Shadyboy
Silver
Ja alltså låset på Pelagos verkar helt grymt! Inte bara tekniskt utan även finishen. Blev glatt överraskad över hur hög finish den hade... Fattade inte riktigt hur glidelockfunktionen funkade (behöver man ha klockan i "glide-läge" eller är det liksom alltid aktiverat oavsett vilket av de tre fasta lägena man använder?). Tyckte även låset på Explorern var över förväntan och rätt ok med justeringsmöjligheter.La min röst på pelagos då det är en favorit, då får du dessutom det skönaste låset, oyster med glidelock inräknad. Fast en 216570 är ju en fantastisk klocka som jag saknar...
Håller faktiskt med dig lite här. Det är mer "tryck" i den. Lite mer attityd och lite ovanligare i sin utstrålning. Titan, grym lume, rejäl länk, ganska "klossig" i sitt utseende men satt riktigt bra trots storleken. Explorern är ju lite mer dämpad och ganska lik Omegas AT alternativt railmaster, förutom siffrorna och länken då... Men det känns ju som att Explorern är mer allround på ett sätt. Hamnar i ett knepigt läge... önskar att Explorern var lite mer sport/tool samtidigt som jag önskar att Pelagos var lite mer high end, vad det nu innebär. Har inget med prislappen att göra utan jag tilltalas av att någon stackars urmakare har suttit och pillat med just min klocka i timmar istället för mer volymbaserad tillverkning. Vet inte...Ska jag vara ärlig så gillar jag båda. Personligen tycker jag Pelagos är det roligare alternativet av de två.
Jo den satt oerhört bekvämt. Den försvinner ju nästan när man har den på sig. I vanlig ordning är det omöjligt att gissa hur den faktiskt sitter förrän man anpassat länken till handleden (jobbig grej med att prova klockor på länk jämfört med läder och gummi...) men formen på boetten, storleken osv är det ju inget fel på. Gillar chromalight-lysmassan också.Jag säger att
Jag säger att det det bara blev klarare! Explorern sitter som en smäck på dig! Köp och ge dig ut för att explora nackareservatet!
Kan du emulera lite exploderande blöjor, hällregn och lera också när du ändå är igång? Den ser skitfin ut!! Så himla surt att de inte hade någon inne...Av de klockor listade finns det enligt mig inga dåliga val. Bara att köra på känsla. Jag kan bara tala gott om Explorer 2 svart som jag varit supernöjd med men jag är övertygad om att de andra på listan funkar också.
Så här ser en Exp 2 ut halvsovandes i soffan en onsdagskväll med iPad och halvsunkiga kläder. Kan kanske emulera pappaledighet lite