• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris klockor lufta era tankar >>>>>

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Är inte detta en fin och klassisk Oris? Nån som har nån erfarenhet av den?


EaTyzgX.jpg
Var hyffsat nära att köpa en sån när jag letade Oris för nåt år sen. Det föll på konstruktionen, jag ville ha en vanlig klocka helt enkelt. Så min kompromiss med samma design fast "vanlig" klocka kändes bättre för min del. Dock en cool lösning.
 
Regulateur om man ska vara petig. Eller det lite skönare tyska "Der Meistertauscher". Typ master diver.. Gemensamt för de Oris jag har/har haft är att de är riktigt bekväma att bära, eller så råkar de bara passa min 19 handleder perfekt.


Bara för att vara lite extra nördig; modellnamnet är mycket riktigt Der Meistertauscher och Regulateur avser själva komplikationen med centrum-minut och övriga visare på andra axlar. Regulator-komplikation förekommer även på dressur, rätt trevlig komplikation även om den i praktiken snarare förvirrar än, som avsett, underlättar avläsning av tiden :)
 
Kan bara stämma in i lovorden av Oris. Förutom pang för pengen tycker jag de har haft en rätt god förmåga att "hänga med" i klockmodets svängningar och det ofta med en egen touch. Gillar inte alla modeller, men gillar själva attityden de har.
Här är mina tre:

6837360867_7417facce8_b.jpg


6641583817_1de7fcc088_b.jpg



14219898216_9ce57eb1cb_b.jpg
 

fplteknikern

Omega
2-Faktor
Finns 40mm varianten i någon butik i Stockholm så att man kan få klämma och känna på den? Tycker oftast att det endast finns 43mm varianten..
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Klippte till på en storebror till den som jag just sålde på KS..
agudevem.jpg

Sitter som en smäck trots sina 51mm (!) prodiver date som jag sålt är endast (!) 47mm

Återigen, köp oris. nu. :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hur är oris gummiarmband. Äkta vaniljdoftande gummi, stenhårt seikogummi/plast eller luddsamlande silicon?
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Bra att du fick den såld, var vansinnigt sugen på den... rimmar illa med sommar, hojkörning och kommande lyxresa till Spanien...
 

Veratio

Cartier
vonbahr Har också en sån! Helt suverän klocka! Bärs inte alls så stor som man kan tro. Stenhård! :D

Grattis! Den andra varianten är ju lite mesig...
 
Var jag som köpte vonbahrs "lilla" prodiver och kan inte annat än säga köp Oris! Riktigt trevlig pjäs som helt klart kommer vara i ständig rotation i en överskådlig framtid. Nästan så att jag redan är sugen på en till. Lol

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 

borggren

Breitling
önskar lite feedback
är inne på att ge mig själv en sen julklapp en Oris
Divers Aquis Date Blå/Stål Ø43 mm
hört med AD och fått pris på 15`
rimligt???
 

CarlV

Cartier
Har själv en Oris Aqva 42mm svart! Har haft den ett år nu!Blir fortfarande glad när jag tittar på den!
 

Gurgel

Cartier
Topp