Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
mer bilderJa, lyckades komma över ett ex 2012 från Krons
Mer bilder kommer men det är lite mycket på jobbet just nu.
Ojoj! Grymt!Fick en liten present oxå. Väger typ 5 kilo
Ge oss bilder nu.Ha ha, eller hur, ni har fullt upp med nätsurfande.
Glad som en speleman för denna Seamaster De Ville. Farfars gamla klocka från sent 60-tal som har legat i en byrålåda i några årtionden och nu har fått en genomgång av den lokale urmakaren.
Härligt! Ser fin ut!@Hebbe här kommer några bilder, ska ta några utomhus senare.
tycker Omega i guld är allt mer lockande...på något sätt vräkigt men ändå lite lätt "återhållsamt" jämfört med motsvarande Rolex. Tänker mig en typ SM300 i TT eller guld
Denna blir väldigt bra avvägd då den saknar länk.tycker Omega i guld är allt mer lockande...på något sätt vräkigt men ändå lite lätt "återhållsamt" jämfört med motsvarande Rolex. Tänker mig en typ SM300 i TT eller guld
Den är grym. Är det något jag ångrar så är det att jsg sålde den. Skulle lätt kunna tänka mig den igen och då i guld o sätta i den blåa tavlan kanske eller köra blå med läder igenDet är väldigt tyst om Globemaster på forumet. Borde väl finnas ett antal, skulle jag tro? Såldes en på köp och sälj för ett tag sedan, vill jag minnas. Hur upplever ni som haft en den? Hur är länken, jämför med andra länkar, exempelvis nyare Rolex-oyster och Speedmasterlänk? Spontant känns Globemastern roligare än Aqua terran. Räfflad bezel och pie-pan är ju grymt.
Passar finfint som TT också i mitt tycke. Brukar spy på 99% av alla TTs men här funkar det av någon anledning.Den är grym. Är det något jag ångrar så är det att jsg sålde den. Skulle lätt kunna tänka mig den igen och då i guld o sätta i den blåa tavlan kanske eller köra blå med läder igen
Hade min på länk samt läder
Tycker den blir rätt svårburen som TT. Möjligtvis på läder men då blir det samtidigt mindre guld. Antingen boett helguld eller stål för min delPassar finfint som TT också i mitt tycke. Brukar spy på 99% av alla TTs men här funkar det av någon anledning.
Hade varit en spännande kombination!Schysst kombination jag såg på Instagram. Fick mig att fundera på andra band till min GSOTM, det svarta cordura-bandet från DSOTM skulle nog ha kunnat passat rätt bra, va?
En skillnad jag vet gäller datumet på tavlan. Eftersom urverket är det samma i bägge klockorna så hamnar datumet på samma plats. Bilden nedan är på min 38 och som du ser sitter datumet ända ute vid 15-minutersmarkeringen. På 41an blir det bara lite mer luft mellan datumet och minutmarkeringarna. Utöver det är det nog bara själva storleken som skiljer de tvåVar inne hos Jarl Sandin och tittade på Aqua Terra idag. Blev förvånande nog mest imponerad av 38,5mm versionen. Kan någon (t.ex. @Undersköterskan ) svara på vad det är som skiljer den och 41,5mm versionen (mer än storleken).
Tack! Den bilden gör mig ju inte mindre sugen.....En skillnad jag vet gäller datumet på tavlan. Eftersom urverket är det samma i bägge klockorna så hamnar datumet på samma plats. Bilden nedan är på min 38 och som du ser sitter datumet ända ute vid 15-minutersmarkeringen. På 41an blir det bara lite mer luft mellan datumet och minutmarkeringarna. Utöver det är det nog bara själva storleken som skiljer de två
Förresten, min är årsmodell 2013 har jag för mig så den har helborstad länk, och en liten ram runt datumet. Köper du sprillans nytt idag så är mittlänkarna polerade och det saknas ram runt datumet.Tack! Den bilden gör mig ju inte mindre sugen.....
Ramen runt datumet gör så mycket. Hade nog inte kunnat äga en nyare AT.En skillnad jag vet gäller datumet på tavlan. Eftersom urverket är det samma i bägge klockorna så hamnar datumet på samma plats. Bilden nedan är på min 38 och som du ser sitter datumet ända ute vid 15-minutersmarkeringen. På 41an blir det bara lite mer luft mellan datumet och minutmarkeringarna. Utöver det är det nog bara själva storleken som skiljer de två