• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 392 53.6%
  • Hesalit

Röster: 340 46.4%

• Totala väljare
    732
IMG_2464.jpeg
IMG_2466.jpeg

Fått tag på en gammal mormorsklocka, inte använd på snart 40År, men skruvade upp den och hoppade igång.
Ej orginalarmband, ingen låda eller cert finns kvar tyvärr. Någon som vet var det är och om det kan vara värd? Värt att serva den?

Bilagor

• IMG_5352.jpeg
    IMG_5352.jpeg
    743 KB · Visningar: 2
Fått tag på en gammal mormorsklocka, inte använd på snart 40År, men skruvade upp den och hoppade igång.
Ej orginalarmband, ingen låda eller cert finns kvar tyvärr. Någon som vet var det är och om det kan vara värd? Värt att serva den?
Jag vet inget om just den modellen, om den är speciell på något vis, eller om det finns efterfrågan som överskrider utbudet, men rent generellt så brukar äldre klockor vara värda någon tusenlapp. Om man servar dem kanske det går att sälja dem nyservade för vad man betalat för servicen.

Så den enda som kan avgöra om det är värt att serva klockan är man själv. Om man ska använda den själv, eller ge bort dem till någon som faktiskt kommer att använda den, kan det naturligtvis vara värt att serva den så att man vet att den fungerar. Eller så kanske man bara vill att alla klockor man har i samligen ska vara i bra, fungerande skick, och därför servar dem.

Observera att detta gäller i allmänhet. Specifika modeller kan naturligtvis ha högre värde.

Senast ändrad:
Haft en 2531.80 för en herrans massa år sedan och känner väl att jag aldrig hann bli riktigt bekant med klockan, tänkte att man skulle testa en med svart bezel istället. Vad anser folket kring 2254.50 Peter Blake vs nyare alster, typ 212.30.41.20.01.002 (vad hände här med ref-numret, Omega?)

Förstnämnda lär väl hålla värdet bättre, men jag tänker mer utseendemässigt pga annan länk, visare etc

Tillbaka
Topp