Den är dyyyrNope, inte värt det. Däremot ska jag köpa din 1680 på gubbträffen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är dyyyrNope, inte värt det. Däremot ska jag köpa din 1680 på gubbträffen.
Hur ställer ni er till prislistan på speedmaster101.com? Enligt den tycker jag att värdet på klockan snarare ligger runt 40-45 än 50-60 som många hävdat. Visst, priser på speedys har stuckit, men sidan är ändå en rätt bra referens på hur priserna ser ut på de olika referenserna. Här har vi en 145.012 i behov av service med rätt kassa visare, visserligen ovanlig men inte den ovanligaste speedyn och de objekt som går dyrt är ju samlarobjekt i bra skick.
Jag tänker att det börjar bli som med vintagerolex, de i riktigt bra skick kostar huggorm och fortsätter att stiga medan de i sämre skick håller en lägre prislapp och ligger stabilt eventuellt sjunker något.
(obs. jag är ej spekulant på objektet i fråga)
Referens:
http://speedmaster101.com/price-chart-2/
Du måste börja prata med mig när du har sånt där hemma CB case är härligt nördigt!många som villigt värderar men få som är villiga att betala
sålde en 321 med CB caseback och godkänd amplitud/gångreserv/chronofunktioner men bytt glasring
det var i julas men då fick jag dryga 30k visserligen till handlare men vill man gnida ut sista korvöret så får man hålla länge i grejorna
Håller med dig. Som jag sade tror jag att redan 50 är lite högt med tanke på skick.Hur ställer ni er till prislistan på speedmaster101.com? Enligt den tycker jag att värdet på klockan snarare ligger runt 40-45 än 50-60 som många hävdat. Visst, priser på speedys har stuckit, men sidan är ändå en rätt bra referens på hur priserna ser ut på de olika referenserna. Här har vi en 145.012 i behov av service med rätt kassa visare, visserligen ovanlig men inte den ovanligaste speedyn och de objekt som går dyrt är ju samlarobjekt i bra skick.
Jag tänker att det börjar bli som med vintagerolex, de i riktigt bra skick kostar huggorm och fortsätter att stiga medan de i sämre skick håller en lägre prislapp och ligger stabilt eventuellt sjunker något.
(obs. jag är ej spekulant på objektet i fråga)
Referens:
http://speedmaster101.com/price-chart-2/
Så 55k tydligen. Nu är jag inte insatt i speedys, men det känns som bra betalt för den refen med uppenbart servicebehov. Är det sådana pengar man kan vänta sig för en någorlunda ok 321 alltså?
Bra gjort med insättningen till BCF!!Ja det blev 55k. Samt en insättning till BCF. Vilket jag tycker är ett underbart initiativ. Tack för de som visat intresse.
Bra gjort med insättningen till BCF!!
Du borde skita i vad folk säger. Var glad med summan du fick ut för klockan. Givetvis kommer folk vara avundsjuka, för vem vill inte "fynda" 55' bara sådär. Var glad, nöjd och ignorera allt trams du får höra tycker jag.Du som kallar dig marturx inne på Omegaforums och försöker svartmåla mig med att jag ljuger och dyligt. Skulle du kunna vara snäll att skriva till mig privat här inne. Skicka ett PM. Tack på förhand.
Skulle vara kul att veta vem som köpte klockan, var det du @Patrik J ?Vem köpte din klocka för 55k ? , är lite efterbliven och har inte snappat upp det än
Vem köpte din klocka för 55k ? , är lite efterbliven och har inte snappat upp det än
Ja det har du helt rätt i faktiskt. Så från och med nu svarar jag bara på positiva saker samt de som undrar något. För merparten har faktiskt varit väldigt trevliga. Och jag tänker fortsätta hänga här. Så lika bra att folk vänjer sig att se mitt nylle här. Jag är glad. Vet att klockan är i goda händer.Du borde skita i vad folk säger. Var glad med summan du fick ut för klockan. Givetvis kommer folk vara avundsjuka, för vem vill inte "fynda" 55' bara sådär. Var glad, nöjd och ignorera allt trams du får höra tycker jag.
Nope, jag har köpt min sista Speedy har jag ju sagt.
Får man vara nyfiken och fråga hur många du har?Nope, jag har köpt min sista Speedy har jag ju sagt.
Fem pre-moon, sist jag räknade i alla fall...Får man vara nyfiken och fråga hur många du har?
Inte konstigt de är svåra att hitta ute på marknaden då om du sitter inne på alla.Fem pre-moon, sist jag räknade i alla fall...
En sak jag funderade på lite. När man inte har certifikat till klockor som tex denna gamla speedyhäcken. Det enda man går efter är sin egen kunskap och litar blint på olika kunskaper på forum runt om. Allt tjat om lum, visare , original tavla , vad är utbytt å inte utbytt... Ja det vanliga vintagesnacket helt enkelt. Det rör sig om ganska mycket pengar belopp över 50k som i detta fall.
Köparen köper klockan för att allt känns ok säljaren är glad för att möglet blev sålt. End Of story ........
Tills köparen lika glad som en unge på fulafton, knappar iväg serienr på bryggan till Omega och begär ut ett "extract from archive" som kan bli en extra krydda att ha till sin nya mögelklocka .....
När den fina röda pärmen från Omega äntligen dimper ner i lådan och köparen ivrigt bryter Omegasigillet för att få lite mer kött på benen angående sin i detta fall speedy cal 321..... Händer de....
Serie nr är inte alls bundet till en speedy cal 321. Bryggan är utbytt och plötsligt är 50k +++ väldigt mycket pengar för en ej referens riktig klocka, som inte någon samlare ens vill röra med tång. Vad händer ? Vems är felet ? Ditt eget , alla forummedlemmar , säljarens ... Hur långt ska man dra de ? Är de avsiktligt fusk eller är någon för okunnig eller rent av jävligt smart....
Det snackas sällan om serie nr , att man bord kolla upp de. Allt snack är enbart riktat på de yttre oftast.
Ok de kostar 1100kr att dra ur från arkivet och tar 10-14 dagar, men det är en piss i havet jämfört när man sitter med skägget i brevlådan och köpt en värdelös klocka för 50k++ som ingen vill ha. Borde man inte lägga mer vikt på det som verkligen går att bevisa från en källa som är 200% säker, Omega själv i detta fall?
Visst köpa en sleten cal 267 för 3k är ju en sak.
Men ni fattar vad jag menar , serienr glöms typ bort i all hets på hur fint skick en gammal mögelklocka har
Ja, riskabelt att varudeklarera en gammal klocka. Minns att det var en Submariner som såldes som ansågs ha originallume på visarna men någon expert sa att det var relumat och Kaplans sa att det var original, osv. Slutade med en reklamation i flera led och klockan skickades tillbaka till HQ Milton för säkerhetsskull.
Newbie-maffian som hanterar köp på det sättet borde nog handla med annat. Relumade visare på en klocka som är 40+ år är inte heller någon jättegrej kan jag tycka.Tänkte just på det fallet.....flera ggr har ju säljare i flera led blivit drabbade och varut tvunga att ersätta alt köpa tillbaka........har jag sålt en klocka.....så är den såld.......end of story.....
Japp. Har skrivit det i annonsen med.Blev klockan såld?
Japp. Har skrivit det i annonsen med.