• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Professional. Köpt på Loppis med....

413x

Breitling
Nej men otippad story, lite som askungen jämfört med många andra trådar här inte sant? Det finns ju något extra här och jag skulle vilja se bättre bilder på tavlan osv som jag tyckte var bristfälliga i skärpa i första inlägget. Sen är det lite ironi i mitt inlägg men samtidigt en nypa gliring. Jag gillar ju bli förtrollad utav en historia som denna, drömma om att det kan vara jag nästa gång som gör ett sånt kap. Och har inget att tillföra i tråden då jag redan skrivit vad jag tycker. Men då det lyser röda notiser varje gång jag loggar in så vill jag ju gärna se en fortsättning på denna historia , men det är ju mest inlägg som liknar dem första 5st. Så i brist på annat så slängde jag iväg en liten "jalla din fralla" kommentar. Lite som att vänta på säsong två efter att man knarkat en series första säsong. Är du med ? Låt livets små obetydliga ting färga ditt sinne till den största potential. Jag är medveten att denna speedmaster inte botar cancer , men jag hör vad du säger , den som väntar på något gott.

Det är nog så att detta är en konspiration av sveriges loppisars intresseförening för att locka 1000 KS-användare till loppisar i år.

Det skulle inte vara första gången men blir lurad på Internet men jag tänker hoppas ett tag till!
 

BoEtt

Rolex
Som vanligt är det intressant vilka som skickar PM med bud, och hur de buden ser ut. :)

Stort grattis till klockan. Lyssna på råden @Per och @Aurum ger dig.
+1 på den, lyssna på vad de två herrarna skriver, där får du rätt info du behöver.
Återigen det är bara att gratulera, en sån där klocka ger varje vintagenörd ståpäls och ligger väl på de flestas "vill ha" lista!
Kul att du bestämt att den kommer att landa här på KS hos någon lycklig köpare. Då får vi andra en möjlighet att få njuta av härligheten i framtiden. :D
 

Lemholt80

Omega
Nej men otippad story, lite som askungen jämfört med många andra trådar här inte sant? Det finns ju något extra här och jag skulle vilja se bättre bilder på tavlan osv som jag tyckte var bristfälliga i skärpa i första inlägget. Sen är det lite ironi i mitt inlägg men samtidigt en nypa gliring. Jag gillar ju bli förtrollad utav en historia som denna, drömma om att det kan vara jag nästa gång som gör ett sånt kap. Och har inget att tillföra i tråden då jag redan skrivit vad jag tycker. Men då det lyser röda notiser varje gång jag loggar in så vill jag ju gärna se en fortsättning på denna historia , men det är ju mest inlägg som liknar dem första 5st. Så i brist på annat så slängde jag iväg en liten "jalla din fralla" kommentar. Lite som att vänta på säsong två efter att man knarkat en series första säsong. Är du med ? Låt livets små obetydliga ting färga ditt sinne till den största potential. Jag är medveten att denna speedmaster inte botar cancer , men jag hör vad du säger , den som väntar på något gott.
Ville bara skicka en röd liten Notis så länge. :)
Otroligt fynd.
Men hur kan man hålla på med 50-60 Omega per år, sälja på nätet etc. men varit helt ovetandes om Klocksnack?
Kanske inte helt ovetandes. Men bara aldrig kollat in. Sett namnet har jag ju gjort. Men nu är man hooked :)
 

Lemholt80

Omega
Otroligt kul, grattis @Lemholt80 till bland de sjukaste fynd jag läst om på detta forum :)

Jag sålde precis en likadan med tidsenlig länk och i ett bättre skick för 70+ så min spontana gissning är att du får kring 50-55 för denna i sitt nuvarande skick. Internationellt kan du möjligen få lite mer i bästa fall men då har du andra risker såsom frakt och försäkring osv..

En tidsenlig länk till dessa ligger i ett pris spann kring 12-15k idag med rätt ändlänkar. Vad gäller bezeln är det inga 20k men däremot nånstans i krokarna kring 12-15k.

Om du gillar klockor och klockan i sig finns det ingen anledning att sälja då du har fyndat rejält. Behöver du pengarna till något annat så greppar du en kamera och lägger ut den här eller lyssnar på de riktigt seriösa buden du fått via pm.

Skulle det vara något som jag kan hjälpa dig med så finns det många omega intresserade på forumet som kan bistå med assistans. Kolla gärna guiden kring just din modell på speedmaster101 också :)

Lycka till med klockan, otroligt kul fynd :)
Tack och grattis till försäljningen. Ja denna har ju ingen tidsenlig länk tyvärr.. De jag sett gillar jag. Nej det är inte pengarna jag behöver så. Men med tanke på att den kostar lite. Jag är så fruktansvärt klumpig med att gå in i saker med klockan. Så tror jag inte jag kan njuta av den så. Men det har helt klart fått mig att vilja fortsätta med klockor på ett sätt. Kanske ha en liten samling med billigare Omegas som jag använder då o då. För jag tycker klockor är kul. Absolut. Men säg så här. Min första klocka jag köpte (Wakmann) köpte jag av privat person. Satt i bilen 1 timme hem. Satte den på armen. Boom...första jag gjorde när jag kom hem va att dra den i dörrhandtaget. Lite av hur klumpig jag är. Tack för hjälpen. Hör nog av mig när det är dags.
 

