Nu har jag varit runt lite på hemsidan och det finns en massa referenser till asatro, myter och annat jag har svårt att förstå. Vilken form av tradition är det den appellerar till?
. Ang asa det är mest språkbruket och vissa andra referenser i Bifrost som appelerar till den traditionen.
[/QUOTE]Tycker det är lite fånigt att jämföra frimureri (och andra liknande organ) med fotbollslag. Det ena vill faktiskt påverka världen, det ena är rent nöje (som för vissa betyder mer, såsom tillhörighet osv). I grunden så är det en otroligt stor skillnad.
Vill förtydliga att jag gör ingen värdering i hur man vill påverka världen, utan mest belysa att det är en otroligt stor skillnad.
Naturligtvis är det en väsensskild verksamhet utan vill visa på att man kan vara aktiv inom ett och samma område fast respektive förening, orden, klubb whatever uttrycker sig på olika sätt.
Du kan endast hitta regnbågsland genom oss. Du kan endast hitta härligheten och gud genom att vara med i vår grupp, umgänge........där vi vill göra dig till en bättre människa... REGNBÅGSLAND!
Även kallat gnosticism!
ok, inget B håller på med då vi är oreligösa.
Du menar kopplingen att bifrost var bron till Asatrons "himmel", som slutade i Asgård? Jag vill gärna höra symbolikerna som finns.... men de kanske är bakom stängda dörrar
Till viss del är det inte allmängods, hänvisar till hemsidan där mycket finns att tillgå.