• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Professional. Köpt på Loppis med....

JB_XII

Rolex

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
När vi ändå är igång är det intressant att se hur Speedy stått still prismässigt sedan detta inlägg skedde, samtidigt som mycket annat stigit mer än 100%. Man tror lätt att allt har stigit kopiöst mkt men Speedy verkar inte stigit alls, och en del har ju faktiskt backat, tex Heuer som verkar backat rätt mkt på vissa modeller...
Screenshot_20191226_214727.jpg

Denna såldes ju häromdagen och är väl typ i likvärdigt skick förutom glas och pusher.
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
När vi ändå är igång är det intressant att se hur Speedy stått still prismässigt sedan detta inlägg skedde, samtidigt som mycket annat stigit mer än 100%. Man tror lätt att allt har stigit kopiöst mkt men Speedy verkar inte stigit alls, och en del har ju faktiskt backat, tex Heuer som verkar backat rätt mkt på vissa modeller...
Screenshot_20191226_214727.jpg

Denna såldes ju häromdagen och är väl typ i likvärdigt skick förutom glas och pusher.

Bra skick har ökat mer än 100%. Average eller dåligt skick not so much.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Bra skick har ökat mer än 100%. Average eller dåligt skick not so much.
Ok. Så du menar att en av ovan ref i bra skick kostar 150-200 idag? För om TS speedy var värd 50 måste en i bra skick minst varit värd 75. Detta tror jag inte stämmer....

Upplever inte att bra speedys stigit ngt, snarare fallit, men då är min mentala tidsram inte så lång som i detta fall.

Edit: Speedmaster101.com värderar en 145.012 -67 till 8k usd för Good.
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ok. Så du menar att en av ovan ref i bra skick kostar 150-200 idag? För om TS speedy var värd 50 måste en i bra skick minst varit värd 75. Detta tror jag inte stämmer....

Upplever inte att bra speedys stigit ngt, snarare fallit, men då är min mentala tidsram inte så lång som i detta fall.

Edit: Speedmaster101.com värderar en 145.012 -67 till 8k usd för Good.
Nej du skriver att inget skett sedan 2016 och att priserna legat oförändrade, jag säger att det inte stämmer. Sålde min för 100k slutet på 2017
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nej du skriver att inget skett sedan 2016 och att priserna legat oförändrade, jag säger att det inte stämmer. Sålde min för 100k slutet på 2017
Ja visst vet jag att de varit högre emellan. Men från då till nu är de på samma nivå ca även om de varit högre däremellan.

Men jag var otydlig i mitt inlägg.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ja visst vet jag att de varit högre emellan. Men från då till nu är de på samma nivå ca även om de varit högre däremellan.

Men jag var otydlig i mitt inlägg.
Jag står fast vid att bra skick betingar ett minst 100% högre värde än det du länkat till.
Inte helt enkelt att hitta bra .012 på länk för under 8k usd och för de riktigt bra är du över 10k usd.

https://www.sothebys.com/en/buy/auc.../omega-speedmaster-professional-ref-145-012-a

https://shop.hodinkee.com/products/1968-omega-speedmaster-ref-145-012-67-sp?variant=28048126050379

https://omegaforums.net/threads/stu...celet-box-filled-papers-2x-don-bezels.105011/

https://omegaforums.net/threads/omega-speedmaster-145-012-68-pre-moon-321-movement-145-012.101740/
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Men du kan ju inte jämföra en "collectors grade" idag med en ganska risig 2016. Äpplen och päron. Om TS klocka var värd minst 50k sek 2016 var ju en "collectors grade" troligen värd närmare 100k då.

Sedan var ju inte TS klocka på länk... Och den är dyr.

Om ditt påstående stämmer kostar idag en halvrisig 100k head only, eller en collectors grade närmare 200 head only. Att jämföra en halvrisig head only med en collector grade fullset på länk är ju helt skevt...
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Lycka till med det idag. :)

Avdelningen där ingen tror att priser kan backa.

Gott nytt år
Klart att priserna kan backa. Du om någon vet att kondition betyder allt these days och att den rush vi såg tidigare på medelmåttiga inte längre är facto. En 145.012 för 100k är inget ovanligt och jag tror att det skick den hade absolut skulle uppbringa samma pengar idag.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Klart att priserna kan backa. Du om någon vet att kondition betyder allt these days och att den rush vi såg tidigare på medelmåttiga inte längre är facto. En 145.012 för 100k är inget ovanligt och jag tror att det skick den hade absolut skulle uppbringa samma pengar idag.
Jag tror det är ovanligt att en 145.012 säljer för 100 idag. Även om den isåfall gör så har priserna iaf stått still senaste tre åren. Min uppfattning är att priserna backar just nu. Speciellt på de speedies som ökat mest.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag tror det är ovanligt att en 145.012 säljer för 100 idag. Även om den isåfall gör så har priserna iaf stått still senaste tre åren. Min uppfattning är att priserna backar just nu. Speciellt på de speedies som ökat mest.
Där håller jag med dig, att vi ser en vikande marknad. Vidhåller dock att skick fortfarande kostar. Får se vad som händer framöver, blir spännande att se :)

Gott nytt år på dig
 
  • Like
Reactions: Per
Topp