• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 341 52.4%
  • Hesalit

    Röster: 310 47.6%

  • Totala väljare
    651

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Dagsfärsk PO 42 i titan med glide lock som egentligen kommer till 300:an.
Det var det enda som var negativt med denna klocka tidigare, ska även tilläggas att detta är den andra likadana klockan för mig.
Nu är denna klocka perfektionen själv.
IMG_0402.JPG
IMG_0401.JPG
 

Riley

Panerai
Paneristi
Dagsfärsk PO 42 i titan med glide lock som egentligen kommer till 300:an.
Det var det enda som var negativt med denna klocka tidigare, ska även tilläggas att detta är den andra likadana klockan för mig.
Nu är denna klocka perfektionen själv.
IMG_0402.JPG
IMG_0401.JPG
Rådde också om den blå LM PO'n en kortare period.
Sjukt snygg även men jag aldrig riktigt blev såld på titanet.
Tur att jag var på tårna för några dagar sen när denna trillade ut på k&s :)
Sista gången jag går utan PO ett halvår.
DSC_0927.JPG
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
PO.jpg
Mitt nyförvärv... En fråga till Omegaexpertisen - hur ofta uppdaterar Omega egentligen sina klockor? Läste mig till att 42mm 8500-versionen funnits sedan 2011 - 6 år alltså. Är detta normala intervallet?
Grattis till den ! Beror på vad du menar med uppdateringar. 8500-verket har uppdaterats under dessa år, först med kiselspiral och sedan med 15000 gauss (som iofs inte infördes i PO 42mm utan i AT och kom här med 8900 och METAS).
 

MånsT

Rolex
PO.jpg
Mitt nyförvärv... En fråga till Omegaexpertisen - hur ofta uppdaterar Omega egentligen sina klockor? Läste mig till att 42mm 8500-versionen funnits sedan 2011 - 6 år alltså. Är detta normala intervallet?
Ser fin ut, gratulerar. PO 2500 kom 2005, PO 8500 2011 och PO 8900 2016 så cirka 5-6 år i mellan de stora uppdateringarna. Omega kommer säkert finputsa denna POn också men hur vet jag inte.
 

Griffin

Breitling
IMG_6289.JPG
IMG_6290.JPG
Hej. Jag är ny på KS och ganska ny på klockor. Har en Omega SM Aqua Terra Co-axial GMT Chrono, cal 3603, 44mm Modellnr: 231.10.44.52.06.001 som jag är mycket nöjd med. Vet inte så mycket om den och undrar om den är vanlig (kanske någon mer på KS som har en sådan?)? Vad tycker Omega-vänner ni om denna modell?
 
IMG_6289.JPG
IMG_6290.JPG
Hej. Jag är ny på KS och ganska ny på klockor. Har en Omega SM Aqua Terra Co-axial GMT Chrono, cal 3603, 44mm Modellnr: 231.10.44.52.06.001 som jag är mycket nöjd med. Vet inte så mycket om den och undrar om den är vanlig (kanske någon mer på KS som har en sådan?)? Vad tycker Omega-vänner ni om denna modell?

En förnämlig klocka, kaliber 3603 och 3612 är de sista som varit i produktion av 33xx-serien som presenterades år 2001 med kaliber 3301/3303 i dåvarande Speedmaster Broad Arrow. Ursprungligen ett aningen ömtåligt men tekniskt avancerat kronografverk, det var Omegas svar på (och som även var on a par med) Rolex's förträffliga kaliber 4130 som lanserades år 2000. Njut av din klocka, ett riktigt fint exemplar !

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp