Den ser väldigt fin ut, alla med subsekund har som du säger ref nummer 2400.Klockvänner, tack för mycket trevlig läsning! Det finns ju flera Suverän(a)trådar här på forumet och tillsammans har de varit till stor nytta när jag satt mig in i historien kring denna speciella klocka. Jag kan särskilt tipsa om följande:
Historien om Omega Suverän & Officer?
Två klockor som jag faktiskt inte sett röken av här på KS. Först av allt, om jag förstått det hela rätt så tillverkades och såldes dessa modeller endast för svenska marknaden under andra världskriget. En modell för det civila (Suverän) och en för det militära (Officer). Då Schweiz var ett...klocksnack.se
Omega Suverän samlad information
Hej vintage vänner. Jag har länge sökt information om min fantastiska Omega Suverän, många har skrivit att det finns en del information på internet! Absolut! men jag tyckte det var väldigt utspritt, så jag tänkte att jag samlar vad internet har att erbjuda och skriver ihop den samlade...klocksnack.se
Nåväl, det här exemplaret kom till mig i samband med bodelning efter en släkting jag aldrig träffade:
Visst är det en CK 2400? Jag förstår det som att referensen är densamma oavsett tavla och boettlock, så länge vi snackar subsekund. Klockan är (ännu) inte servad i min ägo men jag undrar om inte kronan är utbytt. Vad säger ni? Stort tack!
Kronan tror jag är original och ser iaf ut likadan som min och de flesta andra jag sett på dessa, dessa hade alltså inte signerade kronor.