• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 412 54.2%
  • Hesalit

Röster: 348 45.8%

• Totala väljare
    760
Tjena,

Försöker hitta en stållänk till min Omega Constellation 168.017, likt denna länk:

1776180034385.png

vet ni vart man kan köpa originallänk letat ett tag! Går bra med "icke original" också.
Har du frågat något av Omegas servicecenter?

Hej

Skulle gärna vilja få lite hjälp av denna tråd.
Är ute efter en Omega SMP 300 från 1999 och har nu eventuellt funnit en via auktionsfirma.

Dock är jag lite osäker på bilderna då Certifikatet visar att datumet är 1997, även det som står hos auktionsfirman.
Samtidigt när jag kikar på serienumret 60112081 så får jag det till att vara år 1999.

Någon som varit med om detta tidigare?

Tack för hjälpen och grymt forum !

1776236951486.png
1776237058541.png

Hej

Skulle gärna vilja få lite hjälp av denna tråd.
Är ute efter en Omega SMP 300 från 1999 och har nu eventuellt funnit en via auktionsfirma.

Dock är jag lite osäker på bilderna då Certifikatet visar att datumet är 1997, även det som står hos auktionsfirman.
Samtidigt när jag kikar på serienumret 60112081 så får jag det till att vara år 1999.

Någon som varit med om detta tidigare?

Tack för hjälpen och grymt forum !

1776236951486.png
1776237058541.png
Har hört om det omvända (dvs serienummer som motsvarar tidigare år än certets stämpel) och läst någonstans att det kan bero på att delar av klockan plockats ihop tidigare och fått ett serienummer men färdigställts senare och då fått datumstämpel.
Men det här är nytt för mig i alla fall. Vad säger auktionsfirman?
Skulle gissa att enklaste sättet att komma till botten med detta är att be Omega om ett extract from the archives dock.

Hej, nej faktiskt inte. Tänkte inte på att omega kan sälja gamla länk från 60-70 talet. Men ska kika med dem 😄
Det finns nya från Omega. Ska vara länken som heter 3011, med ändfästen 518. Alltså referens 020ST3011518. Ligger på ~7000 spänn ungefär.

Edit: Om det är guldpläterad du ska ha så heter den 020SX3011518.

Senast ändrad:
Snart bara en månad kvar tills spelet 007 First Light släpps. Trodde Omega skulle göra en riktig variant av klockan i spelet. Hade varit kul. Men känns som de borde annonserat den vid det här laget.
14949.jpg

Snart bara en månad kvar tills spelet 007 First Light släpps. Trodde Omega skulle göra en riktig variant av klockan i spelet. Hade varit kul. Men känns som de borde annonserat den vid det här laget.
14949.jpg
Läste någonstans att denna är på gång och tanken är att lansera samtidigt som spelet. Bl a nysläppet av uppdaterade PO sägs också ha bidragit till att spel-release sköts fram till maj bland flera andra orsaker, från mars till maj månad enligt industrikunniga. Hur mycket sanning som ligger där är jag osäker på.

Jag har sedan ett bra tag, läs år, funderat på hur Omegas nätband i metall skulle te sig med min Omega Seamaster 300. Jag tycker att bilden som Omega ger är grym. Dock har jag hört och till viss del sett att dess spänne tenderar att bygga en tjocklek i paritet med själva klockan vilken är milt sagt oönskat.

Vad kan ni ge för tankar och idéer kring bandets tjocklek på spännet? Är det komplett i vägen för all komfort eller smälter det in på ett bra sätt?

ps. Bilden fångad via Omegas hemsida på vilken man kan jämföra olika armband. Jag hoppas att de accepterar :)

Mvh

/ PJ

Omega Seamaster 300.png

Jag har sedan ett bra tag, läs år, funderat på hur Omegas nätband i metall skulle te sig med min Omega Seamaster 300. Jag tycker att bilden som Omega ger är grym. Dock har jag hört och till viss del sett att dess spänne tenderar att bygga en tjocklek i paritet med själva klockan vilken är milt sagt oönskat.

Vad kan ni ge för tankar och idéer kring bandets tjocklek på spännet? Är det komplett i vägen för all komfort eller smälter det in på ett bra sätt?

ps. Bilden fångad via Omegas hemsida på vilken man kan jämföra olika armband. Jag hoppas att de accepterar :)

Mvh

/ PJ

Omega Seamaster 300.png
Du får ett spänne som bygger på rejält skulle jag tyvärr säga av egen erfarenhet. Betydligt tjockare än exempelvis originallänk.

Du får ett spänne som bygger på rejält skulle jag tyvärr säga av egen erfarenhet. Betydligt tjockare än exempelvis originallänk.
Ja, det är väl hela anledningen till min långa tvekan. Fasen man vill väl kanske mest köpa ett original men det finns ju en del andra tillverkare av nätband men det är ett levande hel***e att hitta något trevligt med 21 mm på bredden.

/PJ

Ja, det är väl hela anledningen till min långa tvekan. Fasen man vill väl kanske mest köpa ett original men det finns ju en del andra tillverkare av nätband men det är ett levande hel***e att hitta något trevligt med 21 mm på bredden.

/PJ
Mesh från Staib håller typ samma kvalle som Omegas om man bortser från spännet möjligen, men det är å andra sidan inte lika bulkigt.

/PJ

Mesh från Staib håller typ samma kvalle som Omegas om man bortser från spännet möjligen, men det är å andra sidan inte lika bulkigt.
Staib:

IMG_6011.jpeg

Tillbaka
Topp