• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Constellation tråden

Ja mycket märkligt, när jag citerar eller lägger in en bild med den här adressen så visas bilden, men när jag förhandsvisar så försvinner den.
Källkod:
https://live.staticflickr.com/5505/30097469063_557b3f67b7_b.jpg

@hook har du någon ide?

1600 x 1200 om man kör extern img hosting.
Ladda upp bilden här ist så skalas den rätt direkt :)

1024x768 var det jag valde igår - brukar gå.

30097469503_fcd94331c5_b.jpg

Och idag fungerar det. Underligt.

Då kör jag på med constellations...

30100385604_3eff9f9e90_b.jpg

24866974566_f0c89abc6f_b.jpg

33584510956_7ef5a9eb27_b.jpg

23836112212_ec99de8c84_b.jpg

39267794845_c512cbacd3_b.jpg

15912975156_d41408e565_b.jpg

Med blandat resultat...!

Senast ändrad:
Jag har varit "av" vad det gäller klockor i ett par år nu. Idag när jag använde denna så tror jag att det vände. Otroligt vilken formgivning! Det sade bara "klick" igen.

47850568922_b1b6747424_o.jpg

46986556435_b15efd6a2b_o.jpg

Och den här för någon dag sedan... var uppstarten.

46971701135_e9e2988881_o.jpg
Men satan vilket skick! StålConnie ser NOS ut :hungry:

Jag har varit "av" vad det gäller klockor i ett par år nu. Idag när jag använde denna så tror jag att det vände. Otroligt vilken formgivning! Det sade bara "klick" igen.

47850568922_b1b6747424_o.jpg

46986556435_b15efd6a2b_o.jpg

Och den här för någon dag sedan... var uppstarten.

46971701135_e9e2988881_o.jpg
Alltid kul när man hittar tillbaka. :)

Fina klockor.

Den var min första Constellation och jag har haft den i över 10 år. Boetten är helt OK med bra kanter (inte perfekta), den har många smårepor men de syns inte så mycket (titta på andra bilden - nedre vänstra bandhornet) och sekundvisaren har oxid. Men tavlan... den tavlan! Den är att vara glad över!
Jag tycker då boetten också var grym men inte lika noga som du :)

Flickr var nere igår så här kommer gårdagens Connie. Bilden tagen medan jag satt och såg på när robotgräsklipparen gjorde mitt jobb (bästa köpet någonsin - andra säsongen nu och jag njuter varje gång jag slipper gå och klippa).

47922761323_a18e774250_o.jpg

Flickr var nere igår så här kommer gårdagens Connie. Bilden tagen medan jag satt och såg på när robotgräsklipparen gjorde mitt jobb (bästa köpet någonsin - andra säsongen nu och jag njuter varje gång jag slipper gå och klippa).

47922761323_a18e774250_o.jpg
Vilken klass din samling håller! Imponerande också att du behållit en så fet samling när du hade din intressesvacka under rätt lång tid.

Tack! Jag var väl relativt tidigt ute och letade fina (i Sverige) - samt att jag i vissa fall betalade mer än vad som vid tillfället var ansett som vettigt. Skick, skick och skick håller dock oftast i längden och det som inte var vettigt då har visat sig vara klokt i efterhand. Personligen hade/har jag inga "investeringsambitioner" med min klockhobby så att jag ville ha skick var bara för att jag gillar det. Jag är en av dem som anser att patina kan vara charmigt men som absolut inte skall ge något premium i prisväg...

Tack! Jag var väl relativt tidigt ute och letade fina (i Sverige) - samt att jag i vissa fall betalade mer än vad som vid tillfället var ansett som vettigt. Skick, skick och skick håller dock oftast i längden och det som inte var vettigt då har visat sig vara klokt i efterhand. Personligen hade/har jag inga "investeringsambitioner" med min klockhobby så att jag ville ha skick var bara för att jag gillar det. Jag är en av dem som anser att patina kan vara charmigt men som absolut inte skall ge något premium i prisväg...
Då är vi precis lika, bara att jag var för sen på bollen.... Men sånt är livet :) Gillar också när det nästan ser nytt ut, även om en jämn patina, typ tropic, kan vara bra i min värld, är "mint" nästan alltid att föredra... Har visat sig att jag inte behåller det som inte är så nära perfekt jag tror mig kunna komma, men när jag hittar bättre betalar jag för dyrt för den och säljer den andra för billigt - ekonomiskt.. ;)

Ursäkta OT, men får passa på att visa ett av mina senaste köp - en nästan mint Tissot hammarautomat, som jag tyvärr fick betala hutlöst höga 9k för... Men är ändå mkt nöjd :)

"The quality remains long after the price is forgotten"
IMG_20190424_091231_429.jpg

PS. De märken som syns är i glaset. DS.

Grymt fin! Visarna är ren poesi. Verkligen.

Kom på en sak som du skrev ovan - att jag behållit klockorna trots svackan. Det har jag gjort med några få undantag. Viggen fick gå vid "viggen-high", såldes privat utomlands. En Lemania Regatta, en Seiko 6105 och något mer. Sedan försökte jag ju med UG SAS: en nyss. Har dock 60 klockor kvar så jag har att byta med... ;)

Mina intressen har alltid gått i cykler. När några går "på" går andra "av". När något dalar går något annat uppåt. Så har det alltid varit för mig. Samma grundintressen - cyklar, mopeder, bilar, båtar, klockor, etc.m etc... (det finns många intressen). Skillnaden mot när jag var yngre är att sedan en längre tid behöver jag inte längre sälja allt för att göda det intresse som är på för tillfället. Jag vet att jag kommer tillbaka igen och kan bara låta grejerna ligga tills dess. Det var värre förr när jag gjorde "fire sales" för att köpa något inom ett annat intresse och sedan var tvungen att betala många gånger mer för att köpa tillbaka när intressena gått ett varv.

Grymt fin! Visarna är ren poesi. Verkligen.

Kom på en sak som du skrev ovan - att jag behållit klockorna trots svackan. Det har jag gjort med några få undantag. Viggen fick gå vid "viggen-high", såldes privat utomlands. En Lemania Regatta, en Seiko 6105 och något mer. Sedan försökte jag ju med UG SAS: en nyss. Har dock 60 klockor kvar så jag har att byta med... ;)

Mina intressen har alltid gått i cykler. När några går "på" går andra "av". När något dalar går något annat uppåt. Så har det alltid varit för mig. Samma grundintressen - cyklar, mopeder, bilar, båtar, klockor, etc.m etc... (det finns många intressen). Skillnaden mot när jag var yngre är att sedan en längre tid behöver jag inte längre sälja allt för att göda det intresse som är på för tillfället. Jag vet att jag kommer tillbaka igen och kan bara låta grejerna ligga tills dess. Det var värre förr när jag gjorde "fire sales" för att köpa något inom ett annat intresse och sedan var tvungen att betala många gånger mer för att köpa tillbaka när intressena gått ett varv.
Skönt! Jag är tyvärr mer i den unga fasen ;)

Tillbaka
Topp