• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 392 53.8%
  • Hesalit

Röster: 337 46.2%

• Totala väljare
    729
Vet ej…har aldrig frågat utan att vara redo att köpa så ej spontan prutat liksom . Har alltid köpt med bra rabatt o god service de gånger jag köpt nytt.
Jag köper ju inte om jag inte tycker priset är gott nog. Kanske därför jag aldrig handlat av AD. Men det känns ju rimligt att handla av AD om det nu inte finns några bra alternativ erbjudande och då vill iaf jag veta vilken marginal man har. T.ex. vet jag att Krons erbjöd mig 10% på Tudor BB Chrono när jag var intresserad. Sådan information är bra att ha till hands.

Jag köper ju inte om jag inte tycker priset är gott nog. Kanske därför jag aldrig handlat av AD. Men det känns ju rimligt att handla av AD om det nu inte finns några bra alternativ erbjudande och då vill iaf jag veta vilken marginal man har. T.ex. vet jag att Krons erbjöd mig 10% på Tudor BB Chrono när jag var intresserad. Sådan information är bra att ha till hands.
ok då är jag med

IMG_7982.jpeg
Någon som vet vilket ref.nummer det är på Seamastern i bild?

Nu är länken justerad till min handled, så första dagen man fått bära en tidigare oanvänd Bond 2531.80 från 2002 tillsammans med en Vesper martini 🍸😁

Urverket var givetvis genomgånget, så den är redo att användas 👍

Bilagor

• IMG_1858.jpeg
    IMG_1858.jpeg
    423.9 KB · Visningar: 1
Är det någon som nyligen hämtat ut en Speedy eller Diver från Omegabutik eller AD och kan uppdatera mig med vilken rabatt ni fått och eventuell historik? Alltså kanske inte hyperrelevant om ni spenderat 1m+ hos AD och fått 30% rabatt utan mer om ni saknar historik och fått rabatt. Omega börjar kännas väldigt dyrt listmässigt nämligen.
Diver verkar gå att hitta för ca 25-30% rabatt hos de stora gråisarna i EU på chrono24, det kanske kan vara nåt om du inte vill avnjuta AD-upplevelsen i Sverige till premiumpris.

Hur var det med den röda lilla markeringen som sa att den inte öppnats?
När jag tittade närmare var det bara en liten röd rest kvar på baksidan av boetten, vilket indikerar på att den har öppnats. Vanligtvis sträcker den sig över både baklocket och boetten. Handlaren bekräftade även att klockan genomgått kontroll och tester av auktoriserat Omega service center. Förmodar att detta är rutin, så dom kan sälja klockor redo att användas samt lämna garanti 😊

Jojo jag vet. Men det var inte det jag frågade om. :)
Hos Omega på Biblioteksgatan erbjöds 0% på SMP 300. När frågan ställdes sprang säljaren bak och hämtade någon form av travel case i något billigt skinn, som hen menade skulle vara exklusiv. Det blev ingen affär. Jag retar mig också på hur de sett efter sin butik. Halva väggen vid ingången (som består av någon spegel/glas) var under lång tid trasig, vilket inte får förekomma och inte är svårt att ordna. Hur en sådan här butik städas och sköts är i min mening mycket viktigt. Hos AD utomlands (EU) var avdraget 30% Ingen historik hos endera.

Hos Omega på Biblioteksgatan erbjöds 0% på SMP 300. När frågan ställdes sprang säljaren bak och hämtade någon form av travel case i något billigt skinn, som hen menade skulle vara exklusiv. Det blev ingen affär. Jag retar mig också på hur de sett efter sin butik. Halva väggen vid ingången (som består av någon spegel/glas) var under lång tid trasig, vilket inte får förekomma och inte är svårt att ordna. Hur en sådan här butik städas och sköts är i min mening mycket viktigt. Hos AD utomlands (EU) var avdraget 30% Ingen historik hos endera.
Sicka stolpskott. Okej. Tack så mycket för din feedback! Är som vanligt. Går inte att handla hos svenska AD's utan kontakter. Tur att jag har en gammal gymnasiekompis hos Bergströms i Malmö.

Tillbaka
Topp