• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega?

Buckshot

Panerai
Ok, kom nu med inlägg som världens sämsta rubrik.
Saken är att jag inte hajar fascinationen med Omega. Jag tycker bara att dom är tråkiga och överprisade. Om man jämför med andra (Schweiziska) märken så framstår dom som ganska ointressanta. Rolex är ett märke som representerar framgång, Breitling likaså(visserligen inom dörrvaktsbranschen, Polisen, eller Göteborg). Andra märken har ofta ngt speciellt, men Omega?
Jo jag vet att det finns några kända personer som har haft Omega.
Det känns som det sista märket som jag skulle köpa.
Ni som fattar hypen kan upplysa mig.
 

popeofdenim

Cartier
Jag har haft en massa Omega klockor, tycker de är riktigt trevliga och lite mer personliga än många andra märken. men det är ju bara en känsla...
 
Om nu inte speedmastern och rymdkopplingen skulle räcka finns ju även seamastern's association med Bond (om man nu uppskattar det).

Att det skulle vara överprissatt håller jag nog inte heller med om. Du kan ju köpa en ny speedmaster professional för under 30', beg för lite över 20'. Inte så mycket enligt mig för en av världens absolut mest ikoniska och uppskattade kronografer.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Enskilt coolaste klockan någonsin, slår allt annat för mig i ren coolhetsfaktor.
image.jpeg
 
Jag har bara Omega-klockor och kommer aldrig bära något annat heller - hos Omega finner du en fantastisk historia med anor från 1840-talet, en mångsidig kollektion med klockor för alla smaker och tillfällen och så förstås de bästa serieproducerade urverken i världen. Livet är så kort och oförutsägbart - så varför nöja sig med något annat än Omega ? ;)

Vänligen
Forumets undersköterska - Omega keeps the time of my life

 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Härligt!

Vi blir alla lyckliga på olika sätt. Jag har en Omega Speedmaster som jag gillar-men för mig finns det fler klockor därute som jag oxå vill äga och till och med äger:D
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Förstår inte riktigt problemet, du tycker inte du klickar med Omega och dessutom tycker du att de är för dyra? You win!? Vi kommer ju inte att kunna göra dom billigare eller förändra din estetiska tycke och smak. Skit i Omega och titta på andra märken. Förlåt surgubbeattityden men du ställer frågan lite fel tycker jag.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
TS lät ju påskina att man blir framgångsrik med en Rolex, jag har både och, varför chansa. Har dock varit ordningsvakt men aldrig ägt en Breitling;) Framgångsrik och åka ut i rymden. Hmmm, vad har Richard Branson för klocka?
 

LS

Panerai
2-Faktor
Håller med 100 procent, trist tillverkare. De tillverkar klockor för mellanchefer i en medelstor stad som varje morgon ser sig i spegeln och inser att hen är missnöjd med sitt liv.
Attans :D
Visst kan jag hålla med om att Omega kan bli lite mellanmjölk - både bra och dåligt då det flyger lite mer under radarn än en Rolex. På samma sätt som man kommer undan att köpa en ny v70 för 400k+ men en bmw för samma pengar sticker enormt i ögonen på vissa människor.
Lite haltande jämförelse då Rolexen är dyrare, men även en Omega räknas nog som väldigt dyr om man frågar gemene man. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Attans :D
Visst kan jag hålla med om att Omega kan bli lite mellanmjölk - både bra och dåligt då det flyger lite mer under radarn än en Rolex. På samma sätt som man kommer undan att köpa en ny v70 för 400k+ men en bmw för samma pengar sticker enormt i ögonen på vissa människor.
Lite haltande jämförelse då Rolexen är dyrare, men även en Omega räknas nog som väldigt dyr om man frågar gemene man. :)

Tilläggas bör är att jag har ett gäng Omegor :D

Vad säger det om mig....
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
De urmakare jag pratat med har haft åsikten att Omega är mycket pang för pengen tekniskt sett. Sen tycker jag till skilnad från Omega att Rolex är mer rädda om sitt varumärke.
 

Mr.Chang

Audemars
:DHär på forumet tycker vi om klockor oavsett vad de heter,och hatar du bara namnet på klockan så köp något på Ur&Penn och njut!
Om du tycker att de är för dyra,så betyder det att du inte har råd,fortsätt handla på Ur&Penn,företaget som har ständig rea!
 
Senast ändrad:
Topp