CLT
Guld
Vad får man betala för ett nytt hos AD?Omegaclaspen funkade inte bra med mina små handleder så var egentligen inget val för min del. Således köpte jag ett vanligt Omega-spänne till banden (förvånansvärt prisvärt hos AD).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad får man betala för ett nytt hos AD?Omegaclaspen funkade inte bra med mina små handleder så var egentligen inget val för min del. Således köpte jag ett vanligt Omega-spänne till banden (förvånansvärt prisvärt hos AD).
Intressant. Vad är omkretsen runt din handled?Omegaclaspen funkade inte bra med mina små handleder så var egentligen inget val för min del. Således köpte jag ett vanligt Omega-spänne till banden (förvånansvärt prisvärt hos AD).
Runt 300 kr om jag minns rätt.Vad får man betala för ett nytt hos AD?
17cm ungefär. Tycker att claspen hamnade snett under handleden, kan nog iofs funka bättre om man byter till ett kortare band.Intressant. Vad är omkretsen runt din handled?
Köpte en rätt ovanlig Speedmaster på kaplans igår.
Referens DD 145.0022 (DD betyder att någon del på klockan är guld). Finns väldigt lite information om den (finns t.ex. bara omnämnd i boken moonwatchonly men ingen bild). Har aldrig sett någon på bild och "moonwatchonly" har aldrig sett någon till salu så den var lite svårprissatt. Speedmaster med gulddetaljer och sedan vit tavla på det ligger nog inte så högt på "grail-listan" för speedmaster-samlare jämfört med t.ex. en Pre-moon speedy osv. Men sådana kan du köpa imorgon om du bara har pengar, denna är det lite svårare med...
Kanske inte för alla men jag gillar den
Det finns en liknande som det skrivs om här:
http://www.fratellowatches.com/white-dial-omega-speedmaster/
Isf. för att det finns ex kvar av den gamla modellen i butik.
Bytte till den enkla reffen '311.30.42.30.01.005' under 2014 - vilket är den traditionella PROn och alltså samma klocka som 3570.
http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/moonwatch/professional/31130423001005
Ni Omegakunniga -Är det någon skillnad på klockorna de olika ref:en? Om inte; vad kan utläsas av ref:en? Olika tillbehör?
Enda skillnaden på dagens speedy och 3570 är länken som nu har skruvade länkbitar. Boxen är också ny.
Edit: Sorry, missuppfattade. 3570 och nuvarande har samma verk.
Uselt fotoSpeedy gemeni 4
Köpte en rätt ovanlig Speedmaster på kaplans igår.
Referens DD 145.0022 (DD betyder att någon del på klockan är guld). Finns väldigt lite information om den (finns t.ex. bara omnämnd i boken moonwatchonly men ingen bild). Har aldrig sett någon på bild och "moonwatchonly" har aldrig sett någon till salu så den var lite svårprissatt. Speedmaster med gulddetaljer och sedan vit tavla på det ligger nog inte så högt på "grail-listan" för speedmaster-samlare jämfört med t.ex. en Pre-moon speedy osv. Men sådana kan du köpa imorgon om du bara har pengar, denna är det lite svårare med...
Kanske inte för alla men jag gillar den
Det finns en liknande som det skrivs om här:
http://www.fratellowatches.com/white-dial-omega-speedmaster/
Sällan jag ser någon med box o papper soHar bestämt mig för att nästa lite dyrare och bättre klocka ska bli en Speedmaster.
Drömmen är att hitta en från 1970(årsklocka) eller tidigare i bra skick med alla papper och boxar.
Har ingen som helst brådska med detta. Det är viktigare att det blir rätt.
Jag brukar titta på Chrono24, Ebay och på olika forums köp och sälj.
Har jag missat något ställe? Var hittade ni er Speedmaster?
Ska för övrigt till New York i påsk. Vet ni om det finns något bra ställe där?
...från tidigt 70-tal eller tidigare. Antagligen var dessa klockor ganska billiga så boxar och papper har slängts efter hand. Vad jag sett så kostar fullset bra mycker mer på äldre speedys.Sällan jag ser någon med box o papper so
Hej!
Jag har en Speedy 357050 från 2013 där nedre subdailen inte riktigt nollställer mot kl 12. Det fattas någon millimeter. Stör mig lite på det. Klockan har internationell garanti kvar i 6 månader och den har röda markeringen kvar.
Jag behöver er input! Ska jag lämna in den eller ska jag låta det vara som det är? Tydligen måste den skickas till Swatch Group i Sthlm för åtgärd.
mvh, Jonas
Så klart du ska fixa den då du fortfarande har garanti kvar!Hej!
Jag har en Speedy 357050 från 2013 där nedre subdailen inte riktigt nollställer mot kl 12. Det fattas någon millimeter. Stör mig lite på det. Klockan har internationell garanti kvar i 6 månader och den har röda markeringen kvar.
Jag behöver er input! Ska jag lämna in den eller ska jag låta det vara som det är? Tydligen måste den skickas till Swatch Group i Sthlm för åtgärd.
mvh, Jonas
Varför skulle garantin inte gälla för att klockan är använd? Skulle inte tro att en urmakare misstänker att felet beror på att du varit ovarsam .Klockan är i nyskick, inga dings mm. Tror ni den skulle kunna bli nekad som garantijobb?
Varför skulle garantin inte gälla för att klockan är använd? Skulle inte tro att en urmakare misstänker att felet beror på att du varit ovarsam .
Hej!
mvh, Jonas
Så här ser den ut. Inte så mycket fel men något.