• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 403 53.8%
  • Hesalit

Röster: 346 46.2%

• Totala väljare
    749
Ja byta glas tycker jag inte känns nödvändigt. Att jag frågade om man kan polera bort AR själv är för att jag bor en bra bit bort från AD.
Men det får kanske bli en uppgift för AD så småningom.
För nåt år sedan eller ännu längre tillbaka upplevde jag glasytan regelbundet flammig, som ett rutmönster ungefär. Kändes som ett AR-fenomen också.
Tack för dina svar och ha en fin dag!
Tack, detsamma!

Ser ju lätt ut! Bra att veta hur man gör ifall det behövs i framtiden. 👍
Jag har polerat/slipat bort ar på en Sinn 856 på samma sätt videon visar med gott resultat. Jag använde polermedel för knivar som följde med en Tormek slipmaskin. Det funkade bra men jag fick jobba en del med dremeln. Försökte först för hand med det var inte lönt.
Edit: felcitat borde varit till @Man .

Chamfers & Lugs 2.0. :)

IMG_5258.jpeg

Har en fråga till panelen här, kanske @Stefan S vet…
På min Planet Ocean 43,5mm ser jag något i en del av glasets yta som jag först trodde jag kunde gnugga bort med en bit tyg/putsduk. Men icke. Vaga märken i ytan, från datumet vid kl 3 inåt centrum. Känns inte som ynkliga repor och det ska ju knappt vara möjligt med safirglas. Klockan är 5 år gammal och jag har aldrig sett nåt liknande. Nån som känner igen beskrivningen? Har aldrig sett ett märke i glaset förrän nu. Försöker inte ens ta en bild, för jag tror knappast jag kan fånga det på bild med allt … Kan detta vara AR-coatingen som tagit stryk av något som nött mot glaset? Om jag minns rätt har en sån här PO AR på båda sidor om glaset.
Knäckfrågan: Nåt tips om hur jag blir av med det?
Kämpade på mer med kameran nu och jag tror jag fångade det. I skuggan av mobilen, t h i bild, i stor förstoring kan man se detta märkliga.
Tack på förhand för tips.
IMG_1965.jpeg
Känns lite oartigt att inte svara om man blivit taggad men du hade redan fått bra svar och jag har inget att tillägga.

Tillbaka
Topp