• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Svårt att välja om jag ska fortsätta köra på gummit eller byta tillbaka till stål. Jag tycker att gummit är skönare medans stållänken är snyggare. Vad tycker ni är snyggast rent utseendemässigt och vad hade ni valt för tillfället?

20161018_152159.jpg

Svårt att välja om jag ska fortsätta köra på gummit eller byta tillbaka till stål. Jag tycker att gummit är skönare medans stållänken är snyggare. Vad tycker ni är snyggast rent utseendemässigt och vad hade ni valt för tillfället?

20161018_152159.jpg
Länk vinner alltid för mig. Dock är po på gummi snyggt och skönt att bära. Tycker även 8500 sitter lite tight med gummi vilket jag gillar.
Köpte BTW gummi till min PO2500 idag...pics kommer senare

20161018_152159.jpg
Jag brukar alltid föredra länk men den är inte dum på gummit heller. Gillar kontrasten mellan stålet och svart rem :)

Länk vinner alltid för mig. Dock är po på gummi snyggt och skönt att bära. Tycker även 8500 sitter lite tight med gummi vilket jag gillar.
Jag brukar alltid föredra länk men den är inte dum på gummit heller. Gillar kontrasten mellan stålet och svart rem :)
Stormtrivs med min PO 8500 på gummi :)
IMG_4269.jpg

Köpte BTW gummi till min PO2500 idag...pics kommer senare

Att välja nu blev inte lättare :(
Har ju båda så det är iofs inte svårt att variera lite titt som tätt bara och det är ju bara roligt.

Byter till stållänken imorgon...

Finns en gammal forumregel beträffande PO8500. Har du den i 45,5 mm och inte är groteskt stor så ska du ha den på gummi. har du 42mm ska du ha den på länk.

Själv föredrar jag alltid originallänk om det som sagt inte är en stor klocka.

Idag kom min nya Omega Seamaster Aqua Terra 150m Master Co-Axial 41.5mm 231.10.42.21.01.003

Otroligt nöjd!

IMG_3181.JPG

IMG_3185.JPG

Grattis till nyförvärvet, en härlig klocka ! :)

Ni kanske skulle ta och byta avatar med varandra?

Haha, +1 på den.

Stormtrivs med min PO 8500 på gummi :)
IMG_4269.jpg

Läcker på gummi. PO 8500 är väl den enda klocka jag inte plockat ut på länk, jag valde gummit när klockan köptes. Fin kombination; klockan känns härligt tool på gummi.

Vänligen
Forumets undersköterska

Jahopp...ett obevakat ögonblick med en företagsam liten dotter så plötsligt händer det. Lagt ifrån mig PO i vårt arbetsrum...märker att det lilla busfröet smiter in där o jag följer efter...inget konstigt så jag börjar fixa med lite kläder etc...hör henne säga "klocka" varpå jag vänder mig om o få se en överförtjust tjej som klättrat upp o fått tag i PO...nej nej säger jag varpå hon liksom lyckas få klocka uppochner o drar den över bordet...allt gick på typ 2,5 sekund...nu är det en del små små repor över glaset
Du har väl inte ändrat dig om att byta din PO mot dessa plus en bunt med tusen lappar åt ditt håll? :)
IMG_0361.JPG
Näe..har redan sportrollar :)

Jahopp...ett obevakat ögonblick med en företagsam liten dotter så plötsligt händer det. Lagt ifrån mig PO i vårt arbetsrum...märker att det lilla busfröet smiter in där o jag följer efter...inget konstigt så jag börjar fixa med lite kläder etc...hör henne säga "klocka" varpå jag vänder mig om o få se en överförtjust tjej som klättrat upp o fått tag i PO...nej nej säger jag varpå hon liksom lyckas få klocka uppochner o drar den över bordet...allt gick på typ 2,5 sekund...nu är det en del små små repor över glaset

Näe..har redan sportrollar :)
:(

Tillbaka
Topp