Tänkte göra en sån där men hittade ingen 42mm boett, alla moddar verka vara 40?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte göra en sån där men hittade ingen 42mm boett, alla moddar verka vara 40?
Jag tror inte det. Omega har väl aldrig gjort ett butterfly-lås med mikrojustering. Det är väl bara dykare och Speedmaster som har mikrojustering?Någon här inne som vet om Aqua Terra Shades 38 mm har någon slags micro adjustment?
Det har den. Inte den mest estetiska lösningen på bild men skönt när det väl behövs.Någon här inne som vet om Aqua Terra Shades 38 mm har någon slags micro adjustment?
Tack för infon!Det har den. Inte den mest estetiska lösningen på bild men skönt när det väl behövs.
![]()
![]()
Bilder från Fratello.
Där ser man. Har den flera lägen, eller är det förlängt eller ej? Finns det någon mekansk spärr, eller är det bara friktion för att dra ut den?Det har den. Inte den mest estetiska lösningen på bild men skönt när det väl behövs.
![]()
![]()
Bilder från Fratello.
Snygg, grattis!Min första Omega kom idag. Kör annars nästan alltid på Panerai så den känns lite liten. Ville ha en mer elegant klocka och valet föll på en Aqua Terra. Nu behöver länken justeras och där stötte jag på patrull, skruvarna sitter stenhårt och lyckades bara få bort en. Måste vara världens minsta skruv. Men den andra fick jag inte bort så jag skruvade tillbaka världens minsta skruv igen. Kör Omega med locktight eller något annat? Vågar inte våldsföra mig mera på länken så får snopet lämna in den för justering
![]()
![]()
Den här mejseln är som gjord för moderna Seamasters. Det gäller att mejseln fyller ut spåret i skruven perfekt för att få bra styrka utan att riskera att slinta. Ett tips är också att doppa de länkbitar du tänkt justera i kokhett vatten i en halvminut eller så, då brukar de mest envisa skruvar släppa, även om det är gänglås på.Min första Omega kom idag. Kör annars nästan alltid på Panerai så den känns lite liten. Ville ha en mer elegant klocka och valet föll på en Aqua Terra. Nu behöver länken justeras och där stötte jag på patrull, skruvarna sitter stenhårt och lyckades bara få bort en. Måste vara världens minsta skruv. Men den andra fick jag inte bort så jag skruvade tillbaka världens minsta skruv igen. Kör Omega med locktight eller något annat? Vågar inte våldsföra mig mera på länken så får snopet lämna in den för justering
![]()
![]()
600Snygg, grattis!
Erikson tar 600:- för en länkjustering, som hittat![]()
Tack för tipset! Såg det där med kokhett vatten, prövar kanske senare när jag har lugnat ner mig. Fick knappt dit den lilla skruven när jag skulle skruva tillbaka den så det blir nästa utmaning om jag lyckas få bort dom.Den här mejseln är som gjord för moderna Seamasters. Det gäller att mejseln fyller ut spåret i skruven perfekt för att få bra styrka utan att riskera att slinta. Ett tips är också att doppa de länkbitar du tänkt justera i kokhett vatten i en halvminut eller så, då brukar de mest envisa skruvar släppa, även om det är gänglås på.
Wiha 96018 Precisionsplatsskruvmejsel 1,8 x 40 mm : Amazon.se: Bygg, el & verktyg
Wiha 96018 Precisionsplatsskruvmejsel 1,8 x 40 mm : Amazon.se: Bygg, el & verktygamzn.eu
Hårtork brukar också funkaTack för tipset! Såg det där med kokhett vatten, prövar kanske senare när jag har lugnat ner mig. Fick knappt dit den lilla skruven när jag skulle skruva tillbaka den så det blir nästa utmaning om jag lyckas få bort dom.
Bergeon 2.0mm mejsel funkar perfekt till dessa Omegaskruvar tycker jag. Jag har filat lite lätt i ytterkanterna på spetsen då den är ganska vass där. Ja, Omega har gänglås från fabrik. Brukar värma skruven intill ett stearinljus el dyl till man känner att den är rejält uppvärmd, då släpper den fint. Tycker du dom här är små så har du inte skruvat på en Grand Seiko… dom är sjukt små, fick beställa en Bergeon 1.2mmTack för tipset! Såg det där med kokhett vatten, prövar kanske senare när jag har lugnat ner mig. Fick knappt dit den lilla skruven när jag skulle skruva tillbaka den så det blir nästa utmaning om jag lyckas få bort dom.