• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 381 53.7%
  • Hesalit

Röster: 329 46.3%

• Totala väljare
    710
Provade denna skönhet i butik och funderar på om jag kan bära upp den med stil med min 17.5 cm handled. Vad tycker ni? 🙂
AEAB769F-AA57-4797-AEA8-5035ED74304F.jpeg
Den är riktigt fin. Jag har samma storlek på handled och jag tyckte det var helt ok! Lug to lug är så litet på denna. Kör 😬

Är på väg att införskaffa en Speedmaster igen, närmare bestämt en Racing 40mm 326.30.40.50.02.001.
vad är ett ok pris för en beg 2017-2018?
modellen tillverkas ju inte längre, känns som priserna skenat upp?
omega-speedmaster-racing-chrono-mens-watch-32630405002001-card-34049_634a1_md.jpg

Har funderat ett tag o sett bilder o videos. Jag ville verkligen att det skulle uppstå kärlek idag… men…
FDAEEB2B-A779-4B8B-AD75-7E80E5C86825.jpeg

på avstånd ser det lovande ut…när vi närmade oss varandra då blev värmen till kyla.
Omega har på många sätt gjort en väldigt bra version av SMP med denna Bond modell. Caset, glaset, materialet o designen är verkligen en fullträff i min bok. Även länken ser ju så bra ut o känns vid första anblick helt magiskt bra….Men här tar allt slut för mig. Just länken är inte följsam runt handleden utan man får den där flygande effekten vilket jag vet att jag inte kan leva med. Låset & länken bygger även en hel del massa vilket gör att tillsammans så blir den delen tjockare än boetten. Riktigt synd på en annars väldigt lyckad modell. Visst man kan bära den på Nato eller annat band men det funkar inte för mig då jag så gärna ville att länken skulle funka. Fan… den är ju så snygg ändå.
Kan ev bli så att jag få ta tillbaka lite av detta. ...ska iaf klämma en gång till så får vi se...

Kan ev bli så att jag få ta tillbaka lite av detta. ...ska iaf klämma en gång till så får vi se...
Klockan är ju skitsnygg men länken var en dealbreaker för mig. Helt sinnes vad mycket låset byggde på höjden, skulle bli vansinnig när man sitter och skrivbordsdyker när klockan är lika tjock ovan som under handleden. Och det är ju länken som är snygg, natot ger ju inte alls samma känsla.

Klockan är ju skitsnygg men länken var en dealbreaker för mig. Helt sinnes vad mycket låset byggde på höjden, skulle bli vansinnig när man sitter och skrivbordsdyker när klockan är lika tjock ovan som under handleden. Och det är ju länken som är snygg, natot ger ju inte alls samma känsla.
För mig är det ingen kontorsdykare utan mer casual som breddar samlingen isåfall. Men förstår va du menar. Är sugen ändå men ska klämma rejält först o ge det en chans.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp