Ja, någon skrev det någonstans. Allt med guld smyghöjdes 1/3 tydligen. Men bara dom.Har dem höjt priserna igen? Minns att denna låg på ca 104..
Bra fråga! Är i samma sits med lite samma avvikelse på 8800. I augusti blir den 5 år. Vi får se... Tänker... vad gäller certifiering så certifieras klockor/urverk när dom är nya, antingen COSC eller METAS. Är ett urverk servat dvs isärtaget och ihopsatt så kan väl den certifieringen liksom inte gälla längre? Urmakare kan väl bara rucka/regulera efter bästa förmåga oavsett certifiering efter att verket är ihopsatt? Det är en bra fråga men jag vet inte, killgissar...Nöjd med din? Går den inom Metas-spec, 0 till +5 s/dygn alltså? Jag är väldigt nöjd, förutom en mindre sak: Tycker min tappar 1-2 s/dygn. Skulle du, eller nån annan här, ta den till AD för justering? Garanti finns än så länge. Om man lämnar den på service, aktuellt först om fler år, tar de extra för att justera så den går enl spec då? Till saken hör också att jag nog har ca 13 mil till min AD. En bild:
Edit: som @ajvar skrev, man kan runda AD och skicka till Swatch Group i Sthlm. Kan t o m vara så att en AD vill ha betalt för hanteringen om man (som i mitt fall) har ett cert stämplat utomlands.
Senast ändrad: