• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris Aquis Date 2017 - en uppdaterad legend

nivv

Omega
Tycker denna är himla fin, datumintegrationen är super! Synd att det är integrerade bandhorn, förstår verkligen inte varför tillverkare tycker det är en bra idé, måste ju avskräcka en massa köpare?
 

Paraflax

Omega
2-Faktor
Efter att ha lusläst denna recension ett tiotal gånger så vart jag nyss med en oris aquis av samma modell.
Jag var lite orolig att den skulle vara stor då jag har lite mindre handleder (17cm isch) men den satt som en smäck och tack vare de integrerade bandhornet så känns den tom mindre än min gamla 41 mm Hydroconquest. Tycker att länken som följde med är av riktigt bra kvalité och troligtvis en stark bidragande orsak till passformen.
IMG_20200325_071128.jpg


Dock så är just de integrerade bandhornen även det som känns tråkigast för tillfället, skulle vilja slänga på lite andra band och testa men länken är permanent tills dess att jag fått tummen ur och beställt hem både tri-wing mejsel och specialband. Tur att länken är väldigt bra som sagt.

För övrigt så är urtavlan något som jag verkligen uppskattar, i vissa ljus helt kolsvart för att sedan skimra i blått, likaså så uppskattar jag verkligen glasbaksidan. Riktigt mycket klocka för pengarna helt enkelt :D
 

Hansel

Cartier
Har länge sneglat åt en Aquis. Då jag har tänkt inhandla min första "riktiga" klocka känns denna som en given kandidat. Var inne hos en handlare och klämde på den och kan bara hålla med föregående, känns väldigt behaglig i storlek för att ändå mäta 43mm. Tack o bock för en heltäckande videorecension!
 
Topp