• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 307 47.8%

  • Totala väljare
    642

Alexanderski

Breitling
Torsdag med SMPc!
D2CF35FA-C784-4E68-8D9B-83B4A1992F41.jpeg
B2950275-833F-4C35-B66F-B7E90D18E4E1.jpeg
Känns som att meshlänken lirar med de flesta SMPs faktiskt, skitsnyggt helt klart. Vars hittade du den?
 
Ja, det där är lite småintressant. Men rent generellt, hur gör man lättast små justeringar på gången? Och var? Och till vilket pris brukar man snacka?

Min andra SMP går ju tamejfan mitt i prick. Påminner nästan om ett Quartz verk. Väldigt imponerande.
Hur man gör vet ju urmakaren. Det finns mikroskruvar på balanshjulet bl.a. Det viktigaste är att du har en jämn gång som inte fladdrar upp och ner för mycket, för då kan det vara nåt annat som krånglar. Var? Vet inte, men de flesta seriösa urmakarna borde kunna rucka klockan. Har du garanti kvar måste du gå till en auktoriserad för att inte garantin ska falla. Nån hundring, kanske?
Jo, min Planet Ocean går otroligt bra, så kan man få de att ligga på +0/+1 snarare än +3/+4 är ju det att föredra.
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hur man gör vet ju urmakaren. Det finns mikroskruvar på balanshjulet bl.a. Det viktigaste är att du har en jämn gång som inte fladdrar upp och ner för mycket, för då kan det vara nåt annat som krånglar. Var? Vet inte, men de flesta seriösa urmakarna borde kunna rucka klockan. Har du garanti kvar måste du gå till en auktoriserad för att inte garantin ska falla. Nån hundring, kanske?
Jo, min Planet Ocean går otroligt bra, så kan man få de att ligga på +0/+1 snarare än +3/+4 är ju det att föredra.
Ja, det är ju det där jag har fetmarkerat @G.Clooney

Gången har varit att även om ens lokala Omega AD har egna urmakare så skall en Omega under garanti skickas vidare till Swatch Group i Stockholm.
Nu är det ju några år sedan jag hade något ärende eller ställde frågan så man får ju kolla vad som gäller idag. Notera också att det finns en mängd auktoriserade Omega service center i landet, fler än man tror. Ett gäng av dessa har tappat AD-skapet men är fortfarande auktoriserade att serva dom.
 

Buffi

Panerai
Ja, det är ju det där jag har fetmarkerat @G.Clooney

Gången har varit att även om ens lokala Omega AD har egna urmakare så skall en Omega under garanti skickas vidare till Swatch Group i Stockholm.
Nu är det ju några år sedan jag hade något ärende eller ställde frågan så man får ju kolla vad som gäller idag. Notera också att det finns en mängd auktoriserade Omega service center i landet, fler än man tror. Ett gäng av dessa har tappat AD-skapet men är fortfarande auktoriserade att serva dom.
Om man bor i Stockholm och vill göra det officiellt så hade jag bara glidit in på Swatch groups servicecenter vid Fridhemsplan och bett dom kolla på det och rucka, kan dom säkert göra för nån liten summa. Har haft en SMP inne på reparation där nyligen och dom är skittrevliga och har urmakare på plats.
 

Samohtm

Breitling
Från början stod jag och valde mellan två men sen så började jag tyvärr fundera och helt plötsligt har jag fler att välja på. :D
Är en "Bond"-diver från 90-talet med blå ring och urtavla, har förlorat mig själv lite när jag nu sitter och velar så tänkte bara kolla med er för råd.
Kommer att bli ett original natoband från Omega så jag har knåpat ihop en bild med de jag velar mellan, 5 och 6 går nog bort och de två jag valde mellan från början var 8 och 9. Är svag för nummer 10 men har haft ett nato förut där det vita blev fult ganska snabbt så pga det är jag skeptisk mot både 10 och 11 fast jag gillar de.

OmegaStrap.jpg
 
  • Like
Reactions: J-P

MrSpez

Omega
Några här måste sitta med en NTTD på mesh-band?

Valet stod mellan den och en annan modell. Köpte tyvärr fel har jag insett i efterhand. Funderar starkt på om man ska försöka byta in den mot en NTTD.. har vi några goda ord om modellen? Lite heta bilder? 😄

Bjuder på en bild på min också, bara för att den ändå är ganska ball 😆
774589EE-B59A-4EE6-B9E6-DB28B09EAA87.jpeg
 

Bjornens

Omega
Några här måste sitta med en NTTD på mesh-band?

Valet stod mellan den och en annan modell. Köpte tyvärr fel har jag insett i efterhand. Funderar starkt på om man ska försöka byta in den mot en NTTD.. har vi några goda ord om modellen? Lite heta bilder? 😄

Bjuder på en bild på min också, bara för att den ändå är ganska ball 😆
774589EE-B59A-4EE6-B9E6-DB28B09EAA87.jpeg
Jag har en NTTD sedan ett drygt år tillbaka viken är den absolut skönaste och snyggaste klockan i samlingen. Tyvärr upptäckte även frun i huset detta viket innebär att jag i praktiken inte längre har den sedan ett knappt år tillbaka…. Ger den betyget 5/5
F23DBCF1-D9FD-46E0-A903-6C82569544AF.jpeg
 

Pivo

Omega
Några här måste sitta med en NTTD på mesh-band?

Valet stod mellan den och en annan modell. Köpte tyvärr fel har jag insett i efterhand. Funderar starkt på om man ska försöka byta in den mot en NTTD.. har vi några goda ord om modellen? Lite heta bilder? 😄

Bjuder på en bild på min också, bara för att den ändå är ganska ball 😆
774589EE-B59A-4EE6-B9E6-DB28B09EAA87.jpeg
Den är ju döcool!
 
Topp