Arcticreef
Silver
Omega på bund
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har dålig koll på hur mycket det kan påverka värdet, men jag kan iallafall intyga att watchnian är en seriös säljare. Har köpt en Grand Seiko därifrån utan minsta problem.Behöver lite råd. Är intresserad av att köpa denna:
Certifikatet är inte stämplat och säljaren vet inte vilken årgång det är. Något som har betydande värde?
Watchnian är ju en japansk handlareBehöver lite råd. Är intresserad av att köpa denna:
Certifikatet är inte stämplat och säljaren vet inte vilken årgång det är. Något som har betydande värde?
Med svensk moms pålagt tycker jag det blir lite väl dyrt för en midsize.Behöver lite råd. Är intresserad av att köpa denna:
Jag hade kikat på om inte denna annonsen vore något för dig, privat säljare förvisso men i Tyskland och till bättre pris. Dessutom servicebox så kan också ha blivit servad. Går också att skicka ett erbjudande: https://www.chrono24.se/omega/seamaster-diver--id40773380.htmTack för kommentarer! Jag ska köpa för att behålla, säljer inga klockor som jag köpt (peppar peppar). Klockan kostar ca 31’, visningspriset för 39’ är med moms.
Får se hur jag ska göra. Vill verkligen ha en sådan klocka, skulle köpa en på Vintage Times Stockholm men han sålde till annan trots att vi kommit överens om pris. Mycket uppskattat!
Är det med låda och papper från ett företag med många bra omdömen ska det mycket till för att det ska vara en kopia. Ryktet är A och O för dessa företag. Det är trots allt deras levebröd det handlar om. Men om du är osäker kan du såklart ta hjälp av tredje part. Personligen har jag köpt runt tjugo klockor på C24 och aldrig känt behovet av att ta hjälp av urmakare. Vad är det för referens du tänkt köpa?När ändå chrono24 är uppe i tråden. Jag har kollat lite på en aqua terra på chrono. Allt verkar i ordning med box & papper etc. Säljaren har också höga betyg. Så check på det mesta. När man väl får hem klockan, är det dubbelchecka med en AD att klockan är 100% äkta som gäller då eller hur hade ni gjort?
Dambox, samma som till frugans 28mm AT. Kan väl ändå inte vara rätt för modellen?Jag hade kikat på om inte denna annonsen vore något för dig, privat säljare förvisso men i Tyskland och till bättre pris. Dessutom servicebox så kan också ha blivit servad. Går också att skicka ett erbjudande: https://www.chrono24.se/omega/seamaster-diver--id40773380.htm
Är det däremot inte så att Chrono24 nu visar sina priser med momsen inkluderat i priset? Kan ha fel men har för mig att de är så nuMed svensk moms pålagt tycker jag det blir lite väl dyrt för en midsize.
Nej det är fel box. Min är från 2016 och jag har den nya trälådan.Dambox, samma som till frugans 28mm AT. Kan väl ändå inte vara rätt för modellen?
Nej det är fel box. Min är från 2016 och jag har den nya trälådan.Dambox, samma som till frugans 28mm AT. Kan väl ändå inte vara rätt för modellen?
Under några månader var det så, men inte längre. C24 ändrar störigt nog en massa funktioner fram och tillbaka hela tiden.Är det däremot inte så att Chrono24 nu visar sina priser med momsen inkluderat i priset? Kan ha fel men har för mig att de är så nu![]()
Tror inte det. Står pris i yen och det blir ju dryga 31Är det däremot inte så att Chrono24 nu visar sina priser med momsen inkluderat i priset? Kan ha fel men har för mig att de är så nu![]()
Pris | 473 500 ¥ (= 31 837 SEK) |
Testa att trycka på prisuppgifter. Denna är från företag i USA och detta fallet ingick importmoms. OBS inget jag funderar på bra ett exempel.Under några månader var det så, men inte längre. C24 ändrar störigt nog en massa funktioner fram och tillbaka hela tiden.
Detta är bara ett exempel och ingen rekommendation på något sätt.Testa att trycka på prisuppgifter. Denna är från företag i USA och detta fallet ingick importmoms. OBS inget jag funderar på bra ett exempel.
![]()
![]()
Testa att trycka på prisuppgifter. Denna är från företag i USA och detta fallet ingick importmoms. OBS inget jag funderar på bra ett exempel.
![]()
![]()
Du måste logga in på domänen ".se" och inte ".com" - gjort samma misstagSå här ser det ut om jag checkar ut en klocka från en professionell säljare i Abu Dhabi, Förenade Arabemiraten. Inga uppgifter om importmoms här heller. Som sagt, C24 och deras ologiska funktioner som hela tiden ändras fram och tillbaka. Nu är det väl ingen stor uppgift att ta fram en miniräknare och slå på 25 procent själv, men det vore ju smidigt om den uträkningen redan var gjord så att man slapp göra det för alla klockor man tittar på.
![]()
Sant, men nog ser den väl ändå ut som en 36:a..?Dambox, samma som till frugans 28mm AT. Kan väl ändå inte vara rätt för modellen?
Jag tror jag är inloggad på .se dock? Så här ser adressfönstret ut åtminstone.Du måste logga in på domänen ".se" och inte ".com" - gjort samma misstag![]()
Precis såhär får jag upp alla priserna. Alltså med moms inkluderat när man kikar "prisuppgifter". Trist om man skippar en klocka för man tycker priset blir för högt med moms men sedan var den redan inräknadTesta att trycka på prisuppgifter. Denna är från företag i USA och detta fallet ingick importmoms. OBS inget jag funderar på bra ett exempel.
![]()
![]()
Gillar den mer än gummit, bra komplement till ett trevligt ur!Efter att ha kört SMP:n på Rubber B(ja jag vet, det kanske är som att köra med Alpina-fälgar på sin Merca) i några dagar kom så äntligen mesh-länken. Värt att ha i åtanke är att jag aldrig ens känt på ett mesh tidigare.
![]()
![]()
![]()
![]()
Sjukt tight passform, såpass så att jag hoppas att det är länken som slits ner och inte bandhornen. Någon micrometer mer spelrum hade inte gjort nått.I övrigt tycker jag att den både känns och ser väldigt bra ut. Väl värt 643 riksdaler inkl. frakt och kringkostnader.![]()
Edit: eftersom ”hanen” hamnar på insidan av länken är det klart meckigare att få på klockan med bra passform än ett gummi, Nato eller länk. Dock snyggare än att ha en flärp hängandes.![]()
AD eller fråga @DrKlocka .Upptäckte precis att det saknas en liten skruv i spännet till min Seamaster Diver 300m. Var får jag tag på en ny? Är det AD som gäller eller finns det något smidigare sätt?
![]()