• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 376 53.7%
  • Hesalit

Röster: 324 46.3%

• Totala väljare
    700
Här är min svarta, togs lite tidigare idag när jag och flickvännen lekte lite med kameran! :)
_MG_1727.jpg

Det var definitivt inte smuts. När man kände med nageln över det så kändes det som en tunn grop och inte något som stack upp över resten av spännet.

Finns bara en helt rimlig förklaring kvar då; klockan har reparerat sig själv :) Det här är lysande, tänk bara när någon startar en jämförelsetråd mellan Omega och någon annan tillverkare; då går vi på knock direkt med detta så är diskussionen avklarad sedan.

Skämt åsido, fint att det löste sig @MånsT

Typ två månader efter första bilden kring Basel verkar Omega har släppt info om denna. Någon specialare som bara kommer säljas i Venedig. Synd att den inte säljs överallt då den är riktigt fin.

Screenshot_20170505-144921.png
Ja, den är riktigt fin! Bara att ta sig till Venedig om man vill ha den. 39,5 i storlek med 8800-verk. WR 60m (lite för något som är benämnt Seamaster). Kolla in baksidan här, riktigt snyggt! Pris 5900€ i stål.
http://www.timeandwatches.com/2017/05/omega-seamaster-edizione-venezia.html

Ja, den är riktigt fin! Bara att ta sig till Venedig om man vill ha den. 39,5 i storlek med 8800-verk. WR 60m (lite för något som är benämnt Seamaster). Kolla in baksidan här, riktigt snyggt! Pris 5900€ i stål.
Det är väl en Seamaster som en del äldre; typ dressare men under namnet Seamaster.. Baksidan var härlig och 55-60' känns inte överdrivet blodigt.

Det är väl en Seamaster som en del äldre; typ dressare men under namnet Seamaster.. Baksidan var härlig och 55-60' känns inte överdrivet blodigt.
Oj, denna hade jag helt missat från årets Baselsläpp! Trevligt att se att de gör en "nytappning" på något gammalt trevligt vintage! Dock kan jag tycka att visarna känns lite väl tunna, eller är det bara jag som är petig?

Och gravyren på baksidans glas hade kunnat skippas, till förmån för enbart gravyren på boetlockets sida i mitt tycke.

Oj, denna hade jag helt missat från årets Baselsläpp! Trevligt att se att de gör en "nytappning" på något gammalt trevligt vintage! Dock kan jag tycka att visarna känns lite väl tunna, eller är det bara jag som är petig?

Och gravyren på baksidans glas hade kunnat skippas, till förmån för enbart gravyren på boetlockets sida i mitt tycke.
Inte konstigt att du missade den, Omega släppte ingen pressinformation alls då. Likadant med flera andra klockor också, denna med flera har jag bara sett på sociala medier.

Härligt läcker ! Möjligen hade man kunnat vara utan gravyren på glaset och sedan tycker jag Omega ska steppa upp dekorationen av 8800-verket och sätta lite perlage under balansen likt majoriteten av urverken i 8500-familjen sedan tidigare har - en estetisk petitess men om man nu väljer glasbaksida så ska man inte snåla in på sådant finlir.

Hej, listpriset enligt omega på en seamaster 300 m, den svarta med stållänk, är enligt hemsidan ca 35000kr. Vad är rimliga rabatter hos AD sett till listpriser hos omega centralt?

Hej, listpriset enligt omega på en seamaster 300 m, den svarta med stållänk, är enligt hemsidan ca 35000kr. Vad är rimliga rabatter hos AD sett till listpriser hos omega centralt?
Rimligt är väl vad ni kommer överens om, du och AD? Vissa skickar hellre med giveaways än prutar så du vet. Är du kund sedan tidigare är det alltid enklare.

Rimligt är väl vad ni kommer överens om, du och AD? Vissa skickar hellre med giveaways än prutar så du vet. Är du kund sedan tidigare är det alltid enklare.
Svår fråga, du bör nog ta det med din AD.

Okej, jag har aldrig köpt någon ny klocka så det var därför jag undrade. Köper man bil exempelvis, så är ju målet alltid 6-8% på ett listpris från tillverkaren, såvida bilen inte redan är på kampanj. Jag undrade därför om man även kunde generalisera lite när det gällde dyra märkesur. Tack för svaren.

Okej, jag har aldrig köpt någon ny klocka så det var därför jag undrade. Köper man bil exempelvis, så är ju målet alltid 6-8% på ett listpris från tillverkaren, såvida bilen inte redan är på kampanj. Jag undrade därför om man även kunde generalisera lite när det gällde dyra märkesur. Tack för svaren.
Sköter du dina kort rätt så visst kan du pruta på en Seamaster .

Mycket fin! Förderar nog den svarta, tycker den skiftar väldigt fint i olika ljussken! Från början var jag såld på en planet ocean, men i det långa perspektivet tycker jag nog att SMPc är mer stilren och sober!
Planet Ocean är fantastisk i sitt senaste utförande med keramisk tavla och LM-bezel! Ser inte SMPc som mer sober och stilren annat än att den är mindre fet. Förstår ju givetvis dom som tycker den lite mindre storleken och vikten är att föredra. Jag tar inte ställning för svart eller blå tavla utan konstaterar att bägge på sitt sätt är lika fina. Däremot tycker jag att Omega är i en klass för sig att få fram underbara blå tavlor i sina Seamaster-modeller som SMPc, AT och PO (och sins emellan olika). Skall man ha EN blå klocka så är det någon om dom. Snygga klockor med svart tavla finns det ju fler av.

Tillbaka
Topp