Fin och kompetent komboMin combo just nu![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin och kompetent komboMin combo just nu![]()
Tack! Håller medFin och kompetent kombo
Har servat Speedmaster två gånger där. Snabbt och bra resultat. Var bara tydlig med om de ska polera eller inte, polering ingår i priset.En liten fråga om service.
Ska serva min omega aqua terra nu.
Funderar att serva den på krons, är de någon som servat där tidigare och kan recensera. Eller tipsa något annat ställe?
Fin duo det där! Har samma kombo men Seamastern i modellen mindre (36mm)Min combo just nu![]()
För 6000:- är det både service av verket, polering (om du vill) samt trycktest. Att bara trycktesta den går på 2500:- och att bara polera går på 3500:-.Fick prislappen 6000kr för min med 8500 urverket, men de står 2000 på sidan. Då kanske de är som du säger med polering?
Ett trycktest kostar någon hundringFör 6000:- är det både service av verket, polering (om du vill) samt trycktest. Att bara trycktesta den går på 2500:- och att bara polera går på 3500:-.
För övrigt så har jag servat klockor på krons och det är förstås inga konstigheter
Okej så ca 2500 då, vill bara serva utverket. Behövs ingen poleringFör 6000:- är det både service av verket, polering (om du vill) samt trycktest. Att bara trycktesta den går på 2500:- och att bara polera går på 3500:-.
För övrigt så har jag servat klockor på krons och det är förstås inga konstigheter
Service går på 6.000 oavsett om du polerar eller inte https://krons.se/serviceprislistaOkej så ca 2500 då, vill bara serva utverket. Behövs ingen polering
Är de bara täthetskontrollen som kostar 2000 då, och 4000 för service på själva urverket?Service går på 6.000 oavsett om du polerar eller inte https://krons.se/serviceprislista
Trot inte du kan hitta någon logisk split riktigt. Service kostar mellan 5-6k. Om du inte går till en enskild urmakare med mindre butik. Då kan det bli billigare.Är de bara täthetskontrollen som kostar 2000 då, och 4000 för service på själva urverket?
Vad jag kan se står de service inklusive polering 6000?![]()
Den är inte heller pjåkig!Fin duo det där! Har samma kombo men Seamastern i modellen mindre (36mm)![]()
Aa precis, skrev fel på trycktest och täthetsservice...Ett trycktest kostar någon hundring
2.000kr kostar täthetsservice, dvs byte av packningar, rengöring av boett och länk och trycktest.
3.500kr kostar polering och då ingår täthetsservice enligt ovan.
Som jämförelse, en vän till mig brukar skicka sin Sinn (en kronograf från 90-talet) till fabriken var femte år för service. Senast kostade det 6500 kr. Lite surt, tyckte han.Trot inte du kan hitta någon logisk split riktigt. Service kostar mellan 5-6k. Om du inte går till en enskild urmakare med mindre butik. Då kan det bli billigare.
Såg även detta. Nyfiken på om det är så eller går i den riktningen?Vad har ni för åsikter om detta? Och något ni märkt av?
Svårt att säga på en affär, men då jag försökte diskutera pris på en AT för tre veckor sedan nådde jag inte ens 10%, vilket gjorde steget från gråis enormt.Vad har ni för åsikter om detta? Och något ni märkt av?