Riktigt snygg men hur motiverar man 12k för en keramisk bezelNya turkosa AT:n med svart ceramisk bezel
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg men hur motiverar man 12k för en keramisk bezelNya turkosa AT:n med svart ceramisk bezel
![]()
Måste vara de schweiziska sommarjobbarna som är igångRiktigt snygg men hur motiverar man 12k för en keramisk bezel![]()
Jo, hade gångprecisionen varit det viktigaste hade jag ju köpt ett kvartsur, men de är jag inte intresserad av av andra skäl.Om gångprecisionen känns som den viktigaste parametern så finns det ju fantastiska alternativ. Jag skulle själv inte ha något emot att äga en Citizen med kaliber A660 (+5s/år) eller ännu hellre en Citizen med kaliber 0100 (+1s/år), men då pratar vi ganska stora pengar. Inte för att jag tycker det behövs utan för att det är så infernaliskt cool att det är möjligt.
Själv tycker jag inte är något praktiskt problem om min (mekaniska) klocka går ett par tre minuter för fort eller så per månad (snarare tvärtom!). Dessutom tar det bara några sekunder att ställa tillbaka minutvisaren när man tycker det blir lite för mycket. Vad jag inte är så förtjust i är klockor som går för långsamt.
Då är vi helt klart urbröder.Att ställa klockan är en liten process för min del då jag är noga med att sekund- och minutvisarna linjerar
Grymt snygg i all "sin enkelhet"!Samma gamla klocka men fortfarande en favorit. Gör sig bra på bild.
Som reparatör blir jag nyfiken. "Fel" hur då?Kroniskt fel datum dock.
Alltså i min oförmåga/lathet att hålla någon klocka på korrekt datumGrymt snygg i all "sin enkelhet"!
Som reparatör blir jag nyfiken. "Fel" hur då?
Alltså i min oförmåga/lathet att hålla någon klocka på korrekt datum![]()
Denna saknar man allt ibland AT Rosé
![]()
Grymt!Testar nytt OEM-band till 8500:an
Nästa års sommarklocka?
![]()
Var lyckades du hitta det? Letade men gav upp och köpte ett AliExpress så jag hann ha det innan sommaren tog slut.Testar nytt OEM-band till 8500:an
Nästa års sommarklocka?
![]()
En vänlig själ på forumet hjälpte mig att beställa det från Omega. Inte billigt men vad ska man göraVar lyckades du hitta det? Letade men gav upp och köpte ett AliExpress så jag hann ha det innan sommaren tog slut.
![]()
Alla service-center borde kunna beställa originalband som reservdel. Det verkar finnas drygt 20 sådana totalt i Sverige.En vänlig själ på forumet hjälpte mig att beställa det från Omega. Inte billigt men vad ska man göra![]()
HahaMåste vara de schweiziska sommarjobbarna som är igång![]()
Säkert så, men tittar man på Omegas hemsida hittar man inget. Filtrerade på Orange som färg.Alla service-center borde kunna beställa originalband som reservdel. Det verkar finnas drygt 20 sådana totalt i Sverige.
Men billigt är det som sagt inte. Listpris är väl över 3000 kr för gummit, och lika mycket till för ett viklås.
Det där tillbehörssortimentet omfattar nog bara klockor som fortfarande säljs.Säkert så, men tittar man på Omegas hemsida hittar man inget. Filtrerade på Orange som färg.
![]()
Det är väl ingen hemlighet direkt, det var @DrKlocka som hjälpte mig att beställaDet där tillbehörssortimentet omfattar nog bara klockor som fortfarande säljs.
Till PO generation 8500 räknas det väl som reservdel, och då måste man fråga ett service-center som har åtkomst till reservdelssystemet.
Och även till klockor som fortfarande säljs behöver man titta i reserdelssortimentet om man vill köpa ett gummiband som inte säljs till just den klockan man äger.
Det är väl ingen hemlighet direkt, det var @DrKlocka som hjälpte mig att beställa![]()
Tror att DrKlocka ovan kan hjälpa dig även med detNågon som har koll på var man kan få tag på reservdelar? Behöver en pusher i guld (eller guldfärgad) till en Omega speedmaster Reduced 175.00.33
Ref. På pushern är 086SX0079-Y
Undviker helst E-bay, men får väl köra på det om jag inte hittar det någon annanstans.