt för 20k, eller?
Köpte min speedy pro med länk via forumet för 20k i början av året. Tidig 90-talare med trevlig patina och okej helhetsskick om än i behov av service. Nu kostade jag på den en service ganska omgående men den hade säkerligen varit en okej bruksklocka med lite gångavvikelse ett par år till.

Det är möjligt att priset gått upp lite sedan dess, men att hitta en speedmaster pro med okänd servicehistorik för ~20k är absolut inte omöjligt.
 

injection

Omega
Funderar på en sån också:
Oris Aquis Small Second
oris-aquis-small-second-date-men_s-watch-743-7673-4135mb-01_743_7673_4135-07_8_26_01peb_1 (1).jpg

Vad tycks?
 

Yrsnö

Cartier
Finns många DJ 160x att få för 20k(sen kanske inte i museum-skick but still...), speedy kanske utan länk får man för 20k med lite flax. Tror du inte det?
Kikade på en nyligen fin 80-talare(145.022) med ganska fin patina på C24 för 19-20 ungefär. Utan länk dvs.
@vaniljglass
Precis så jag tänkte med, finns en 1601 nu på Gripenbro för sub 20.
Speedy blir nog lite svårare, men som sagt ovan, en 90-talare utan länk borde inte vara helt omöjligt. Kanske lite önsketänkande dock :p
 

mglaum

Panerai
Tudor Heritage Ranger eller Tudor Black bay begagnad, eller en Longines Legend Diver ny eller en Sinn EMZ3 / EZM3F begagnad. Eventuellt Sjöö Sandström.
 
Jag hade köpt Tissot T-Touch Expert Solar och min nuvarande DS Action Precidrive. (Japp, jag är pro Quartz) :rolleyes: Resten hade jag bränt på snus och öl
 
Topp