• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega?

marer

Cartier
Håller med 100 procent, trist tillverkare. De tillverkar klockor för mellanchefer i en medelstor stad som varje morgon ser sig i spegeln och inser att hen är missnöjd med sitt liv.
560_jfk_produit__face_dos.jpg
life_magazine_high.jpg


/Mvh mellanchefen i en mellanstor stad.
 

Mr.Chang

Audemars
Helt rätt.
Eller som min förra arbetsgivare sa när jag fick leka chef - "Min dräng har en dräng" :D
Snälla vännen,har gått igenom dina trådar du skapad,och du vill ha någon fin klocka känns det som men är inte bered att betala för den lyxen och exklusiviteten.Du äger nån Certina och Vostok och du är nog som du skriver en under chef till under chef.
Exklusivitet = patrasket ska hålla sig borta!
Bästa sättet att hålla patrasket borta är tyvärr priset!
 

Buckshot

Panerai
Ok, Speedmastern är ganska trevlig men ändå skulle det kännas som en nödlösning för att man inte har råd med en Daytona. Men smaken är delad liksom.......
 

LS

Panerai
2-Faktor
Snälla vännen,har gått igenom dina trådar du skapad,och du vill ha någon fin klocka känns det som men är inte bered att betala för den lyxen och exklusiviteten.Du äger nån Certina och Vostok och du är nog som du skriver en under chef till under chef.
Exklusivitet = patrasket ska hålla sig borta!
Bästa sättet att hålla patrasket borta är tyvärr priset!
Oj, hoppas det här är någon form av sarkasm som jag inte förstår eller som helt enkelt inte fungerar över internet. Hoppas inte det är så ni andra uppfattat mina poster här på KS, stämmer inte alls enligt mig i alla fall. :)
 

Mr.Chang

Audemars
Oj, hoppas det här är någon form av sarkasm som jag inte förstår eller som helt enkelt inte fungerar över internet. Hoppas inte det är så ni andra uppfattat mina poster här på KS, stämmer inte alls enligt mig i alla fall. :)
Ska jag,som äger Omega klockor framstå som stupid i dina ögon?
Som sagt,håll dig till Ur&Penn!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag tar hellre en ploprof än en sub alla dagar i veckan. Jag tar hellre en fin gammal speedmaster än en daytona (ur estetisk synvinkel). Tycker omega gjort mkt fantastiska ur, framförallt förr. På många sätt vågat utforska lite mer än andra större märken och gjort mkt bra!

Så tycker du har fel ;)
 

marer

Cartier
Läsförståelse.......
Ja det är den här meningen som är lite svår att förstå, även fast jag läst den flera gånger.
Citat; "De tillverkar klockor för mellanchefer i en medelstor stad som varje morgon ser sig i spegeln och inser att hen är missnöjd med sitt liv." Slutcitat.
Det känns som ett märkligt val av målgrupp för ett klockföretag.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ja det är den här meningen som är lite svår att förstå, även fast jag läst den flera gånger.
Citat; "De tillverkar klockor för mellanchefer i en medelstor stad som varje morgon ser sig i spegeln och inser att hen är missnöjd med sitt liv." Slutcitat.
Det känns som ett märkligt val av målgrupp för ett klockföretag.

De är ganska många och vill gärna framstå som något de inte är..
 

LS

Panerai
2-Faktor
Jag tror Mr Chang gör en pudel snart, vänta bara. LS, du har Omega va?
Ja absolut, vilket jag skrev tidigare i tråden som svar på @Spencer66 påstende.

Bryr mig såklart inte om vad folk på internet tycker och tror, funderar mest på om mr chang försöker vara rolig eller inte. Uppfattade tyvärr hans inlägg som enbart otrevligt men sarkasm fungerar dåligt på internet :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ja absolut, vilket jag skrev tidigare i tråden som svar på @Spencer66 påstende.

Bryr mig såklart inte om vad folk på internet tycker och tror, funderar mest på om mr chang försöker vara rolig eller inte. Uppfattade tyvärr hans inlägg som enbart otrevligt men sarkasm fungerar dåligt på internet :)

Tycker man skall utgå från att folk skämtar när de postar kl 23:00 en lördagkväll.
 

Buckshot

Panerai
Snälla vännen,har gått igenom dina trådar du skapad,och du vill ha någon fin klocka känns det som men är inte bered att betala för den lyxen och exklusiviteten.Du äger nån Certina och Vostok och du är nog som du skriver en under chef till under chef.
Exklusivitet = patrasket ska hålla sig borta!
Bästa sättet att hålla patrasket borta är tyvärr priset!
Tack för visad uppmärksamhet. Att kalla ngn okänd för vän är = idiot i min värld. Den inhyrda konsulten på jobbet som sa lilla vän var SÅ nära att få en smocka av mig. Vi som inte ännu äger en klocka för +50k ska hålla käften hädanefter tycker du. Det står inte i reglerna för forumet.
 

bionicbeagle

Friends of KS
Ok, kom nu med inlägg som världens sämsta rubrik.
Saken är att jag inte hajar fascinationen med Omega. Jag tycker bara att dom är tråkiga och överprisade. Om man jämför med andra (Schweiziska) märken så framstår dom som ganska ointressanta. Rolex är ett märke som representerar framgång, Breitling likaså(visserligen inom dörrvaktsbranschen, Polisen, eller Göteborg). Andra märken har ofta ngt speciellt, men Omega?
Jo jag vet att det finns några kända personer som har haft Omega.
Det känns som det sista märket som jag skulle köpa.
Ni som fattar hypen kan upplysa mig.
Jag fattar frågan, men ändå inte.

Själv bryr jag mig inte speciellt om själva märkets "aura" utan bedömer klockor på sina egna meriter. Jag bryr mig inte speciellt mycket om vad andra tycker utan köper klockor som jag gillar att titta och känna på. Några av dom har Omega på tavlan.

Just Rolex t.ex är dock intressant för det är bland de enda märken där jag personligen faktiskt inte hittar något jag egentligen gillar. Dom har helt enkelt inte så mycket karaktär eller själ och det är ju som att det finns tretton på dussinet av dom. Som ägare av en klocka som miljoner andra äger kan man väl ändå inte känna sig särskilt speciell?

Hursomhelst - alla är vi olika, och tur är väl det.
 

Mr.Chang

Audemars
Tack för visad uppmärksamhet. Att kalla ngn okänd för vän är = idiot i min värld. Den inhyrda konsulten på jobbet som sa lilla vän var SÅ nära att få en smocka av mig. Vi som inte ännu äger en klocka för +50k ska hålla käften hädanefter tycker du. Det står inte i reglerna för forumet.
Trodde att alla här på forumet var vänner?
Har du inte en klocka eller fler för 50+ än,så har du nog misslyckas med ditt liv.
Och visst du verkar vara den agressiva typen som tar till våld för minsta lilla.Att han så till dig"lilla vän"var en tillrättavisning,men det fattade inte du va?
P.S.
Skulle företaget vara nöjd med dina insatser så skulle de inte hyra en konsult.
 
Topp