Håller med i mycket som
DrDre och
Dennis Johansson skriver. Omega behöver komma fram med klockmodeller som även design- och utseendemässigt, kan konkurrera med Rolex mest igenkända och populära klockor, som Subben, GMT, DJ och DD. Dessa sportrollar har en blingfaktor, som inte riktigt finns i Omegas, och för den delen många andra tillverkares, modellprogram. Jag tänker främst på de högblanka ytorna och de blingiga kransarna, som refekterar ljus på ett exceptionellt och enastående sätt. De andas lyx samtidigt som de är tillräckligt tåliga/praktiska. Dessa sportrollar har även oftast den så karaktäristiska datumbubblan, vilket också ger en hög igenkänningsfaktor. Här har alltså Omega en stor lucka, som jag tror måste fyllas, om de ska lyckas. Mode och popularitet är ganska ytligt! Prestandan är egentligen inte alls den enda faktorn då det kommer till lyxkonsumtion. Tänker bl.a. på hörlurarna "Beatz by Dre", eller vad de nu heter. De riktiga hörlursnördarna, är väl överens om att de inte har det bästa ljudet upp till den prisklassen, men det är inget som märks speciellt mycket, om man kollar på antalet sålda. Vi är ju flockdjur, och vill gärna tillhöra den exklusiva skaran...
Så om Omega fortsätter med smart marknadsföring, typ "Bond", men ännu hellre att de "signar" riktiga heta kändisar, som förhoppningsvis kommer vara heta under lång tid framöver, tänker t.ex. på DiCaprio, Bruno Mars m.fl. så tror jag Omega kan lyckas. Lite samma strategi som WeSC, eller vad de heter, gjorde för att slå igenom och positionera sig relativt snabbt och bra. De körde/kör väl med någon form av "give-away-till hippa kändisar-marknadsföring".
Varsågod Omega, där har ni erat framgångsrecept, och kom ihåg var ni först läste detta