• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 346 52.6%
  • Hesalit

    Röster: 312 47.4%

  • Totala väljare
    658

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Deployent lås är bra men inget fel på repfria bucklelåset heller 🤗
PXL_20220824_193013090.jpg
PXL_20220824_193047890.jpg
 

gish

Breitling
Kollegan och jag gick på lunch. Det blev burgare och en varsin klocka. Jag hade gluttat länge på grön Seamaster, men plockade istället den vita. Resten av dagen flackade blicken mellan min klocka och kollegans Speedy-beklädda handled.
 

Bilagor

  • BD66F160-D1ED-49FD-9225-43F39CA7D657.jpeg
    BD66F160-D1ED-49FD-9225-43F39CA7D657.jpeg
    752.7 KB · Visningar: 19

Zelot

Omega
Kollegan och jag gick på lunch. Det blev burgare och en varsin klocka. Jag hade gluttat länge på grön Seamaster, men plockade istället den vita. Resten av dagen flackade blicken mellan min klocka och kollegans Speedy-beklädda handled.
Har svårt att föreställa mig ett bättre upplägg på dag??!!👍👍 Otroligt fin Diver 300m
 

Lidas78

Omega
2-Faktor
Hoppas jag inte dräller i fel tråd...
Försöker byta armband på min Omega seamaster (med länk) men får inte loss det. Kör med liiiten skruvmejsel och lyckas peta loss sprinten från själva hålet men fastnar på luggen och det går inte att peta loss den helt. Vad gör jag för fel/vad missar jag?
 

Alexanderski

Breitling
Hoppas jag inte dräller i fel tråd...
Försöker byta armband på min Omega seamaster (med länk) men får inte loss det. Kör med liiiten skruvmejsel och lyckas peta loss sprinten från själva hålet men fastnar på luggen och det går inte att peta loss den helt. Vad gör jag för fel/vad missar jag?
Du behöver få loss "ett hål i taget" samtidigt som du håller i endlinken så att inte bandstiftet hamnar i hålet igen liksom. Hoppas det hjälper, kan vara meckigt men hoppas du förstår vad jag menar, för håller man inte i själva endlinken så "hoppar" den på plats igen så att säga.
 

TPS

Breitling
Har en Omega Seamaster som har ett par år på nacken, det är en quartz och det är dags för att byta batteri. Är det någon som vet vart det är bäst att byta batteri någonstans? Behöver vara i Stockholm, eller Linköping!
 
Topp