Lemholt80

Omega
Och inte ett hum om pris på en handjagad speedys värde. Kanske ramlat igenom en hel del andra juveler även vid försäljning nr 2 som är sjukt fel prissatta. Eller är allt bara bull
Hej. Du får gärna tro att allt är bull. Jag har säkert låtit en och annan raritet slinka igenom till lågpriser. Men då eBay och Tradera är Auktioner så är det auktion och då går det som det går. Och nej. Jag har inte vetat att man skulle kolla Cal och så tidigare. Bara lagt ut med modell namn. En del har jag säkert tjänat mer på än vad jag skulle med. Vad det gäller om denna story är sann eller ej om du betvivlar det. Så är du välkommen till Helsingborg. Så kan vi gå till Loppisen som sålde klockan. Så ska du få se att den är sann till 100%. Mvh
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej. Du får gärna tro att allt är bull. Jag har säkert låtit en och annan raritet slinka igenom till lågpriser. Men då eBay och Tradera är Auktioner så är det auktion och då går det som det går. Och nej. Jag har inte vetat att man skulle kolla Cal och så tidigare. Bara lagt ut med modell namn. En del har jag säkert tjänat mer på än vad jag skulle med. Vad det gäller om denna story är sann eller ej om du betvivlar det. Så är du välkommen till Helsingborg. Så kan vi gå till Loppisen som sålde klockan. Så ska du få se att den är sann till 100%. Mvh
Ah du har rätt, jag ska inte sitta och skriva vad som är sant eller lögn. Eller uttrycka mig klumpigt genom endast spekulationer.....sorry , är nog bara lite bitter för att jag själv inte gjorde fyndet. Letar som sagt efter en sådan Omega! :bored:
Grattis än en gång !:cigar:
 

Lemholt80

Omega
Ah du har rätt, jag ska inte sitta och skriva vad som är sant eller lögn. Eller uttrycka mig klumpigt genom endast spekulationer.....sorry , är nog bara lite bitter för att jag själv inte gjorde fyndet. Letar som sagt efter en sådan Omega! :bored:
Grattis än en gång !:cigar:
Ingen fara. Förstår att en del tvivlar. Vilket jag själv med kanske gjort. Men Loppis går att fynda på än. Men de sålde den som en kopia. Jag var ju säker på att det var en kopia tills jag öppna den och blev osäker. Så vem vet. Man kanske sålt den vidare för en strunt summa på Facebook som kopia eller något. Då hade en till fyndat. Inget att be om ursäkt för. Men jag näbbar alltid tillbaka. Så sorry från mig med. :) Stridsyxorna nere nu?
 

Lemholt80

Omega
Det är nog så att detta är en konspiration av sveriges loppisars intresseförening för att locka 1000 KS-användare till loppisar i år.

Det skulle inte vara första gången men blir lurad på Internet men jag tänker hoppas ett tag till!
Lovar. Det är det inte. Men kunde varit...men samtidigt....Vem vet INTE om att man kan fynda på Loppis? Men fler boom turer än happy turer :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ingen fara. Förstår att en del tvivlar. Vilket jag själv med kanske gjort. Men Loppis går att fynda på än. Men de sålde den som en kopia. Jag var ju säker på att det var en kopia tills jag öppna den och blev osäker. Så vem vet. Man kanske sålt den vidare för en strunt summa på Facebook som kopia eller något. Då hade en till fyndat. Inget att be om ursäkt för. Men jag näbbar alltid tillbaka. Så sorry från mig med. :) Stridsyxorna nere nu?
Min stridsyxa va aldrig i närheten av uppe ens, så för mig är de cool :cigar:
 

Lemholt80

Omega

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jimpa ( ;) ) med flera. Nu har jag försökt få bilder på klockan som ska säljas. Ska ta nya i dagsljus. Mörkt i Skåne idag. Sjunker den i pris nu när bilderna är lite skarpare och man ser alla skavanker? Vad tror ni för pris nu då?
Får skicka bilderna på länk. Va nog förstora. Såg nu med att de ej var så tydliga. Men vad tror ni?
https://onedrive.live.com/?authkey=!AOcHiEVcp7WalT8&id=3666561BCAE2A1B4!4991&cid=3666561BCAE2A1B4
Mvh

Ser inget konstigt kontra tidigare. Visarna är ju risiga men de är allt som oftast utbytta på de flesta 60-tals speedmasters så de går ju att byta dessa om man skulle störa sig. Så fortf. 50-55k :) Hellre att de är lite risiga och fortfarande original än att de har piffats till, men det är min kopp te :)

Blir det Tradera lr eBay eller här den landar på annons?
 

Patrik J

Rolex
Trevlig med sina skavanker. Som en lätt bedagad blondin, typ. ;) Ingen premium på den och håller med @Donkii om ett eventuellt försäljningspris. Har du fått något liknande bud via pm är det såklart bara att köra, tror inte du får så mycket mer på en auktion när provision och annat är betalt.
Tycker ändå personligen att du ska serva och behålla den. En pre-moon Speedy är ändå något speciellt och något som du kan ha glädje av resten av livet och lämna vidare till efterkommande generationer. Att du är en klumpeduns som dunkar handleden i dörrkarmar är ju ingen vidare ursäkt. Du kan ju ha den i en box och ta fram vid finare tillfällen, typ. :cigar:
 

BCKSTRM

Rolex
Ja värdet är nog ca 50-55k. Kanske att den kan ha lite svårt att nå det pga visarna om jag ska vara lite pessimistisk. Men om vi säger 45-60k tror jag att det är ganska låg risk att priset hamnar utanför åt något håll. Som referens köpte en KSare nyligen en 69 i toppskick för 50k plus 22.5% provision. Därför tror jag 60k är absolut tak. Att den skulle gå för under 45 tror jag dock inte. Som sagt är bezeln värd va 20k.
Oavsett om det blir 45 eller 60 är det bara att gratulera till ett klockkap en annan drömmer om! ;)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ja värdet är nog ca 50-55k. Kanske att den kan ha lite svårt att nå det pga visarna om jag ska vara lite pessimistisk. Men om vi säger 45-60k tror jag att det är ganska låg risk att priset hamnar utanför åt något håll. Som referens köpte en KSare nyligen en 69 i toppskick för 50k plus 22.5% provision. Därför tror jag 60k är absolut tak. Att den skulle gå för under 45 tror jag dock inte. Som sagt är bezeln värd va 20k.
Oavsett om det blir 45 eller 60 är det bara att gratulera till ett klockkap en annan drömmer om! ;)
Bezeln ligger inte på några 20k.
 

Lemholt80

Omega
Ser inget konstigt kontra tidigare. Visarna är ju risiga men de är allt som oftast utbytta på de flesta 60-tals speedmasters så de går ju att byta dessa om man skulle störa sig. Så fortf. 50-55k :) Hellre att de är lite risiga och fortfarande original än att de har piffats till, men det är min kopp te :)

Blir det Tradera lr eBay eller här den landar på annons?

Tack. Jag kommer att lägga ut den här när det är dags. Kunde nog lägga ut den i helgen tror jag någon sa. Men va tvungen att varit med ett tag här tror jag det var. :)
 

Lemholt80

Omega
Trevlig med sina skavanker. Som en lätt bedagad blondin, typ. ;) Ingen premium på den och håller med @Donkii om ett eventuellt försäljningspris. Har du fått något liknande bud via pm är det såklart bara att köra, tror inte du får så mycket mer på en auktion när provision och annat är betalt.
Tycker ändå personligen att du ska serva och behålla den. En pre-moon Speedy är ändå något speciellt och något som du kan ha glädje av resten av livet och lämna vidare till efterkommande generationer. Att du är en klumpeduns som dunkar handleden i dörrkarmar är ju ingen vidare ursäkt. Du kan ju ha den i en box och ta fram vid finare tillfällen, typ. :cigar:

Nej inte direkta. Inte en siffra. Men några som vill byta och några svävande prisförslag. Men inte ett "hörredudu" pris. Och att jag ska ha den vid fina tillfällen :) Jag är en avdankad rockare som försöker varva ner....Och detta är en bra start från en Sportbåge till en gubba Harley :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ok, då är jag felinformerad. Dock ligger denna på det:
http://m.ebay.co.uk/itm/Vintage-Ome...ety-bezel-and-insert-/222142944950?nav=SEARCH
Enligt Speedmaster101 är ett värde på 20k rimligt för DON.
http://speedmaster101.com/price-chart-2/
För det priset säljs den om 1,5-2år..
Har diskuterat med honom kring det hela och den bezeln jag hade på min skulle möjligen kunna dra iväg till 20k.. men att denna skulle gå för tjugo, no way.
 

Patrik J

Rolex
Nej inte direkta. Inte en siffra. Men några som vill byta och några svävande prisförslag. Men inte ett "hörredudu" pris. Och att jag ska ha den vid fina tillfällen :) Jag är en avdankad rockare som försöker varva ner....Och detta är en bra start från en Sportbåge till en gubba Harley :)
Ha, ha, en en Speedy är ändå coolare än en Sportster imho. :) Lycka till med försäljningen, jag hade gärna lagt ett bud om jag inte haft så jävla många Speedys i samlingen redan. Skicka gärna ett pm om du undrar över något specifikt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
- För bästa marknadspris tycker jag att du ska sälja den internationellt. Antar att folk redan varit oförskämda och gett dig bud via PM när du postar informativt. Ordna välfotograferade bilder, det är oerhört viktigt för bästa säljpris, samt en fin beskrivning. Gratulerar till fyndet. Lägger du ut den här är det fast pris och då får du inte marknadspris för ditt ur.
Blir du aldrig trött på dig själv?
 
Topp