• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 369 53.9%
  • Hesalit

    Röster: 316 46.1%

  • Totala väljare
    685
29A86C88-904F-4ED2-8877-966D1161288B.jpeg

Nytvättad och fin.
 
Godkväll. Satt och läste manualen till seamastern idag och läste att antireflexbehandlingen kan vara känslig då den ligger på ovansidan. Hur pass känslig kan den va? Jag jobbar själv med glasögon och där ser jag många tråkiga exempel. Tänker bör ju tåla en del om det ligger på en klocka??? Mvh
 
Godkväll. Satt och läste manualen till seamastern idag och läste att antireflexbehandlingen kan vara känslig då den ligger på ovansidan. Hur pass känslig kan den va? Jag jobbar själv med glasögon och där ser jag många tråkiga exempel. Tänker bör ju tåla en del om det ligger på en klocka??? Mvh
Tyvvär ganska känsliga, ett par smällar mot något hårt tex metall så ser man märken på AR. I princip alla beg Omega och Breitling jag har haft, har mer eller mindre skador på AR.
 
Är ute efter en begagnad OMEGA, seamaster professional eller någon speedmaster, budget <20k. Vad skulle ni rekommendera för att få så mycket som möjligt för pengarna?
 
Tjena, första inlägget i Omegatråden för min del! Sitter och funderar på en Omega Seamaster 2252.50.00 (36mm) men ser att det knappt finns några välgjorda recensioner på klockan, kan någon ge svar på varför detta är fallet?

Är det någon med en 2252.50.00 som kan ge lite feedback, hur bärs den, hur känns den? Jag har en 17cm handled men tänker att 36mm kanske är för litet, även för mig (brukar köra på 41-42mm klockor)
 
japaner prutar man väldigt sällan eftersom det anses vara fult att göra det i butik.
dom vill ju oftast ge dig deras bästa pris direkt och spela ärliga kortet
(gäller nog allt utom sport Rolex haha)


det priset är väl relativt normalt hos gråhandlarna i tokyo!
sen är där ofast alltid världsgaranti och certen är stämplade av ad´s utanför japan.

Jo jag vet :happyhappy:

Är här i Tokyo för 11:e gången och första gången någonsin som jag prutar på nåt inköp. Tänkte mig ungefär som hos en bilhandlare, att det närmast var kutym att åtminstone fråga på en exklusivare klocka.

Men visst har du rätt :)
 
Jo jag vet :happyhappy:

Är här i Tokyo för 11:e gången och första gången någonsin som jag prutar på nåt inköp. Tänkte mig ungefär som hos en bilhandlare, att det närmast var kutym att åtminstone fråga på en exklusivare klocka.

Men visst har du rätt :)
blev faktiskt erbjuden ett bättre pris på rolex som fanns i montern hos takashimaya efter ett långt trevligt samtal med en anställd som kunde bra engelska!
 
Tjena, första inlägget i Omegatråden för min del! Sitter och funderar på en Omega Seamaster 2252.50.00 (36mm) men ser att det knappt finns några välgjorda recensioner på klockan, kan någon ge svar på varför detta är fallet?

Är det någon med en 2252.50.00 som kan ge lite feedback, hur bärs den, hur känns den? Jag har en 17cm handled men tänker att 36mm kanske är för litet, även för mig (brukar köra på 41-42mm klockor)
Gissningsvis för att det är en ganska ointressant och tråkig klocka.
Men gillar du den skall du absolut köra på. 36mm sitter bra på de flesta.

Kör idag mest 36 eller mindre på 18cm. Köp, testa och sälj om du inte gillar.
 
Tror jag är på gränsen med den budgeten. De verkar nu sticka i pris efter att rätt länge ansetts som en halvbeige klocka som man köper då man blir utnämnd till Logistikchef på ett företag i Krokum som tillverkar ventilationssystem. Dyra nu för tiden och kurvan verkar stigande.
Råkar du äga en?;) Tror det blir svårt att sälja en 2531.80 för över 20 K. Då skulle man titta på en Smp C istället.
Själv sålde jag en fullset och nyservad för 17 k förra året.
 
Råkar du äga en?;) Tror det blir svårt att sälja en 2531.80 för över 20 K. Då skulle man titta på en Smp C istället.
Själv sålde jag en fullset och nyservad för 17 k förra året.
Inte alls omöjligt att få en sån för under 20. Har en 2264.50 på kroken nu. Vad tror du om det? Fullset från 2011.
 
Råkar du äga en?;) Tror det blir svårt att sälja en 2531.80 för över 20 K. Då skulle man titta på en Smp C istället.
Själv sålde jag en fullset och nyservad för 17 k förra året.
Jo faktiskt, vid sidan av den senaste 8800 i svart. Tycker båda förtjänar sin plats - dock gillade jag aldrig SMP-C (2500) så skulle valt den gamla Bondklockan istället före den. Tyckte själv det var svårt att hitta fina exemplar för 20 och nedåt men kan ju ha fel. Fick tag i en fin som jag är glad över iaf men lite norr om 20'.
 
Hej. Är väldigt sugen på 210.22.42.20.01.002, seamaster 300 diver 42 mm stål-sedna. Någon som har eller har haft en sådan? Åtminstone någon som provat den? Lever den upp till förväntningarna?
 
Hej. Är väldigt sugen på 210.22.42.20.01.002, seamaster 300 diver 42 mm stål-sedna. Någon som har eller har haft en sådan? Åtminstone någon som provat den? Lever den upp till förväntningarna?
Jag har exakt en sådan. Förväntningar? Den ger en helt annan och exklusivare känsla än versionerna i helstål. Jag tycker den är fantastiskt fin.
B69FADD0-8A58-455C-8735-5FC0EDA9C1C9.jpeg
 
Tillbaka
Topp