• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Constellation f300

Zpey

Breitling
Minst 3000kr skulle jag säga så visst missade du tåget så det sjung om det. :)

Har två stycken icke fungerande och är en anledning till varför jag gett mig den på att lära mig dessa urverk.
Gnugga in det bara;-) Men alldeles uppenbarligen gjorde jag en miss....verkar ju dessutom vara i skaplig kondition, skulle enligt uppgift ticka på också .
Har förstått att verken är ganska känsliga och inte helt enkla att få ordning på.
Har du sett just denna tavla förut?
 

Zpey

Breitling
800:- är orimligt billigt

Edit, nej länken är någon fullänk...
Misstänkte det, men på tok för okunnig själv för att kunna bedöma det med säkerhet, men en miss var det att inte nypa den .
Just att jag hittar så få med denna tavla gör att jag misstänker att det inte lär dyka en en till i närtid.
 

Martin Lovasz

Audemars
Finns så många olika tavlor för alla smaker och jag är ingen Omega kännare tyvärr.
1000453.jpg


Här är mina två som är o cirkulerade så har bara legat i ett förråd sedan 70-talet och är en anledning till att de inte fungerar. Tyvärr har även gummipackningar förvandlats till tjära så inte helt lätt att rengöra.
 

Zpey

Breitling
Finns så många olika tavlor för alla smaker och jag är ingen Omega kännare tyvärr.

Här är mina två som är o cirkulerade så har bara legat i ett förråd sedan 70-talet och är en anledning till att de inte fungerar. Tyvärr har även gummipackningar förvandlats till tjära så inte helt lätt att rengöra.
Stiligt, men surt om du inte kan sparka igång någon av dom, kollat hur det ser ut med utbytesverk till dessa?
 

Martin Lovasz

Audemars
Stiligt, men surt om du inte kan sparka igång någon av dom, kollat hur det ser ut med utbytesverk till dessa?
Man kan givetvis stjäla delar från andra billigare märken så liv i dem kan man få men det hade varit kul att kunna göra mer.

Sitter med ett antal andra klockor och några urverk men har bara inte haft tid att ta i det.
 

BVP

Breitling
Förmodligen Guld, kolla med ett förstoringsglas på dom här ställena:
300.jpg

300g.jpg
Oj, inser att jag har missat att svara. Tack för info! Jag har en bra lupp men det är ändå ganska svårt att se. Men jag tror det är ett kvinnohuvud och undertill är ett "L" präglat. Samma stämpel på båda ställena.
 

Petta

Omega
Denna omega är i 100% 18k och tom tavlan är i massivt 18k guld:)
En riktig finklocka:)
Växlar den alla datum?
Det är tyvärr väldigt vanligt med att datumhjulet som är i plast och ofta är någon kugg av eller sliten så att den inte växlar datum då.
MEN Paul på electro watches har nya datumhjul i stål för ca1000:-
SEDAN har vi det där med rätt batteri och det MÅSTE enligt Paul vara Rayovac eller Tensta. Jag fick tex inte igång min med Maxell 344 men den gick igång med ett Rayovac 344:)

Det är ett fint brummande urverk i denna klocka:)
 
Topp