Här är min Omega cosmic tripple calender moonphase från 1951 som är tillbaka från service idag. Det började med att jag i höstas tänkte ställa datumet då jag inte hade använt den på länge, men råkade trycka in knappen för långt så den fastnade. Jag lämnade in den till AD som sa att den måste skickas till Omega utomlands för ett kostnadsförslag.
Jag fick ett kostnadsförslag på 20 Tkr, i detta fanns "renovering tavlan", byte av visare med mera. Det gick ej att välja bort, sammt att det var rätt oklart vad exakt tavelrenoveringen skulle innebära vilket kändes sådär. Att tillägga var att klockan fungerat mycket bra innan samt varit inne på annan AD 6 månader innan då de sa att det inte förelåg något servicebehov, så det känndes extremt surt att behöva betala 20 Tkr för at jag råkade trycka in en knapp för långt samt på köpet få ett förändrat utseendet som jag inte direkt önskade.
Valde att tacka nej till detta erbjudande och började leta alternativ, här måste jag säga att AD:n jag lämnade in den hos var mycket skyssta och gav faktiskt tips på personer utanför som skulle kunna hjälpa mig, varav en av dessa valdes.
Så efter ca 6 månader utan klockan(fungerande), så är jag MYCKET nöjd att ha den tillbaka idag nyservad och till en bråkdel av kostnaden Omega ville ha!