Vet ej, mycket möjligt? Köptes av @theargonaut som borde veta?![]()
Ser väldigt likt ut den som var på tratten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet ej, mycket möjligt? Köptes av @theargonaut som borde veta?![]()
Jag vet inte om min teori stämmer, men Breitlings AR och Omegas AR tycker jag är ungefär lika bra. Skillnaden är att Omegas är mer neutral medans Breitlings har mer coola effekter (blå reflektion osv). Men läsbarhetsmässigt är båda riktigt bra.Har Omega (tänker på SMP och PO) lika bra AR som Breitling?
Limiterad?Bästa Omegavänner,
Snart kommer denna härlighet, Speedmaster 39,7mm med kaliber 321.
![]()
Nej mer fakta finns härLimiterad?
Riktigt bra! Vad listar den?Bästa Omegavänner,
Snart kommer denna härlighet, Speedmaster 39,7mm med kaliber 321.
![]()
strax under 200,000kr säger ryktet nu men inget som är bekräftat änRiktigt bra! Vad listar den?
Ja en ny model på Ed White med ett nytillverkat 321-verkÄr inte så insatt i speedmaster, är detta en ny modell som använder ett nytillverkat 321-verk?
150-ish har jag läststrax under 200,000kr säger ryktet nu men inget som är bekräftat än
Först budet va 20,000 dollar sen kom andra budet på 13,000CHF så mellan 130-200150-ish har jag läst
150-ish har jag läst
plus moms på det då om det är Schweiziska priset?CHF13.000 enligt Fratello, direktöversatt till SEK ca 125k.
Mjölka 321-verket som hypats så mycketTycker den ser riktigt bra ut och första gången jag blivit lite sugen på en modern Speedmaster. Hade dock föredragit hesalit och solitt baklock!
Men.. varför ska denna kosta 3 gånger så mycket som den vanliga 005 eller fois?
Tycker den ser riktigt bra ut och första gången jag blivit lite sugen på en modern Speedmaster. Hade dock föredragit hesalit och solitt baklock!
Den är mer påkostad i alla detaljer men det som gör den så dyr är att den i stora delar är handbyggd, iaf monterad helt utanför den vanliga produktionslinan. Framför allt gäller det själva 321-verket, där tror jag mycket av kostnaden ligger. Kommer från där dom tillverkar/handbygger Tourbillon-verken snarare än den vanliga produktionslinan för 8/9XXX-verk i ETA's fabrikslokaler.Tycker den ser riktigt bra ut och första gången jag blivit lite sugen på en modern Speedmaster. Hade dock föredragit hesalit och solitt baklock!
Underbart, alla frågor besvarade inom gruppen. Omega kommer med mer info inom kort. Tills dess får vi njuta av bilden på skönheten.
Har ju släppts caliber 3861 manuell co-axial METAS nu i två limiterade Apollo 11-versioner. Helt säkert kommer det fler och jag vill tro i en "vanlig" icke-LE stålversion. Vi får inga svar innan Omega offentliggör det på insta/websidan. Jag ställde exakt denna fråga till Claes, Omegas representant i Sverige under ett event i november.När man ändå har er på "släpp/ryktes-tråden", är det en manuell Master Chronometer-certifierad Speedy i pipeline eller är det något jag fått om bakfoten?
Är tvärsäker på att jag läst "103% säkra rykten" någonstans på att det var ett släpp men börjar fundera om jag läst i sömnen.
Manuell i fetstil bara för att den inte ska blandas med 9300-Speedys!
Ingen väntetid att tala omNågon som har koll på om det är väntetid på omega smpc från AD I Sverige för tillfället?
Är så jäkla sugen på den med vit urtavla (bild nedan). Men känns som att storleken på uret ökar med varje år som går. 50mm lug to lug är otroligt saftigt för ett par smala handleder som jag äger
![]()
Låter bra! Båda har väl dubbelsidig AR?Jag vet inte om min teori stämmer, men Breitlings AR och Omegas AR tycker jag är ungefär lika bra. Skillnaden är att Omegas är mer neutral medans Breitlings har mer coola effekter (blå reflektion osv). Men läsbarhetsmässigt är båda riktigt bra.
Värt att nämna är att jag inte testat någon modern Breitling, utan en från -92 och en från ca 2009. Nyare Breitlings kanske är ännu bättre än så och därmed slår Omegas AR..
Någon som har koll på om det är väntetid på omega smpc från AD I Sverige för tillfället?
Är så jäkla sugen på den med vit urtavla (bild nedan). Men känns som att storleken på uret ökar med varje år som går. 50mm lug to lug är otroligt saftigt för ett par smala handleder som jag äger
![]()
Yep!Låter bra! Båda har väl dubbelsidig AR?
Breitling är ju en dröm att fota jämfört med Rolex..
Antar att Omega också är rätt tacksamma då![]()
Väldigt fina bilder! Men utöver det, vet du varför de kör dubbelsidig AR istället för bara på insidan? Tänker att har man ett reptåligt safirglas försvinner väl lite poängen med det när klockan ändå blir känslig för ”repor” mm i beläggningen?Yep!
Båda är grymma. Här kommer några bilder på Smpc:n jag hade.
![]()
![]()
![]()
![]()
Dubbelsidig AR ger bättre effekt helt enkelt. Men även känsligare för repor som du säger.Väldigt fina bilder! Men utöver det, vet du varför de kör dubbelsidig AR istället för bara på insidan? Tänker att har man ett reptåligt safirglas försvinner väl lite poängen med det när klockan ändå blir känslig för ”repor” mm i beläggningen?