Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack ska du ha. Jag vet inte om jag ska be om ursäkt för det eller gratulerarTack för en jäkligt bra recension. Efter att ha läst den köpte jag den svarta och har haft den drygt en månad nu. Gillar den ruskigt mycket! Väntar på ett gummi från Rob E. Ska bli kul att se hur det funkar.
Du är inte ensam om dessa tankar...Man blir ju allt sugen på en PO, frågan är bara om den lockar mer än en speedy..
Suverän recension @MånsT ! Min säger hej! Letar gummi också, har du satt på ett 8500 band? Passar det då 8500 har 22mm mellan bandhornen och denna nya har 21mm? Finns fler beggade 22mm än 21 i varje fall.Tack! Skulle vilja ha båda men är nöjd med länken så det får nog vänta ett tag. Gillar dock inte det nya bandet av läder/gummi så kommer nog köpa ett blått gummi från PO 8500 istället. Omega kan dock konsten att ta bra betalt för tillbehören.
Tack ska du ha! Jag sålde faktiskt min PO innan det blev något köp av gummi. Jag vill minnas att det ska gå med det gamla bandet men är inte säker.
Suverän recension @MånsT ! Min säger hej! Letar gummi också, har du satt på ett 8500 band? Passar det då 8500 har 22mm mellan bandhornen och denna nya har 21mm? Finns fler beggade 22mm än 21 i varje fall.
Ok tack! Någon annan som vet om det passar, kanske just inte de facto att det är 1 mm bredare utan mer anslutningen runt boetten? Finns det andra märken på gummi än Omegas egen? Krav att det är curved ends..Tack ska du ha! Jag sålde faktiskt min PO innan det blev något köp av gummi. Jag vill minnas att det ska gå med det gamla bandet men är inte säker.
Ställ frågan i Omega-tråden så kanske du får svar! 1mm bredare band kan man ju trycka in när det gäller läder, kanske att det även går med gummi.Ok tack! Någon annan som vet om det passar, kanske just inte de facto att det är 1 mm bredare utan mer anslutningen runt boetten? Finns det andra märken på gummi än Omegas egen? Krav att det är curved ends..
Lägger mig i här också.Ställ frågan i Omega-tråden så kanske du får svar! 1mm bredare band kan man ju trycka in när det gäller läder, kanske att det även går med gummi.
Har samma erfarenhet som dig vad gäller 1mm större läder på en klocka, det går men känns tajt och som en kompromiss.Lägger mig i här också.
Prövar att trycka på 22 mm läder.
Det går, men det känns inte bra. Lädret sitter tämligen fixerat och jag tycker man ser att det är ihoptryckt.
22mm läder
Idag här kag custom läder (21mm) från en guru här på forumet
Ser inte lika tigth ut i mitt tycke.
22 mm Nato går fint, men man märker att det tar emot lite.
Nedersta är 21-22 mm från Omega.
Gummit har väll en hård bit i änden som gör att det inte går att trycka ihop?
Kan bli problem att få dit.
Jag har ett grymt fint svart gummi som passar perfekt till PO 43,5:Letar gummi också, har du satt på ett 8500 band? Passar det då 8500 har 22mm mellan bandhornen och denna nya har 21mm? Finns fler beggade 22mm än 21 i varje fall.
Tack, har sett det men söker ett med kanter i orange färg.Jag har ett grymt fint svart gummi som passar perfekt till PO 43,5:
https://klocksnack.se/threads/svart-gummi-till-omega-planet-ocean-21-mm.79993/
(Har sålt min PO så därför jag inte har användning för det längre.)
Fantastiskt bra läsning! Det här kan bli avgörande för mitt nästa köp
Update
Det blev avgörande.
Hade turen att få lägga beslag på ett mycket fint exemplar idag