Då Omega har lite att göra med OS och sånt så var det en riktigt fjantig kommentar. https://www.omegawatches.com/planet-omega/sport/olympic-games/Ännu en LE....ännu en PO referens...sorry om jag låter neggo men tycker det är trist med dessa LE...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då Omega har lite att göra med OS och sånt så var det en riktigt fjantig kommentar. https://www.omegawatches.com/planet-omega/sport/olympic-games/Ännu en LE....ännu en PO referens...sorry om jag låter neggo men tycker det är trist med dessa LE...
Den den var snygg!
Denna släpps i samband med nästa vinter-OS. Vad ska man sälja av nu för att ro hem den är frågan...
Må vara ännu en LE men känner ändå att färgkombon var fin. Som Padi och pepsi.Ännu en LE....ännu en PO referens...sorry om jag låter neggo men tycker det är trist med dessa LE...
Har inga problem i sig med LE, ger definitivt tummen upp för t ex Speedy Tuesday och Spectre. Jag diggar verkligen också PO's blåa tavla och färgkombon med rött i sig är fint (även om jag personligen nog inte skulle vilja ha det). Mitt problem med denna är som oftast på Omega med blåa tavlor, jättefina men dom måste vara på länk. Inga andra färger än blått på bandet blir hundra och med blått band blir det helt enkelt för mycket blått.Ännu en LE....ännu en PO referens...sorry om jag låter neggo men tycker det är trist med dessa LE...
1. JaEn tanke slog mig..
Visst har Omega SMP funnits i Titan?
I dagsläget finns endast PO i titan va? (dykare)
En blå (kanske svart) Omega SMPc i titan önskar jag mig.
Snälla Basel.
Jag vet att de sponsrar jag tycker ändå det är to much med alla LE o PO referenser. Man får tycka som man vill vet du. Fjantigt eller ej!Då Omega har lite att göra med OS och sånt så var det en riktigt fjantig kommentar. https://www.omegawatches.com/planet-omega/sport/olympic-games/
Möjligt. Hade varit kul med en egen modell för OS alt att denna PO endast gavs till guldmedaljörer. (De kanske får en ändå?)Må vara ännu en LE men känner ändå att färgkombon var fin. Som Padi och pepsi.
Här kan du se lite bilder på den jag hade https://klocksnack.se/threads/paketöppning-omega-sm300-titan.49339/En tanke slog mig..
Visst har Omega SMP funnits i Titan?
I dagsläget finns endast PO i titan va? (dykare)
En blå (kanske svart) Omega SMPc i titan önskar jag mig.
Snälla Basel.
Yes, sett den!Här kan du se lite bilder på den jag hade https://klocksnack.se/threads/paketöppning-omega-sm300-titan.49339/
Bommade att du skrev smpc...läste SM300Yes, sett den!
Fin, men njae.
Finns andra klockor jag suktar efter i den prisklassen.
Dr watch fortsätter leverera minnesvärda annonser.
Lägg upp lite mer bilder när du har tid .
Ja, vad finns det att inte gilla här ? Så vacker !
Jag var inne på en vit med länk men istället gick jag all-in på min GSOTM. Den är fin och urverket är exceptionellt, har ju samma i min PO. Hade gärna sett en snyggt integrerad GMT-komplikation i Globemastern.Omega Globemaster - the worlds first Master Chronometer
Jo, en sådan här får det nog bli under 2017. Har den som andraval på inköpslistan just nu. Ni är ju några som har den, eller som @Hebbe har haft den. Vad tycker ni om Omegas stora nyhet från Baselworld 2015 ?
Vänligen
Forumets undersköterska
HeheJa, vad finns det att inte gilla här ? Så vacker !
Blå tavla med läder o länk hade jag. Skulle kunna skaffa igen o då med läder. Tycker den passar bäst såOmega Globemaster - the worlds first Master Chronometer
Jo, en sådan här får det nog bli under 2017. Har den som andraval på inköpslistan just nu. Ni är ju några som har den, eller som @Hebbe har haft den. Vad tycker ni om Omegas stora nyhet från Baselworld 2015 ?
Vänligen
Forumets undersköterska
Personligen gillar jag grönt mer än orange. Dem är OK men tar hellre en vanlig Aqua Terra.Bara jag som gillar denna? Tror iofs den skulle göra sig bättre på annat band alt länk. Har inte sett någon på forumet.. Bild stulen från Omega.
Personligen gillar jag grönt mer än orange. Dem är OK men tar hellre en vanlig Aqua Terra.
Ja, "Golf" stämmer.Blir ju betydligt bättre med länken också. Den som kallas golf eller är jag ute och cyklar?
Om denna är tvåa på din lista, vad står före?
Personligen gillar jag grönt mer än orange
Häftig klocka, snacka om en milstolpe hos Omega och branschen i stort. 50-70' känns faktiskt överkomligt, nästan billigt om bara 100 tillverkades.
Denna, presenterade på Baselmässan år 1999 och limiterad till 100 exemplar i platina (finns även 1000st i gulguld och 1000st i roséguld men det är platinaversionen med kopparfärgad tavla jag suktat efter i flera år nu). Kaliber 2500A och först ut med co-axial gång i serieproduktion (som tidigare bara stått att finna i klockor byggda för hand och till ett pris av hundratusentals kronor). Dyker upp lite då och då men det är hittills alltid något som förhindrat att jag slutfört köpet; cert på villovägar, tveksam säljare etc. Så nu väntar jag bara på att rätt exemplar dyker upp; de är inte så förfärligt dyra, har sett priser på mellan 50k och 70k beroende på skick, fullset o.s.v. En klocka att åldras med, jag trivs ju redan med De Ville-boetten så det är ett säkert köp
Vänligen
Forumets undersköterska
"Tvilling" som i Dark Side? Hade varit en kombo jag har velat ha nu i några månaderFår mysa med denna då postgången eller något sabbade mina kvällsplaner med den något mörkare "tvillingen"