• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Speedmaster

Guilty as charged...
8431183546_a72f484195_b.jpg

14248804362_6aa98c0fe0_b.jpg
Satan!
Habegär fast jag "inte gillar guldklockor". Hmm....

Hallå på er!
Håller på och snackar med en försäljare om en Speedy Pro -04 [3570.50.00]. Mycket bra skick, nyservad, med länk. Men priset är jag fundersam över. Vi har diskuterat lite. Först 22.8k. Nu 22k, är det fortfarande inte i överkant?

Hallå på er!
Håller på och snackar med en försäljare om en Speedy Pro -04 [3570.50.00]. Mycket bra skick, nyservad, med länk. Men priset är jag fundersam över. Vi har diskuterat lite. Först 22.8k. Nu 22k, är det fortfarande inte i överkant?
Tycker det låter som ett bra pris om det rör sig om helservice och fullset.

Halloj! Vad är ett bra pris för en speedy 3570.5000 fullset i hyffsat skick? Det säljs även oanvända/nya speedys moonwatch på chrono för cs 28000. Det låter väldigt billigt för en ny speedy 3570.500.. Något ni tror på?

Ifall man ska köpa begagnat, ska man då försöka köpa en nyservad speedy för ett högre pris eller en med "okänd servicehistorik" för ett lägre?
Som jag har förstått det är servicekostnad på en speedy rätt så mastig.

Tackar i förhand!

Halloj! Vad är ett bra pris för en speedy 3570.5000 fullset i hyffsat skick? Det säljs även oanvända/nya speedys moonwatch på chrono för cs 28000. Det låter väldigt billigt för en ny speedy 3570.500.. Något ni tror på?

Ifall man ska köpa begagnat, ska man då försöka köpa en nyservad speedy för ett högre pris eller en med "okänd servicehistorik" för ett lägre?
Som jag har förstått det är servicekostnad på en speedy rätt så mastig.

Tackar i förhand!
Finns det verkligen nya för 28 tkr? Om så är det väl inte mycket att tveka på då bra och inte allt för gamla begagnade ligger runt 20 tkr. En service kostar c:a 3500kr om den görs av en oberoende urmakare. Hos en AD får du nog slanta upp ett par tusen till.

Finns det verkligen nya för 28 tkr? Om så är det väl inte mycket att tveka på då bra och inte allt för gamla begagnade ligger runt 20 tkr. En service kostar c:a 3500kr om den görs av en oberoende urmakare. Hos en AD får du nog slanta upp ett par tusen till.
Det kanske är "nya" klockor men som legat i lager ett tag så de har den gamla boxen samt den gamla länken. Det vill säga inte skruvade länkbitar. Handlarna lär ju inte kunna ta samma peng för en ny Speedy som inte har de nya attiraljerna.

Det kanske är "nya" klockor men som legat i lager ett tag så de har den gamla boxen samt den gamla länken. Det vill säga inte skruvade länkbitar. Handlarna lär ju inte kunna ta samma peng för en ny Speedy som inte har de nya attiraljerna.
Det har varit ett par stycken här på forumet som köpt den uppdaterade 3570 med nya länken för 28k ifrån Holland, men det var innan den stora prisökningen. Osäker på om man fortfarande kan få nya för 28k.

Har själv haft en reduced, 3510.50.00, som jag gett till min flickvän. Hon bär den riktigt bra och jag tycker storleken är optimal på henne. Själv föredrar jag dock "the real deal", dvs månklockan med ref 3570.50.00!

Kan inte se skillnaden på länken mellan den nya och gamla 3570.50. Kan någon förklara (och ev. andra skillnader)?

Hallå på er!

Tycker det låter rimligt. Gissar att det är fullset?
Jag köpte min 3570.50 innan prishöjningarna, fullset och i bra skick, men oservad, för 18k. Servade ett år senare för 6k.

Tillbaka
Topp