• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 371 53.8%
  • Hesalit

Röster: 318 46.2%

• Totala väljare
    689
1171 är favoriten för mig men jag gillar 005/006:ans originallänk också! Kan inte fatta varför den är så utskälld, toppklass
Håller med dig om att 1171an är vinnaren, däremot håller jag med @Stefan78 om att den nya är riktigt vass den med, om än med en modernare och ”lyxigare” look. Med risk för att svära i kyrkan tycker jag den gör sig rätt bra på gummi också faktiskt, om man vill sporta till det lite.

IMG_7590.jpeg

Vilken är egentligen bästa länken på Speedy Pro?

IMG_0066.jpeg

1171 är fin, skönt rasslig, nätt och vintage snygg. Låset (de små hakarna) bör kollas då och då så att de inte är utböjda. De moderna kopiorna är inte så tokiga heller givet priset.

Nyaste länken är bäst för dagligt bruk. Och stiligast + dyrast. Ger speedyn ett mer sofistikerat utseende.

Alternativ till länk är för mig läder på speedyn.

Kronan har börjat "slira" när jag drar ut den för att ställa tiden, lite som att den inte riktigt får grepp när jag försöker justera visarna och att sekundvisaren liksom "kämpar sig igenom" trots att kronan är utdragen helt. Samtidigt så när jag har tryckt in kronan igen och ska börja gänga tillbaka den då klickar den på ett särskilt ställe under varvet.

Skulle tippa på att det är dags för en service oavsett - Men vad ligger en service på idag i kostnad, om man räknar bort en polering?

IMG-5546.jpg

Kronan har börjat "slira" när jag drar ut den för att ställa tiden, lite som att den inte riktigt får grepp när jag försöker justera visarna och att sekundvisaren liksom "kämpar sig igenom" trots att kronan är utdragen helt. Samtidigt så när jag har tryckt in kronan igen och ska börja gänga tillbaka den då klickar den på ett särskilt ställe under varvet.

Skulle tippa på att det är dags för en service oavsett - Men vad ligger en service på idag i kostnad, om man räknar bort en polering?

IMG-5546.jpg
9600 kr inkl. slitdelar.

IMG-5546.jpg

Servade min Speedy hos @urteknik nyss. Gick på 8200 kr efter forumrabatt.

IMG-5546.jpg
Kolla med Klockmaster Fältöversten.

Fick idag kostnadsförslag på min Hour Vision som var med om en liten fuktincident för några veckor sedan. En vanlig service a 11500kr blev domen, fukten verkar inte ha ställt till med något trubbel vilket var skönt. Så om någon vecka är den hemma igen och då i prima skick.

IMG_7858.jpeg

Fick idag kostnadsförslag på min Hour Vision som var med om en liten fuktincident för några veckor sedan. En vanlig service a 11500kr blev domen, fukten verkar inte ha ställt till med något trubbel vilket var skönt. Så om någon vecka är den hemma igen och då i prima skick.

IMG_7858.jpeg
Fick du reda på om det var fel på packning eller glas? Eller något annat? Skönt att det gick att återställa så pass.

Tillbaka
Topp