• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oris sixty-five (65) heritage

Moorflax

Patek
2-Faktor
Finns ju på Chrono för strax under 13k (Italien)
http://www.chrono24.se/oris/divers-sixty-five--id3633895.htm
aaaa.jpg
 

Pele

Cartier
Hämtade min Oris 65 i onsdags. Är så här långt helnöjd, den känns väldigt smidig. Tunn men ändå inte för tunn. Väldigt speciell i utseendet, även om ingen i omgivningen ännu lagt märke till den! Som någon tidigare påpekade så är kanske känslan i vridringen inte helt hundra men det känns som ett marginellt problem.
Oris1.jpg
Oris2.jpeg
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Fan jag har verkligen fått köpar sjukan nu. Känner att jag måste flippa något för att införskaffa en sixty five snarast!!!
 

Ale

Cartier
Också mycket nöjd med min som jag hämtade i tisdags. Inga issues alls med vridringen, men jag jämför ju bara med en SKX007... :)

Lite förvånad över hur tung den känns trots sin smidighet, rejäl boett och så safirglaset kanske väger en del. Men det ger bara en än mer gedigen känsla. Om de släpper en länk kommer den kännas riktigt massiv! :cool:
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Hur menar du, spännet, ska du göra egna armband? Inte lug-width bara?

Bredden vid bandhornen är 20 mm men för att kunna kolla på lite olika band att kunna slänga på så vill jag veta bredden på spännet bara, inte krångligare än så :p

18 eller 16 gissar jag men det vore kul att veta.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bredden vid bandhornen är 20 mm men för att kunna kolla på lite olika band att kunna slänga på så vill jag veta bredden på spännet bara, inte krångligare än så :p

18 eller 16 gissar jag men det vore kul att veta.
Bandet är 16mm yttermått längst ut.

Edit: Mätt med ett värdelöst måttband dock, så jag sätter inte livet på det.
 
Topp