• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Speedmaster

Köpte en rätt ovanlig Speedmaster på kaplans igår.

Referens DD 145.0022 (DD betyder att någon del på klockan är guld). Finns väldigt lite information om den (finns t.ex. bara omnämnd i boken moonwatchonly men ingen bild). Har aldrig sett någon på bild och "moonwatchonly" har aldrig sett någon till salu så den var lite svårprissatt. Speedmaster med gulddetaljer och sedan vit tavla på det ligger nog inte så högt på "grail-listan" för speedmaster-samlare jämfört med t.ex. en Pre-moon speedy osv. Men sådana kan du köpa imorgon om du bara har pengar, denna är det lite svårare med...

Kanske inte för alla men jag gillar den :)

Det finns en liknande som det skrivs om här:

http://www.fratellowatches.com/white-dial-omega-speedmaster/

Referens DD 145.0022 (DD betyder att någon del på klockan är guld). Finns väldigt lite information om den (finns t.ex. bara omnämnd i boken moonwatchonly men ingen bild). Har aldrig sett någon på bild och "moonwatchonly" har aldrig sett någon till salu så den var lite svårprissatt. Speedmaster med gulddetaljer och sedan vit tavla på det ligger nog inte så högt på "grail-listan" för speedmaster-samlare jämfört med t.ex. en Pre-moon speedy osv. Men sådana kan du köpa imorgon om du bara har pengar, denna är det lite svårare med...

Kul! Grattis!

Grym Speedy med ett fel.. inte i min samling:)
image.jpg

Har bestämt mig för att nästa lite dyrare och bättre klocka ska bli en Speedmaster.
Drömmen är att hitta en från 1970(årsklocka) eller tidigare i bra skick med alla papper och boxar.
Har ingen som helst brådska med detta. Det är viktigare att det blir rätt.
Jag brukar titta på Chrono24, Ebay och på olika forums köp och sälj.
Har jag missat något ställe? Var hittade ni er Speedmaster?
Ska för övrigt till New York i påsk. Vet ni om det finns något bra ställe där?

Grymt bra köp, snygg och annorlunda Speedy!

Har bestämt mig för att nästa lite dyrare och bättre klocka ska bli en Speedmaster.
Drömmen är att hitta en från 1970(årsklocka) eller tidigare i bra skick med alla papper och boxar.
Har ingen som helst brådska med detta. Det är viktigare att det blir rätt.
Jag brukar titta på Chrono24, Ebay och på olika forums köp och sälj.
Har jag missat något ställe? Var hittade ni er Speedmaster?
Ska för övrigt till New York i påsk. Vet ni om det finns något bra ställe där?
Sällan jag ser någon med box o papper so

http://www.watchrecon.com

Här kan du leta speedy, vad gäller NY så har jag hört att det gäller att kunna sina saker då allt inte är guld som glimmar. Gamla pre-moon Speedys kräver stort kunnande om vad som är vad så du slipper bli lurad. Men en "äkta" från -70 tror jag är lite enklare att hitta.

Hej!
Jag har en Speedy 357050 från 2013 där nedre subdailen inte riktigt nollställer mot kl 12. Det fattas någon millimeter. Stör mig lite på det. Klockan har internationell garanti kvar i 6 månader och den har röda markeringen kvar.
Jag behöver er input! Ska jag lämna in den eller ska jag låta det vara som det är? Tydligen måste den skickas till Swatch Group i Sthlm för åtgärd.

mvh, Jonas

Hej!
Jag har en Speedy 357050 från 2013 där nedre subdailen inte riktigt nollställer mot kl 12. Det fattas någon millimeter. Stör mig lite på det. Klockan har internationell garanti kvar i 6 månader och den har röda markeringen kvar.
Jag behöver er input! Ska jag lämna in den eller ska jag låta det vara som det är? Tydligen måste den skickas till Swatch Group i Sthlm för åtgärd.

mvh, Jonas

Jag skulle fixat det, förutsatt att det går på garantin. Men sedan hatar jag sånt där också, skulle störa mig så in i h-e på det. Kan väl bli lite svårare att sälja den (om du nu ska göra det någon gång) om den inte nollställer korrekt också.

Hej!

mvh, Jonas
Så klart du ska fixa den då du fortfarande har garanti kvar!

Hej!

mvh, Jonas

Brukar väl vara just en av de saker folk skriver i säljannonser? Att allt nollställer korrekt. Så jag hade fixat det.

Tillbaka
Topp