• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Planet Ocean 2500 snyggare än 8500?

Tittar vi på PO 2500 i jämförelse med PO 8500 så beror det på två faktorer;

* Kaliber 2500 mäter 4,1mm i tjocklek mot kaliber 8500 med sina 5,5mm (kaliber 2500 bygger på ETA 2892-A2 som är ett exceptionellt tunnt självuppdragande verk med sina 3,6mm - kaliber 8500 är sålunda ingen tjockis utan av rätt ordinär tjocklek sett till konkurrenterna)

* konstruktionen med glasbaksida kräver också mer utrymme i förhållande till ett boettlock i stål som PO 2500 har.

Vänligen
Forumets undersköterska

Jo, det är just det att 8500 är så pass slimmat som gör mig lite förvirrad. Redan 2500 är relativt tjock, något som ej kan skyllas på urverket.

Jag tror Omega gjorde ett medvetet val att tjocka till klockorna lite, när sedan 8500 kom så gick det överstyr...

En PO Chrono är ju vafasen halva min handledshöjd... :p
 

Tärnan

Cartier
Har även fått väldiga cravings för en AT 8500. Har nog blivit Omegaholic
b18388d61d97e839ad2a996ba5ce3bec.jpg
 

Holken

Panerai
Tog mig en dag att vänja mig vid höjden på PO 8500. Hade en GMT Master innan som ju är betydligt mindre på alla sätt men älskar att PO är lite "köttigare". Den syns och känns lite mer om man säger så. Upp till var och en om man gillar det iof.
 
Topp