Haha jaKul med orange som omväxling. Gammal hederlig Televerket-orange. Hade passat helt perfekt med en snowroller-jacka
![]()
![]()
Klassisk scen med jackorna som råkar vara identiska med sopgubbarnas.
"Allå allå kollega" kan inte sluta garva
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha jaKul med orange som omväxling. Gammal hederlig Televerket-orange. Hade passat helt perfekt med en snowroller-jacka
![]()
![]()
Det där är min absoluta favorit av Omega senaste 15 åren. Synd att de aldrig gjorde den i 39-40mm. 42mm passar precis inte... Den blev inte bättre enligt mig när de bytte font på urtavlan.Kul med orange som omväxling. Gammal hederlig Televerket-orange. Hade passat helt perfekt med en snowroller-jacka
![]()
![]()
Coolt, nu har du både originalet och Staib och kan jämföra om det är värt merkostnadenSommarskruden kom idag.![]()
![]()
![]()
Coolt, nu har du både originalet och Staib och kan jämföra om det är värt merkostnaden![]()
Den blir aldrig gammal!Vårkänsla i rätt miljö för klockan.
![]()
Såg dina inlägg på tidssonenYin & Yang.
![]()
Du e galen
Sorry, fel tråd såg jag nuPå Guinness Storehouse i Dublin. Finns risk att det blir en öl innan lunch
![]()
Osis, men både 856 UTC och det där bryggeriet är sevärdheter åtminstone!Sorry, fel tråd såg jag nu
Då undrar man ju såklart: vilken av de tre är bäst?
Godt spørsmål. Hadde jeg hatt et godt svar, ville jeg ikke hatt alle tre versjonene.Då undrar man ju såklart: vilken av de tre är bäst?
Jag förstår, bra svar!Godt spørsmål. Hadde jeg hatt et godt svar, ville jeg ikke hatt alle tre versjonene.
Den utsikten gör gott för själen!En utsikt få får vars med om.
![]()
Jag har rätt datum.
Yes, Humlestugan.Den utsikten gör gott för själen!Hummelstugan? Finns det någon snö kvar i backarna? Har en planerad resa upp strax!
Har köpt en hel del från Japan via C24. Både G-Shocks, Seiko, Orient, Grand Seiko.Längesedan man var aktiv nu, men har tänkt att köpa en seamaster eller planet ocean till mig själv i 30-års pressent.
Priserna från Japan ser väldigt attraktiva ut. Även när man räknar med tull-avgiften.
Någon här som handlat från Japan via Chrono24? Värt klabbet?
Tack för svar! Låter lovande.Har köpt en hel del från Japan via C24. Både G-Shocks, Seiko, Orient, Grand Seiko.
Har alltid funkat helt klockrent! Inte vansinnigt lång leveranstid heller. Som sagt räkna in 25% moms bara, det tillkommer.
Välj en vettig säljare bara. Finns gott om professional dealers med goda referenser, men vilken tomte som helst kan lägga upp annonser på Chrono24. Sist jag handlade från Japan hade jag klockan hemma vid dörren på 72 timmar sjukt nog. Moms och tullavgift brukar komma på faktura från fraktbolaget, hur smidigt som helst.Längesedan man var aktiv nu, men har tänkt att köpa en seamaster eller planet ocean till mig själv i 30-års pressent.
Priserna från Japan ser väldigt attraktiva ut. Även när man räknar med tull-avgiften.
Tack för tipset!Välj en vettig säljare bara. Finns gott om professional dealers med goda referenser, men vilken tomte som helst kan lägga upp annonser på Chrono24. Sist jag handlade från Japan hade jag klockan hemma vid dörren på 72 timmar sjukt nog. Moms och tullavgift brukar komma på faktura från fraktbolaget, hur smidigt som helst.
Tullverket har ett bra verktyg för att räkna priset på t ex klockor från länder utanför EU:Längesedan man var aktiv nu, men har tänkt att köpa en seamaster eller planet ocean till mig själv i 30-års pressent.