• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Constellation tråden

Bjarven82

Cartier
Provar ett läderband. Tänkte kolla om någon i denna tråden har en original krona till denna -63 i 18k guld.
9F33A86C-A702-4DD6-8139-DAB025CD8EE9.jpeg
ECCD0594-AD3B-4F98-AAB7-253218EE171A.jpeg
 
Två Omega Constellations.

929729C6-5196-414A-9A76-06F5842D7638.jpeg


Den äldre klockan ovan med bruten tavla är graverad med namn och årtalen 1932- 1962. Gravyr är inte min favorit, men den tillhörde min farfar så den är en del av familjen så att säga. Låg i en låda med ett slitet läderarmband och lite repigt plexiglas när jag hittade den. Lämnade in den på service och ett nytt läderarmband samt ett nytt omega plexiglas. Det var många år sedan nu. Klockan är i ett fantastiskt skick. Oerhört lite använd att döma av bakstyckets omega sigills slitage.

F3E17C10-F53A-43CE-BADC-1C1AF150FDDD.jpeg
CEB03C19-DC8A-4C0B-968B-80AB5E9BD526.jpeg


Den andra ovan tillhörde min pappa. Han hade fler klockor från Omega, men de finns inte kvar. Den här klockan var en gåva från mamma till honom en gång i tiden. Min syster gav den till mig när jag tog studenten. Jag fick lämna in den till Omega och få den reparerad för mer än marknadsvärdet på den tiden minns jag. Inte bara en utan två gånger. Båda gångerna skickads den till Omega i Schweiz. Jag ville att pappas klocka skulle fungera.

Således sentimentala klockor som jag värdesätter högre än övriga vintage klockor med betydligt högre ekonomiska värden.

Är det någon som sitter på information om dem möjligtvis. Särskilt Omegan med Quartz urverket är från -70 talet.
 

Highwon

Breitling
Hej kära vänner! Det är inte utan att man blir fuktig i ögat när man tittar på alla dessa läckra Constellation klockor. Går i tankarna om att införskaffa min första fina klocka. Vill hemskt gärna ha just en Constellation!

Då jag är helt grön så undrar jag vilket ur det skall vara? Något speciellt? Tacksam för svar!
 

Vanbeasten

Breitling
Nästa klocka blir sannolikt en Constellation; antingen en Pie Pan eller en lite "nyare" C-shape. Tips på vad man ska tänka på?
 

Ekberget

Cartier
Nästa klocka blir sannolikt en Constellation; antingen en Pie Pan eller en lite "nyare" C-shape. Tips på vad man ska tänka på?
Köp på forumet! Trevliga entusiaster som gärna ser sin klocka gå vidare till någon som kommer vårda den. Och oftast utan större vinstintresse :) med andra ord inga fantasipriser och en stolthet i att inte sälja sönderskruvade klockor. Annars kan du ju alltid plugga på hur varje modell och serie ska se ut och vilka priser de borde ha ;)
 

Vanbeasten

Breitling
Köp på forumet! Trevliga entusiaster som gärna ser sin klocka gå vidare till någon som kommer vårda den. Och oftast utan större vinstintresse :) med andra ord inga fantasipriser och en stolthet i att inte sälja sönderskruvade klockor. Annars kan du ju alltid plugga på hur varje modell och serie ska se ut och vilka priser de borde ha ;)
Tack för tips! Jag håller koll på vad som händer på forumet, så det är troligt att det blir nåt här.
 

LI0N

Panerai
Osäker på om detta är rätt tråd men jag såg att @Rozzy postat bilder på Constellation Manhattan så jag ger det ett försök!
Någon som sitter på en 33mm och vill bjuda på några wristshots? Inväntar min och suget är stort :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Orolig över storleken dock, gått från 43->39 och nu blir det ett stort steg neråt. Hoppas att den integrerade länken gör att klockan känns större!
Den är nättare men bär lite större med integrerade länken. Min automatiska är 35mm (bra storlek!) men hade en fin lite modernare i 33mm som jag dock sålt. Hittade några bilder på den på handleden. Det är ju en herr/unisex modell så det är bara tillvänjning så går det. Häng på dig lite lädersnöre eller krimskrams tillsammans i början så känns det mer :D
777E323B-B404-435F-97BA-B30274757C46.jpeg

06B4E7F5-E4CA-4941-A4B7-FEB9B52A10FA.jpeg
 
Topp