• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 412 54.2%
  • Hesalit

Röster: 348 45.8%

• Totala väljare
    760
Förstår det, inget att tveka på. Att Omega (eller vart fall en lokal AD) fulat sig lite med storleken på länk när jag spekulerat så var det som gjorde att jag hoppade just då.
Ser ut att sitta som en smäck på handleden! :cool:
Jasså? På vilket sätt?

Jag hade bara testat den med standardlänken i storlek medium och konstaterade att den inte alls satt bra. Utgick från att S skulle göra det, vilket den också gör. Stor skillnad!

Jasså? På vilket sätt?

Jag hade bara testat den med standardlänken i storlek medium och konstaterade att den inte alls satt bra. Utgick från att S skulle göra det, vilket den också gör. Stor skillnad!
"Gick" bara att köpa till, inte välja storlek. Med andra ord fick jag välja att ta länken som satt på och beställa en extra i mindre storlek/S, eller som de föreslog köpa den på gummi och sen köpa till.

Visste av tidigare erfarenhet med denna länktyp att M inte satt bra på mig :)

Köper man via Omega så får man välja vilken länk den levereras på iaf, men jag gissar att det inte finns någon prutmån via Omega och att köpa en Omega till retailpris känns lagom sexigt...

Köper man via Omega så får man välja vilken länk den levereras på iaf, men jag gissar att det inte finns någon prutmån via Omega och att köpa en Omega till retailpris känns lagom sexigt...
Nej inte det sexigaste. Och är man då beredd att lägga de pengarna som klockorna listas för, men inte har nära till en Omega Boutique så är ju AD det närmaste man kan komma.
Kanske någon oengegerad medarbetare, kanske någon som inte visste bättre - men var i alla fall svaret jag fick innan helgerna i slutet på förra året.

Nej inte det sexigaste. Och är man då beredd att lägga de pengarna som klockorna listas för, men inte har nära till en Omega Boutique så är ju AD det närmaste man kan komma.
Kanske någon oengegerad medarbetare, kanske någon som inte visste bättre - men var i alla fall svaret jag fick innan helgerna i slutet på förra året.
Gissar på oengagerad, måste väl vara möjligt för återförsäljare att byta länken vid leverans? :rolleyes:

"Gick" bara att köpa till, inte välja storlek. Med andra ord fick jag välja att ta länken som satt på och beställa en extra i mindre storlek/S, eller som de föreslog köpa den på gummi och sen köpa till.

Visste av tidigare erfarenhet med denna länktyp att M inte satt bra på mig :)
Låter väldigt märkligt.
”Jaha, du vill ha en annan storlek? Det kostar extra.”.

När jag testade hos AD och sa att om jag ska köpa vill jag ha en annan storlek på länken var responsen - det löser vi.

Det gjorde jag sannerligen!
Kunde inte hålla mig när jag såg @Hebbe annons.
Har varit sugen på denna sedan den släpptes, har varit in och testat många gånger hos den lokala ADn.
Men! Jag ville ha länken i storlek S och sen tyckte jag att originalgummit också var jäkligt najs, kunde inte riktigt bestämma mig om jag skulle köpa den på länk eller gummi.
Sen! Kom det perfekta exemplaret ut på K&S. Bara att slå till!
Jag är otroligt nöjd!
IMG_9222.jpeg

IMG_9223.jpeg

IMG_9224.jpeg

IMG_9225.jpeg
Bra köp 👍 Grattis ! Själv har jag tyvärr inte lyckats landa i det där meshet. På standard så hamnar jag mellan hålen. Small var bättre så sett men i kortaste laget, aldrig gillat att hamna på dom yttersta hålen vad gäller band. Gummi på viklås är ett stort lyft.

• Like
Reactions: Ncs
Beror väl lite på vad man värderar. Designmässigt är PO ett fantastiskt uttryck för vissa samtida estetiska ideal. Jämför med Teslas Cybertruck. Lysande design, ur det perspektivet.

Men å andra sidan är det lysande på samma sätt som att Per Gessle hade en lysande frisyr 1991: Den fångade tidsandan.

Är det sådana estetiska ideal Omega ska jobba med? Trend, snarare än bestående skönhet? Ingen vill ha Per Gessles frisyr från 1991 i dag – och ingen kommer vilja ha OP om 30 år. Designen är flyktig, inte evig.

Min personliga smak är att klockor ska sträva efter bestående estetiska ideal. Men jag tror också att det är en långsiktigt mer hållbar produktstrategi för ett företag som Omega. Om inte annat så är det en mer värdig strategi.

c47d09f0-1330-4285-9c61-d7e7bccd8ccc.jpeg
Jag vill ha ha en sån frisyr 👴🏻

Bra köp 👍 Grattis ! Själv har jag tyvärr inte lyckats landa i det där meshet. På standard så hamnar jag mellan hålen. Small var bättre så sett men i kortaste laget, aldrig gillat att hamna på dom yttersta hålen vad gäller band. Gummi på viklås är ett stort lyft.
Tack! Kompletterar speedyn riktigt bra 👍🏻

Jag förstår. Gummit med viklås är riktigt bra, riktigt skönt och snyggt!

De har verkligen lyckats med boett och länkinfästning, lugg till lugg är den väl mer eller mindre exakt lika stor som nuvarande Submariner. Dock liiiite knubbigare, men det är också en mycket mer avancerad klocka. Frågan är dock om def är en klocka man kommer att älska länge eller om det är en passerande kärlek 🤔 Jag blev väldigt förälskad i den nya orange SMP och den är avsevärt billigare, lite svårt att känna mig motiverad över priset på denna.

Tillbaka
Topp