• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om ni hade 20 tkr, vad hade ni köpt?

Subby

Rolex
Lätt en MM300
IMG_2174.JPG

Bild skamlöst snodd från world wide web
 

poormans

Rolex
Usd är på 9 spänn å euro snart 10 så priserna lär vara på g upp särskilt på speedy pro och datejust i vettigt skick
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En Tudor Submariner, nä just det, det var några år sedan.
En Rolex DJ head only och sen hade jag sparat till en oysterlänk.
 
En dressare: Vintage Omega för sisådär 4000 spänn
En dykare: Vostok amphibia, 1000 spänn efter att jag pimpat den
En beater: Valfri Citizen eco-drive, säg 3000 spänn

Det här klarar man sig på ett tag.

Resterande 12000 spänn skulle bli basen för att spara ihop till en Rolex Explorer 1.

Det är i princip så som jag beskrivit ovan som jag kör nu, men jag snubblar ständigt och köper lite andra klockor då och då:sorry:
 

china

Torpare
En halv böj och en päronsoda..

Allvarligt talat, behöver TS fråga kreti och pleti på ett forum, så kanske det här med klockor inte är din grej? En revolutionerande tanke kanske är att TS köper vad hen fastnar för, eller rent av spenderar slantarna på något helt annat.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
En halv böj och en päronsoda..

Allvarligt talat, behöver TS fråga kreti och pleti på ett forum, så kanske det här med klockor inte är din grej? En revolutionerande tanke kanske är att TS köper vad hen fastnar för, eller rent av spenderar slantarna på något helt annat.
det verkar inte finnas något positivt i det di skriver. andrig. någonsin. #negativjävel

Jag skulle köpt ett smyck till min hustru för 19k, och ett par flaskor vin. Alternativt skulle jag sparat till det jag vill ha, en panna med california dial...
 

china

Torpare
det verkar inte finnas något positivt i det di skriver. andrig. någonsin. #negativjävel

Jag skulle köpt ett smyck till min hustru för 19k, och ett par flaskor vin. Alternativt skulle jag sparat till det jag vill ha, en panna med california dial...

Tja, tycker du att den här sortens trådar där prislappen är utslagsgivande ger något? Bra val med smycke till tanten, och det är väl inte helt fel att samla lite kulor i spargrisen till något man vill ha? Däremot så verkar frågeställningar i stil med "jag har x antal kronor, vilken/vilka klockor skall jag köpa?" ganska meningslösa. Vad är man ute efter, att själv bli nöjd eller flyta med strömmen.

Men visst, ursäkta min existens.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tja, tycker du att den här sortens trådar där prislappen är utslagsgivande ger något? Bra val med smycke till tanten, och det är väl inte helt fel att samla lite kulor i spargrisen till något man vill ha? Däremot så verkar frågeställningar i stil med "jag har x antal kronor, vilken/vilka klockor skall jag köpa?" ganska meningslösa. Vad är man ute efter, att själv bli nöjd eller flyta med strömmen.

Men visst, ursäkta min existens.
lite intressant tycker jag, vad skulle du köpt för ca 20k, om man vill ha lite nya uppslag... Du har numera en tendens av att vara negativ och trist, även om ditt svar på mitt inlägg andades lite konstruktivt...
Säg att man skulle ställa frågan vilken bil skulle du köpt för 400k, så skulle den vara intressant. Man kanske inte tänker på alfa romeo eller ssang yang.
 

chimaira

Cartier
Jaha, så jag kan lugnt klicka hem en Oris Aquis Small Second som är 46 mm? Menar det kommer väl inte se för tokig stor ut på handleden..
Lite svårt att veta hur en klocka gör sig på någon annan. Det är mycket som spelar in, t.ex. omkrets på handled, "bredd" på handled, hur bäraren upplever klockan.
Är du osäker och har möjlighet, gå och testa och jämför. Sen är det ju alltid skoj att känna och klämma lite :D.
 

china

Torpare
lite intressant tycker jag, vad skulle du köpt för ca 20k, om man vill ha lite nya uppslag... Du har numera en tendens av att vara negativ och trist, även om ditt svar på mitt inlägg andades lite konstruktivt...
Säg att man skulle ställa frågan vilken bil skulle du köpt för 400k, så skulle den vara intressant. Man kanske inte tänker på alfa romeo eller ssang yang.

Nja, det är trots allt TS som skall trivas och leva med klockorna. Jämförelsen med bilar känns fel, det är väl en kombination av behov och begär som styr i slutänden. Men för att återgå till frågeställningen, så är väl det enda vettiga att känna och klämma till TS hittar något som passar. Trots allt så kan det vara en ganska stor skillnad på vad som sitter bra på handleden, och vad som ser bra ut i största allmänhet.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hade blivit en Vintage DJ 1603 igen.
(Hade dock inte kört Nato som på den här gamla bilden)
1441817977694.jpg
 

Freddie L

Panerai
Jag tycker att just den här typen av trådar är lite roliga, när man får spåna fritt. Och när TS själv börjar med några lite halvt otippade val. Man ser ju lite hur olika folk tänker. I den här tråden gick det nog säkert 10 inlägg innan någon föreslog en trött 36mm Rolex dessutom, ett tecken på att det finns liiite bredd på forumet? ;)

"Ska jag köpa Sub eller GMT"-trådar tycker jag däremot är tråkiga och lite tragiska.

Och för att bidra: Jag hade kört på en SMP (gärna 225450), ett mikromärke i italiensk dykarstil (läs något som avlägset liknar en Panna) och en G-Shock.
 

wotan

Rolex
Ja om ni hade 20 tkr att spendera endast på klockor, vad hade ni köpt? Hade ni köpt en eller flera klockor, begagnat eller ny?
Själv hade jag köpt:
En diver: Certina Ds Action runt 5 tkr.
En pilot: Steinhart nav b - uhr 44 runt 5 tkr
En beater: G shock Mudmaster runt 10 tkr
certina-ds-action-diver-automatic-blue-dial-stainless-steel-men_s-watch-c013.407.11.041.00_4.jpg
11s.jpg
ladda ned.jpg
Steinhart?

Alla med lite självaktning passar sig för den skiten
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Säger som många andra: Speedy eller datejust :) går absolut att hitta för den pengen!

Edit. Är du ute efter en dykare så kör på SMP300 eller en Breitling Colt A17380. Komplettera med en omega dressare ;)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
I den här tråden gick det nog säkert 10 inlägg innan någon föreslog en trött 36mm Rolex dessutom, ett tecken på att det finns liiite bredd på forumet? ;)
Och det gick ett hyfsat stort antal inlägg innan nån kände sig tvungen att negativt kommentera att det faktiskt verkar finnas en och annan som är så pass förtjust rolex att de skulle använda dessa 20k till det... ;)
 
Topp