Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nydelig.Jag lekte också lite med AI. Lite missar här och där såklart, men ändå. Inte helt osannolikt att vi får se en svart PO i framtiden.
![]()
Fin design-studie. Jag förmodar att det inte är generativ AI, utan vanligt hantverk med fotoredigering?
Takk. Det er Pixelmator.Fin design-studie. Jag förmodar att det inte är generativ AI, utan vanligt hantverk med fotoredigering?
Både och fungerar tycker jag. Med eller utan HEV spelar inte så stor roll för mig. Innan jag började hänga på klockforum hade jag ingen aning om att den detaljen var så polariserande. Att vissa går så långt som att kalla en HEV för "wart" eller "dealbreaker" har jag lite svårt att förstå."I wish they hadn't removed the HEV". Tja, Fungerer både med og uten HEV dette designet her.
![]()
Enig. Ingen sterke følelser der, ei heller opp mot gen 1-3 av PO. Synes den nye er flott som den er.Både och fungerar tycker jag. Med eller utan HEV spelar inte så stor roll för mig. Innan jag började hänga på klockforum hade jag ingen aning om att den detaljen var så polariserande. Att vissa går så långt som att kalla en HEV för "wart" eller "dealbreaker" har jag lite svårt att förstå.
Jag lekte också lite med AI. Lite missar här och där såklart, men ändå. Inte helt osannolikt att vi får se en svart PO i framtiden.
![]()
Är väl det bästa med nya PO att den saknar HEV…"I wish they hadn't removed the HEV". Tja, Fungerer både med og uten HEV dette designet her.
![]()
Enig.Är väl det bästa med nya PO att den saknar HEV…
![]()
Jag bryr mig inte så mycket om heliumventil numera, men när jag en gång i tiden blev helt hänförd av formerna hos Planet ocean generation 1 var heliumventilen en av de intressanta detaljerna som tilltalade mig. Och då var det inte de tekniska egenskaperna jag reagerade på, utan just själva formen och heliumventilen som ett viktigt designelement i den helheten.Både och fungerar tycker jag. Med eller utan HEV spelar inte så stor roll för mig. Innan jag började hänga på klockforum hade jag ingen aning om att den detaljen var så polariserande. Att vissa går så långt som att kalla en HEV för "wart" eller "dealbreaker" har jag lite svårt att förstå.
Det ska bli väldigt intressant att se hur denna generation PO utvecklas. Jag ser speciellt fram emot nya kronografer. Men för att sådana kronografer ska hålla fast vid kärnvärdena hos denna nya generation kanske det behövs ett nytt, tunnare kronografverk? Eller så går det att göra en tunnare PO även med 9900. Speedmaster racing, som jag tror är de tunnaste klockorna med 9900 är under 15 mm. Men då är de bara vattenskyddade till 50 meter.Hvis Omega slipper en blå gummireim, er dette definitivt en vinner og sommerklokken 2026.
![]()
Enig. Jeg tror - og håper virkelig - at de ikke utgir f. eks. en GMT og en kronograf, men beholder PO'n som ren "dykkerklokke" og rendyrker serien fremover i eget designspor. Men, npr vi kjenner Omegas iver etter å utgi 99 ulike modeller av alle modeller, så tar jeg nok feil.Det ska bli väldigt intressant att se hur denna generation PO utvecklas. Jag ser speciellt fram emot nya kronografer. Men för att sådana kronografer ska hålla fast vid kärnvärdena hos denna nya generation kanske det behövs ett nytt, tunnare kronografverk? Eller så går det att göra en tunnare klocka även med 9900. Speedmaster racing, som jag tror är de tunnaste klockorna med 9900 är under 15 mm. Men då är de bara vattenskyddade till 50 meter.
Det ser bra ut, det lilla jag ser. Visa gärna banden och spänne/lås från fler vinklar.Två nya band har kommit . Vad tycker ni?
![]()
![]()
Bra match med det blå.Två nya band har kommit . Vad tycker ni?
![]()
![]()
Det ser bra ut, det lilla jag ser. Visa gärna banden och spänne/lås från fler vinklar.![]()
Jo, det ser bra ut! Känns som något jag skulle vilja ha att varva länken med på min svarta SMPc. Det är det som benämns SAILCLOTH DEPLOYANT FKM alltså? Känns viklåset vara av OK kvalitet?![]()
![]()
![]()
Ser fantastiskt ut faktiskt. Watchwear levererar![]()
Känns faktiskt ganska bra . Låset är säkert och stänger bra . Armband ser som Sailcloth men är hel från fkm gummi . De omegor ser mycket bättre med mönstrat armband än slättJo, det ser bra ut! Känns som något jag skulle vilja ha att varva länken med på min svarta SMPc. Det är det som benämns SAILCLOTH DEPLOYANT FKM alltså? Känns viklåset vara av OK kvalitet?
La beställning på ett svart, mellandagsreaKänns faktiskt ganska bra . Låset är säkert och stänger bra . Armband ser som Sailcloth men är hel från fkm gummi . De omegor ser mycket bättre med mönstrat armband än slätt
![]()
![]()
3513.80 ska ha blå urtavla och vitt datumfönster, till skillnad från 3513.50 som har svart/svart. Den där har förvisso vitt datumfönster men urtavlan ser svart ut. Det kan vara färgbalans och exponering som spökar. Har du fler bilder i andra vinklar?Hej tråden,är det någon i tråden som vet vad denna modell heter de säger 3513.80 stämmer detta![]()
@Petrik bildsökning gav träff och texten säger blå så 3513.80 stämmer nog då3513.80 ska ha blå urtavla och vitt datumfönster, till skillnad från 3513.50 som har svart/svart. Den där har förvisso vitt datumfönster men urtavlan ser svart ut. Det kan vara färgbalans och exponering som spökar. Har du fler bilder i andra vinklar?
Det är samma på de andra bilderna,har kontaktat säljaren så får man se vad de säger3513.80 ska ha blå urtavla och vitt datumfönster, till skillnad från 3513.50 som har svart/svart. Den där har förvisso vitt datumfönster men urtavlan ser svart ut. Det kan vara färgbalans och exponering som spökar. Har du fler bilder i andra vinklar?
Fy vad konstigt,denna bild är från mina bilder då är det gula ringar men på denna ser jag nu att det är vittDet är samma på de andra bilderna,har kontaktat säljaren så får man se vad de säger![]()